Lotus Evora GTE: superlotus pro všechny!

Původně se o Evoře GTE hovořilo jako o omezené sérii pro čínské zákazníky, nicméně údajně „mimořádně příznivé ohlasy veřejnosti“ značku Lotus přiměly k jejímu uvedení na evropské trhy. Tento superstroj vychází ze závodního provedení Evora GTE a sdílí s ním i pohonnou jednotku v podobě kompresorem přeplňovaného vidlicového šestiválce Toyota s objemem 3,5 l a výkonem 444 koní (327 kW). Nová sekvenční převodovka AMT (Automated Manual Transmission) přenáší točivý moment na zadní kola s kovanými ráfky, jištěním centrální maticí a pneumatikami Pirelli P-Zero Corsa.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale tím to nekončí. Kromě citelně zvýšeného výkonu se Evora GTE vyznačuje také pohotovostní hmotností sníženou o rovněž výrazných 105 kg (standardní Lotsu Evora váží 1 350 kg). Za tímto omezením stojí především rozsáhlé využití uhlíkových kompozitů, z nichž jsou vyrobeny kromě jiných také oba nárazníky, dveře, přítlačné křídlo nebo rámy závodních sedadel Recaro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků