Lotus Evora 414E Hybrid: zvuk motoru už jen z reproduktorů

Automobilka Lotus představila svůj model 414E s plně hybridní pohonnou soustavou. O jeho pohon se stará především dvojice elektromotorů, každý z nich přitom údajně dosahuje výkonu 204 koní (152 kW) a točivého momentu 400 Nm, což vozu umožňuje sprint na 96 km/h pod 4 s. Součástí pohonné soustavy je také zážehový tříválec Lotus Range Extender, jenž při objemu skromných 1,2 l dává výkon 47 koní (35 kW). Jak již z jeho názvu plyne, jeho úkolem je pouze dobíjet akumulátory a prodlužovat tím akční radius vozu, jenž má činit bezmála 500 km. Evora 414E přitom na plně nabité baterie ujede bez jakýchkoli emisí zhruba 56 km.

Vůz se vyznačuje specifickým barevným laděním s převládajícím měděným odstínem, který má zdůraznit „elektrickou fazónu“ stroje, najdeme jej také na palubní desce, alcantarovém čalounění nebo brzdičích.

Pozoruhodným prvkem výbavy novinky Evora 414E je audiosoustava HALOsonic, jež během jízdy produkuje zvuk chodu spalovacího motoru, a to i zvenčí vozu. To by mělo řešit potíže při najíždění do křižovatek, kde zatím mají chodci poněkud pochopitelnou tendenci skákat elektromobilům pod kola. Každopádně to s novinkou Lotus vypadá podobně, jako byste si koupili vstupenku do La Scally a vzali si tam DVD přehrávač s koncertem Black Sabbath...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Lotus Evora 414E Hybrid
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 58 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků