Lotus Evora S odhalen, má kompresor a 350 koní

Že Lotus chystá Evoru S víme již dlouho a od jisté doby jsme si jisti i tím, že ji představí na autosalonu v Paříži na přelomu září a října. Lidé z automobilky jsou ale zjevně nedočkaví, a tak svou poslední novinku odhalili raději již nyní. To nejpodrobnější možné představení z dostupných informací a fotografií dohromady nedáme, to podstatné ale známe.

Relativně velký Lotus se již v základu pyšní solidním výkonem 280 koní z šestiválce 3,5 původem od Toyoty. Že verze S přidá trochu sportu bylo jasné, otazníky ale visely nad tím, jak toho docílí. Nyní to víme stoprocentně - S bude znamenat i Supercharged, motor tedy bude přeplňován mechanickým kompresorem. Ten Šípkové Evorce vdechne navíc 70 koní výkonu a svými 350 koníky se vůz bude ve výsledku nebezpečně blížit pozicím, které kdysi okupoval slavný Esprit.

Krom koní navíc došlo i na další úpravy. Standardem bude u Evory S sportovní paket s možností nastavení ostřejší reakce plynu a „odjištění” klapky výfuku, zajímavější jsou ale nepřehlédnutelné úpravy aerodynamiky s masivním difusorem s centrálně uloženým výfukem na zádi a nové brzdy s vrtanými kotouči. Zbylé drobnosti jako standardně dodávaný head-up displej pro zborazování klíčových palubních dat přímo před očima řidiče nás o sportovnosti modelu zřejmě nepřesvědčí, a tak se jimi nebudeme podrobněji zabývat.

Více o „eSku” napoví přiložené technické parametry, více zatím nevíme. Podle očekávání ale nebude jedinou novinkou Lotusu pod Eiffelovou věží. Vedle verze S totiž pŕibude v nabídce i varianta IPS, což bohužel není žádná sportovní lahůdka, ale znak snahy o dodání špetky atraktivity jinak veskrze nudné verzi s automatickou převodovkou (IPS značí Intelligent Precision Shift, uf uf). IPS bude postavena na bázi standardní Evory a nabídne tak 280 koní výkonu. Šestistupňový automat neznámé kontrukce (zřejmě HDM) bude disponovat ovládáním vyvinutým přímo Lotusem a chybět nebudou ani obligátní „pádýlka” pod volantem. Už teď se koušeme nudou a Lotus to jistě ví, své rozhodnutí nabídnout tuto variantu ale obhajuje poptávkou v Asii, na středním východě a v USA, kde si zákazníci tři pedály pro ovládání vozu neoblíbili.

Další podrobnosti naleznete v přiloženém přehledu. A pokud je v něm nenajdete, očekávejte je v Paříži.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Lotus Evora S

Základní technické parametry Lotusu Evora S

Motor a přenos výkonu

  • 3,5litrový šestiválec DOHC, uložený uprostřed
  • Nejvyšší výkon 350 koní / 257,5 kW při 7000 ot./min
  • Nejvyšší točivý moment 400 Nm při 4500 ot./min
  • Šestistupňová manuální převodovka

Dynamika a spotřeba

  • Zrychlení 0-100 km/h za 4,8 s
  • Maximální rychlost 276 km/h
  • Spotřeba paliva:
  • město 14,5 l/100km
  • mimo město 7,4 l/100km
  • kombinovaná 10,0l/100km

Podvozek a hmotnost

  • Dvojitý lichoběžník vpředu i vzadu, hliníková ramena
  • Vysoce výkonné plynové tlumiče Bilstein
  • Pružiny Eibach
  • Pohotovostní hmotnost 1437 kg

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků