Lotus Evora GTE: superlotus pro všechny!

Původně se o Evoře GTE hovořilo jako o omezené sérii pro čínské zákazníky, nicméně údajně „mimořádně příznivé ohlasy veřejnosti“ značku Lotus přiměly k jejímu uvedení na evropské trhy. Tento superstroj vychází ze závodního provedení Evora GTE a sdílí s ním i pohonnou jednotku v podobě kompresorem přeplňovaného vidlicového šestiválce Toyota s objemem 3,5 l a výkonem 444 koní (327 kW). Nová sekvenční převodovka AMT (Automated Manual Transmission) přenáší točivý moment na zadní kola s kovanými ráfky, jištěním centrální maticí a pneumatikami Pirelli P-Zero Corsa.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale tím to nekončí. Kromě citelně zvýšeného výkonu se Evora GTE vyznačuje také pohotovostní hmotností sníženou o rovněž výrazných 105 kg (standardní Lotsu Evora váží 1 350 kg). Za tímto omezením stojí především rozsáhlé využití uhlíkových kompozitů, z nichž jsou vyrobeny kromě jiných také oba nárazníky, dveře, přítlačné křídlo nebo rámy závodních sedadel Recaro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků