Lotus Evora 414E Hybrid: zvuk motoru už jen z reproduktorů

Automobilka Lotus představila svůj model 414E s plně hybridní pohonnou soustavou. O jeho pohon se stará především dvojice elektromotorů, každý z nich přitom údajně dosahuje výkonu 204 koní (152 kW) a točivého momentu 400 Nm, což vozu umožňuje sprint na 96 km/h pod 4 s. Součástí pohonné soustavy je také zážehový tříválec Lotus Range Extender, jenž při objemu skromných 1,2 l dává výkon 47 koní (35 kW). Jak již z jeho názvu plyne, jeho úkolem je pouze dobíjet akumulátory a prodlužovat tím akční radius vozu, jenž má činit bezmála 500 km. Evora 414E přitom na plně nabité baterie ujede bez jakýchkoli emisí zhruba 56 km.

Vůz se vyznačuje specifickým barevným laděním s převládajícím měděným odstínem, který má zdůraznit „elektrickou fazónu“ stroje, najdeme jej také na palubní desce, alcantarovém čalounění nebo brzdičích.

Pozoruhodným prvkem výbavy novinky Evora 414E je audiosoustava HALOsonic, jež během jízdy produkuje zvuk chodu spalovacího motoru, a to i zvenčí vozu. To by mělo řešit potíže při najíždění do křižovatek, kde zatím mají chodci poněkud pochopitelnou tendenci skákat elektromobilům pod kola. Každopádně to s novinkou Lotus vypadá podobně, jako byste si koupili vstupenku do La Scally a vzali si tam DVD přehrávač s koncertem Black Sabbath...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Lotus Evora 414E Hybrid
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků