Lotus Evora 414E Hybrid: zvuk motoru už jen z reproduktorů

Automobilka Lotus představila svůj model 414E s plně hybridní pohonnou soustavou. O jeho pohon se stará především dvojice elektromotorů, každý z nich přitom údajně dosahuje výkonu 204 koní (152 kW) a točivého momentu 400 Nm, což vozu umožňuje sprint na 96 km/h pod 4 s. Součástí pohonné soustavy je také zážehový tříválec Lotus Range Extender, jenž při objemu skromných 1,2 l dává výkon 47 koní (35 kW). Jak již z jeho názvu plyne, jeho úkolem je pouze dobíjet akumulátory a prodlužovat tím akční radius vozu, jenž má činit bezmála 500 km. Evora 414E přitom na plně nabité baterie ujede bez jakýchkoli emisí zhruba 56 km.

Vůz se vyznačuje specifickým barevným laděním s převládajícím měděným odstínem, který má zdůraznit „elektrickou fazónu“ stroje, najdeme jej také na palubní desce, alcantarovém čalounění nebo brzdičích.

Pozoruhodným prvkem výbavy novinky Evora 414E je audiosoustava HALOsonic, jež během jízdy produkuje zvuk chodu spalovacího motoru, a to i zvenčí vozu. To by mělo řešit potíže při najíždění do křižovatek, kde zatím mají chodci poněkud pochopitelnou tendenci skákat elektromobilům pod kola. Každopádně to s novinkou Lotus vypadá podobně, jako byste si koupili vstupenku do La Scally a vzali si tam DVD přehrávač s koncertem Black Sabbath...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Lotus Evora 414E Hybrid
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků