Lotus Evora GTE: superlotus pro všechny!

Původně se o Evoře GTE hovořilo jako o omezené sérii pro čínské zákazníky, nicméně údajně „mimořádně příznivé ohlasy veřejnosti“ značku Lotus přiměly k jejímu uvedení na evropské trhy. Tento superstroj vychází ze závodního provedení Evora GTE a sdílí s ním i pohonnou jednotku v podobě kompresorem přeplňovaného vidlicového šestiválce Toyota s objemem 3,5 l a výkonem 444 koní (327 kW). Nová sekvenční převodovka AMT (Automated Manual Transmission) přenáší točivý moment na zadní kola s kovanými ráfky, jištěním centrální maticí a pneumatikami Pirelli P-Zero Corsa.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale tím to nekončí. Kromě citelně zvýšeného výkonu se Evora GTE vyznačuje také pohotovostní hmotností sníženou o rovněž výrazných 105 kg (standardní Lotsu Evora váží 1 350 kg). Za tímto omezením stojí především rozsáhlé využití uhlíkových kompozitů, z nichž jsou vyrobeny kromě jiných také oba nárazníky, dveře, přítlačné křídlo nebo rámy závodních sedadel Recaro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků