Lotus Evora Sport 410 má vyšší výkon a nižší hmotnost

Ani Lotus nebude chybět příští týden na autosalonu v Ženevě. Na stánku 6430 v hale číslo 6 bude k vidění přiostřená Evora Sport 410, která dostala oproti Lotusu Evora 400 vyšší výkon, ale která zároveň nabídne nižší hmotnost.

Lotus Evora 400 je nejrychlejší silniční Lotus všech dob

Lotus Evora 400 je nejrychlejší silniční Lotus všech dob

Lotus Evora Sport 410 navazuje na Lotus Evora 400, který se představil na ženevském autosalonu přesně před rokem. Změny jsou velmi sympatické, protože Evora Sport 410 dostala řadu karbonových dílů, takže je celkem o 70 kg lehčí. Karbon byl například použit na střechu nebo na víko motoru. Nemálo kilogramů ušetří také hliníková kovaná kola s penumatikami Michelin Pilot Sport o rozměru 235/35 R19 vpředu a 285/30 R20 vzadu.

Lotus Carlton (1990): (takřka) nejrychlejší sedan světa jezdil 283 km/h

Lotus Carlton (1990): (takřka) nejrychlejší sedan světa jezdil 283 km/h

Šestiválcový motor o objemu 3,5 litru posílil na 306 kW (416 k) a jeho točivý moment vrcholí hodnotou 410 Nm. V kombinaci s manuální převodovkou zvládne Evora Sport 410 sprint z nuly na 100 km/h za 4,2 s a maximálně se rozjede na 300 km/h. S automatickou převodovkou je o desetinku rychlejší na stovce, ale nerozjede se na více než 280 km/h.

Úprav se dočkal také podvozek, který používá pružiny Eibach a tlumiče Bilstein. Oproti klasické verzi má Sport 410 o pět milimetrů nižší světlou výšku. Ve spojení s manuální převodovkou najdeme na zadní nápravě samosvorný diferenciál a o patřičný zvuk se postará sportovní výfuk s aktivními klapkami.

Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Lotus omezil výrobu modelu Evora Sport 410 na 150 kusů ročně. Novinka se začne vyrábět od června letošního roku, přičemž německá základní cena byla stanovena na 106 900 eur. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 62 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků