Lotus Evora: „velký” Lotus podrobněji

O novém Lotusu jsme se zmínili již několikrát, ale mimořádný význam tohoto vozu si žádá více. Máme pro vás představení se všemi známými detaily.

Model Evora se publiku průběžně předvádí již od loňského června, ale konstruktéři Lotusu si s jeho laděním ještě hrali. A tak se k zákazníkům dostává až nyní, kdy vám též můžeme představit jeho kompletní specifikace, což jsme dosud na našich stránkách neučinili.

Evora je prvním zcela novým Lotusem od roku 1995, kdy byla zahájena výroba typu Elise. A právě tento model novinka nahradí, v připojené galerii najdete i rozměrové porovnání obou strojů. Zároveň se jedná zřejmě o jediný současný sériový automobil s motorem před zadní nápravou a konfigurací sedadel 2+2. Půjde o typický Lotus, takže lze očekávat velmi nízkou hmotnost, za kterou Evora vděčí moderním technologiím. Pod hliníkovými karosářskými panely se skrývá hliníkový prostorový rám přichycený k centrální nosné rouře. Konstrukce tohoto rámu byla přizpůsobena maximální ochraně posádky a snížení nákladů v případě opravy po nehodě. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon Evory se stará vidlicový šestiválec vycházející z populární jednotky Toyota. Oproti té však byl pro použití v Lotusu důkladně modifikován, řídicí jednotka i celý výfukový trakt jsou zcela nové. Úpravy přitom směřovaly zejména k rychlejší odezvě na sešlápnutí plynového pedálu. V sériovém provedení tak pohonná jednotka Evory dosahuje výkonu 276 koní (202 kW) při 6 400 ot./min.

Zadní kola jsou poháněna skrze šestistupňovou převodovku s manuálním řazením, která opět nese značku Toyota, za příplatek se bude dodávat poněkud těsnější odstupňování. A jízdní výkony jistě uspokojí každého vyznavače sportovních aut. Lotus Evora zrychlí z klidu na 96 km/h za 4,9 s a dosáhne rychlosti 260 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Brzdová soustava je osazena čtyřpístkovými třmeny Lotus AP Racing a příčně odvrtávanými ocelovými kotouči. Vpředu se nachází osmnáctipalcové a vzadu pak devatenáctipalcové lité ráfky.

I přes nízkou hmotnost a slušné výkony byl kladen důraz na luxusní výbavu plnou kožených a hliníkových prvků. Přístrojovému štítu dominují velké analogové stupnice tachometru a otáčkoměru podsvícené modrými LED a všechny ovladače jsou v duchu sportovní tradice natočeny směrem k řidiči. Po stranách hlavních ciferníků se nachází dvojice menších displejů, velký monitor s úhlopříčkou sedm palců pak dominuje horní části středové konzole, k mání budou i vestavěná navigace nebo Bluetooth. Za zmínku stojí také anatomická sedadla Recaro, ručně šité kožené čalounění nebo vespod plochý volant s tlačítky tempomatu.

Ceny vozu se na různých trzích různí, nejnovější „zaoceánské ceny” hovoří o základní cenovce 71 500 dolarů, tedy ani ne 1,25 milionu Kč. Evropské ceny jsou méně příznivé a startují na 62 000 euro, tedy cca 1,6 milionu Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lotus Evora
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků