Lotus Evora S odhalen, má kompresor a 350 koní

Že Lotus chystá Evoru S víme již dlouho a od jisté doby jsme si jisti i tím, že ji představí na autosalonu v Paříži na přelomu září a října. Lidé z automobilky jsou ale zjevně nedočkaví, a tak svou poslední novinku odhalili raději již nyní. To nejpodrobnější možné představení z dostupných informací a fotografií dohromady nedáme, to podstatné ale známe.

Relativně velký Lotus se již v základu pyšní solidním výkonem 280 koní z šestiválce 3,5 původem od Toyoty. Že verze S přidá trochu sportu bylo jasné, otazníky ale visely nad tím, jak toho docílí. Nyní to víme stoprocentně - S bude znamenat i Supercharged, motor tedy bude přeplňován mechanickým kompresorem. Ten Šípkové Evorce vdechne navíc 70 koní výkonu a svými 350 koníky se vůz bude ve výsledku nebezpečně blížit pozicím, které kdysi okupoval slavný Esprit.

Krom koní navíc došlo i na další úpravy. Standardem bude u Evory S sportovní paket s možností nastavení ostřejší reakce plynu a „odjištění” klapky výfuku, zajímavější jsou ale nepřehlédnutelné úpravy aerodynamiky s masivním difusorem s centrálně uloženým výfukem na zádi a nové brzdy s vrtanými kotouči. Zbylé drobnosti jako standardně dodávaný head-up displej pro zborazování klíčových palubních dat přímo před očima řidiče nás o sportovnosti modelu zřejmě nepřesvědčí, a tak se jimi nebudeme podrobněji zabývat.

Více o „eSku” napoví přiložené technické parametry, více zatím nevíme. Podle očekávání ale nebude jedinou novinkou Lotusu pod Eiffelovou věží. Vedle verze S totiž pŕibude v nabídce i varianta IPS, což bohužel není žádná sportovní lahůdka, ale znak snahy o dodání špetky atraktivity jinak veskrze nudné verzi s automatickou převodovkou (IPS značí Intelligent Precision Shift, uf uf). IPS bude postavena na bázi standardní Evory a nabídne tak 280 koní výkonu. Šestistupňový automat neznámé kontrukce (zřejmě HDM) bude disponovat ovládáním vyvinutým přímo Lotusem a chybět nebudou ani obligátní „pádýlka” pod volantem. Už teď se koušeme nudou a Lotus to jistě ví, své rozhodnutí nabídnout tuto variantu ale obhajuje poptávkou v Asii, na středním východě a v USA, kde si zákazníci tři pedály pro ovládání vozu neoblíbili.

Další podrobnosti naleznete v přiloženém přehledu. A pokud je v něm nenajdete, očekávejte je v Paříži.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Lotus Evora S

Základní technické parametry Lotusu Evora S

Motor a přenos výkonu

  • 3,5litrový šestiválec DOHC, uložený uprostřed
  • Nejvyšší výkon 350 koní / 257,5 kW při 7000 ot./min
  • Nejvyšší točivý moment 400 Nm při 4500 ot./min
  • Šestistupňová manuální převodovka

Dynamika a spotřeba

  • Zrychlení 0-100 km/h za 4,8 s
  • Maximální rychlost 276 km/h
  • Spotřeba paliva:
  • město 14,5 l/100km
  • mimo město 7,4 l/100km
  • kombinovaná 10,0l/100km

Podvozek a hmotnost

  • Dvojitý lichoběžník vpředu i vzadu, hliníková ramena
  • Vysoce výkonné plynové tlumiče Bilstein
  • Pružiny Eibach
  • Pohotovostní hmotnost 1437 kg
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků