Na veřejnost pronikly konkrétní technické detaily Lotusu Evora. A naznačují, že nový Lotus nebude žádné ořezávátko.
Vskutku detailní informace o nové Evoře se dostaly ven díky horlivosti členů klubu Lotus Enthusiast. Ti kdesi vyšťourali a na svém webu umístili tabulky s technickými daty, jimiž se má vyznačovat Evora modelového roku 2010 v modifikaci pro americký trh. Jsme za ně rádi, protože si můžeme o připravovaném a pro Lotus velmi významném modelu udělat přesnější obrázek. Navíc je podle nich jasné, že se máme rozhodně nač těšit, půjde navíc o větší a dražší vůz než dosavadní Elise a Exige.
Vůz bude mít napříč před zadní nápravou uložený krátkozdvihový, celohliníkový šestiválec s čtveřicí hlavních ložisek a objemem 3 456 ccm, jenž se vyznačuje rozvody 2x2 OHC a proměnným časováním všech ventilů Dual VVTi. Při kompresním stupni 10,1:1 bude dávat výkon 280 koní (206 kW) při 6 400 ot./min., točivý moment vrcholí hodnotou 350 Nm při 4 700 ot./min. Motor bude doplněn šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou, jež bude k dispozici ve dvou verzích se shodnými stálými převody. Ta „sportovní“ má kratší třetí až šestý stupeň. Známe i takové podrobnosti, jako otáčky volnoběhu (600 – 680 ot./min.), objem palivové nádrže (60 l), počet otáček volantu mezi krajními rejdy (2,86) nebo průměr otáčení 10,1 m). Servisní interval byl stanoven na 15 000 km, v Evropě bude Evora nabízena s plnou zárukou 3 roky/100 000 km a 8 let na prorezivění karosérie.
Lotus Evora bude při pohotovostní hmotnosti 1 382 kg zrychlovat z klidu na 100 km/h za 5,1 s a na 160 km/h za 12,2 s, ze stovky zabrzdí za 2,4 s na trase 33,6 m. Ve městě přitom spotřebuje 12,4, mimo město 6,5 a v kombinaci 8,7 l/100 km. Vůz stane na rozvoru náprav 2 575 mm, bude dlouhý 4 342 mm, široký 1 848 mm a vysoký 1 223 mm. Rozchod kol vpředu/vzadu bude 1 567/1 575 mm, světlá výška byla stanovena na 120 mm. Přední kola obují pneumatiky 225/40 ZR18, ta zadní pak 255/35 ZR19, půjde o oblíbené Pirelli P-Zero.
Za základ poslouží modulární hliníkový rám VVA z lepených rovných a hydroformovaných hliníkových dílů. Přední i zadní kola jsou zavěšena na dvojicích lichoběžníkových ramen z kovaného hliníku, pružinách Eibach a tlumičích Bilstein. Hmotnost bude rozdělena v poměru 39:61 ve prospěch zadní poháněné nápravy. Všechna kola budou osazena čtyřpístkovými třmeny AP Racing, brzdový system s větranými kotouči 350/332 mm doplní hydraulický asistent, ABS Bosch s rozdělovačem EBD a elektronická závěra diferenciálu EDL.
Lotus Evora
Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.
Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.
Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija