Lotus Evora Sport 410 má vyšší výkon a nižší hmotnost

Ani Lotus nebude chybět příští týden na autosalonu v Ženevě. Na stánku 6430 v hale číslo 6 bude k vidění přiostřená Evora Sport 410, která dostala oproti Lotusu Evora 400 vyšší výkon, ale která zároveň nabídne nižší hmotnost.

Lotus Evora 400 je nejrychlejší silniční Lotus všech dob

Lotus Evora 400 je nejrychlejší silniční Lotus všech dob

Lotus Evora Sport 410 navazuje na Lotus Evora 400, který se představil na ženevském autosalonu přesně před rokem. Změny jsou velmi sympatické, protože Evora Sport 410 dostala řadu karbonových dílů, takže je celkem o 70 kg lehčí. Karbon byl například použit na střechu nebo na víko motoru. Nemálo kilogramů ušetří také hliníková kovaná kola s penumatikami Michelin Pilot Sport o rozměru 235/35 R19 vpředu a 285/30 R20 vzadu.

Lotus Carlton (1990): (takřka) nejrychlejší sedan světa jezdil 283 km/h

Lotus Carlton (1990): (takřka) nejrychlejší sedan světa jezdil 283 km/h

Šestiválcový motor o objemu 3,5 litru posílil na 306 kW (416 k) a jeho točivý moment vrcholí hodnotou 410 Nm. V kombinaci s manuální převodovkou zvládne Evora Sport 410 sprint z nuly na 100 km/h za 4,2 s a maximálně se rozjede na 300 km/h. S automatickou převodovkou je o desetinku rychlejší na stovce, ale nerozjede se na více než 280 km/h.

Úprav se dočkal také podvozek, který používá pružiny Eibach a tlumiče Bilstein. Oproti klasické verzi má Sport 410 o pět milimetrů nižší světlou výšku. Ve spojení s manuální převodovkou najdeme na zadní nápravě samosvorný diferenciál a o patřičný zvuk se postará sportovní výfuk s aktivními klapkami.

Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Lotus omezil výrobu modelu Evora Sport 410 na 150 kusů ročně. Novinka se začne vyrábět od června letošního roku, přičemž německá základní cena byla stanovena na 106 900 eur. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků