Lotus Exige 240R: limitovaná edice 50 ks

Po představení prototypu Sport Exige s šestiválcovým motorem sklidil Lotus ohromný ohlas. Je to přesně to, co tento drobný sporťák s výborným podvozkem potřebuje: silný a výkonný motor. Teď zaplesá každé srdce řidičů se sportovní duší, protože automobilka Lotus se rozhodla, že na ženevském autosalónu představí Exige 240R.

Pod kapotou bude kompresorem přeplňovaný čtyřválec o objemu 1.8 l. S mezichladičem plnícího vzduchu vyprodukuje pohonná jednotka výkon 182 kW (247 k) a maximální točivý moment 236 Nm. Exige s celkovou hmotností pouhých 930 kg zvládne sprint z nuly na sto za 3,9 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 249 km/h. Informace o spotřebě zatím Lotus neuvádí, co už ale víme je, že Exige 240R splňuje emisní normu Euro 4.

Vyššímu výkonu vozu jsou přizpůsobeny i brzdy, podvozek a odpružení. Dalšími prvky základní výbavy bude dvoubarevné čalounění, nová hliníková kola s pěti paprsky a pneumatikami 195/50 R16 vpředu a 225/45 R17 vzadu, klimatizace, sportovní koncovka výfuku, audiosystém s CD přehrávačem a anatomické sedačky s čtyřbodovými bezpečnostními pásy.

Tento malý ďáblík bude mít pouze standardní barvy: žlutou nebo černou a bude i přes cenu 62 000 euro velmi horkým zbožím, protože Lotus vyrobí pouze 50 kusů modelu 240R. Čtyřicet vozů bude určeno pro evropský trh a zbývajících deset kousků odcestuje do Japonska.

Tip: Stáhněte si plakáty Lotusu Exige 240R

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků