Lotus Evora 414E Hybrid: zvuk motoru už jen z reproduktorů

Automobilka Lotus představila svůj model 414E s plně hybridní pohonnou soustavou. O jeho pohon se stará především dvojice elektromotorů, každý z nich přitom údajně dosahuje výkonu 204 koní (152 kW) a točivého momentu 400 Nm, což vozu umožňuje sprint na 96 km/h pod 4 s. Součástí pohonné soustavy je také zážehový tříválec Lotus Range Extender, jenž při objemu skromných 1,2 l dává výkon 47 koní (35 kW). Jak již z jeho názvu plyne, jeho úkolem je pouze dobíjet akumulátory a prodlužovat tím akční radius vozu, jenž má činit bezmála 500 km. Evora 414E přitom na plně nabité baterie ujede bez jakýchkoli emisí zhruba 56 km.

Vůz se vyznačuje specifickým barevným laděním s převládajícím měděným odstínem, který má zdůraznit „elektrickou fazónu“ stroje, najdeme jej také na palubní desce, alcantarovém čalounění nebo brzdičích.

Pozoruhodným prvkem výbavy novinky Evora 414E je audiosoustava HALOsonic, jež během jízdy produkuje zvuk chodu spalovacího motoru, a to i zvenčí vozu. To by mělo řešit potíže při najíždění do křižovatek, kde zatím mají chodci poněkud pochopitelnou tendenci skákat elektromobilům pod kola. Každopádně to s novinkou Lotus vypadá podobně, jako byste si koupili vstupenku do La Scally a vzali si tam DVD přehrávač s koncertem Black Sabbath...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Lotus Evora 414E Hybrid
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků