Lotus Evora Sport 410 má vyšší výkon a nižší hmotnost

Ani Lotus nebude chybět příští týden na autosalonu v Ženevě. Na stánku 6430 v hale číslo 6 bude k vidění přiostřená Evora Sport 410, která dostala oproti Lotusu Evora 400 vyšší výkon, ale která zároveň nabídne nižší hmotnost.

Lotus Evora 400 je nejrychlejší silniční Lotus všech dob

Lotus Evora 400 je nejrychlejší silniční Lotus všech dob

Lotus Evora Sport 410 navazuje na Lotus Evora 400, který se představil na ženevském autosalonu přesně před rokem. Změny jsou velmi sympatické, protože Evora Sport 410 dostala řadu karbonových dílů, takže je celkem o 70 kg lehčí. Karbon byl například použit na střechu nebo na víko motoru. Nemálo kilogramů ušetří také hliníková kovaná kola s penumatikami Michelin Pilot Sport o rozměru 235/35 R19 vpředu a 285/30 R20 vzadu.

Lotus Carlton (1990): (takřka) nejrychlejší sedan světa jezdil 283 km/h

Lotus Carlton (1990): (takřka) nejrychlejší sedan světa jezdil 283 km/h

Šestiválcový motor o objemu 3,5 litru posílil na 306 kW (416 k) a jeho točivý moment vrcholí hodnotou 410 Nm. V kombinaci s manuální převodovkou zvládne Evora Sport 410 sprint z nuly na 100 km/h za 4,2 s a maximálně se rozjede na 300 km/h. S automatickou převodovkou je o desetinku rychlejší na stovce, ale nerozjede se na více než 280 km/h.

Úprav se dočkal také podvozek, který používá pružiny Eibach a tlumiče Bilstein. Oproti klasické verzi má Sport 410 o pět milimetrů nižší světlou výšku. Ve spojení s manuální převodovkou najdeme na zadní nápravě samosvorný diferenciál a o patřičný zvuk se postará sportovní výfuk s aktivními klapkami.

Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Lotus omezil výrobu modelu Evora Sport 410 na 150 kusů ročně. Novinka se začne vyrábět od června letošního roku, přičemž německá základní cena byla stanovena na 106 900 eur. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků