Lotus Evora detailně: nové foto a info

Nový Lotus, představený na autosalonu v Londýně, se nakonec jmenuje Evora a doplní stávající řady Elise, Exige a Europa.

Na skutečně nový model tradičního britského výrobce sportovních vozů jsme čekali opravdu dlouho, prakticky vzato téměř třináct let. To byl uveden model Elise, který si od té doby vydobyl pověst schopného okruhového auta. To novinka, které se dosud říkalo Lotus Eagle, má být z jiného těsta. Ač vůz ještě nikdo z běžných smrtelníků nezažil v akci, s jistotou už víme, že Evora bude k vidění i jinde než na závodních tratích.

Uvnitř si totiž místo najdou čtyři lidé, ale o pohodlí cestujících vzadu by se nejspíš dalo dlouho polemizovat, pro kratší cesty však bude prostor jistě stačit. Jedná se tak o jediný čtyřmístný vůz s motorem uloženým podélně před zadní nápravou, prodávaný na evropských trzích. Uvnitř nechybí ani systém Isofix, takže Lotus Evora dobře poslouží i nejmenším cestujícím se sportovními sklony. A pro ty, kteří by takové vlastnosti nevyužili, bude v nabídce i čistě dvousedadlová verze se zvětšeným zavazadlovým prostorem. Podle prvních informací je do vozu lepší přístup než na jaký jsme u vozů Lotus zvyklí. Mohou za to větší dveře a užší sloupky karosérie.

Zaostřeno na výkony

Sportovní kupé bude pohánět 3,5 litrový šestiválec Toyota s výkonem 276 koní a točivým momentem až 342 Nm. Zadní kola budou poháněna prostřednictvím šestistupňové převodovky s manuálním řazením, jež také pochází z dílen Toyoty, kde se současně pracuje na verzi s kratším odstupňováním. Sprint z nuly na 100 km/h by měl vůz zvládnout za méně než pět sekund, dosáhnout rychlosti 260 km/h a Nordschleife obkroužit s časem lepším, než má Exige (8:25). Dopomoci by mu k tomu měla lehká konstrukce, díky níž současné prototypy váží okolo 1 350 kg, Lotus však slibuje, že do zahájení sériové výroby se hmotnost podaří snížit. Konstrukce karosérie spočívá na kleci okolo posádky, k níž je připojena příď zhotovená z hliníkových profilů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Evora bude osazena čtyřpístkovými třmeny Lotus AP Racing a odvrtávanými kotouči s vnitřním chlazením o průměru 350 mm vpředu a 332 mm vzadu. Litá kola budou mít vpředu průměr 18 a vzadu 19 palců. Do standardní výbavy patří ABS a protiprokluz, jež byly zvláště vyvinuty ve spolupráci s firmou Bosch s důrazem na maximální bezpečnost, ale současné zachování sportovní charakteristiky.

Komfort a exkluzivita

Při stavbě interiéru u Lotusu nešetřili ručně sešívanou kůží ani hliníkem. Přístrojovému štítu dominují výrazné stupnice tachometru a otáčkoměru, podsvícené modrými LED. Středový panel vyniká instalací monitoru s úhlopříčkou 7 palců, jež bude zobrazovat údaje navigačního systému a multimediální soustavy s Bluetoothem. Samozřejmostí jsou klimatizace, systém kontroly trakce, systém sledování tlaku v pneumatikách, palubní počítač, audiosystém Alpine a nechybí ani přípojka pro iPod.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Prodeje modelu Evora by měly začít na jaře příštího roku, přičemž autmobilka plánuje prodat kolem 2 000 kusů ročně. Zda je to při ceně 45 000 liber (1 320 000 Kč) optimistické tvrzení, ukáže až čas, ale tento vůz by měl mít na to stát se bestsellerem. Výroba bude opět převážně ruční záležitostí specializovaných řemeslníků a počítá se s dalšími odvozenými variantami včetně roadsteru a ryze sportovního vozu. Oslovit by měl zákazníky, kteří vyžadují relativně praktický vůz pro každodenní používání, s nímž však budou moci oslnit i na závodních tratích. Představitelé automobilky Evoru popisují jako svoji nejvýznamnější novinku od představení typu Elise, jež ale přichází jako předvoj následující ofenzívy. Během následujících pěti let chce Lotus představit ještě dva nové modely.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 5 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky