Lotus Evora 400 je nejrychlejší silniční Lotus všech dob

Britská automobilka Lotus ukázala nový model Evora 400. Veřejnost ho poprvé uvidí na autosalonu v Ženevě a prý se jedná o nejsilnější a nejrychlejší silniční lotus v historii. Automobilka použila nové šasi, které je o 22 kg lehčí než u předchůdce. Nový je i podvozek, brzdy a auto má standardně samosvor, pokud si koupíte verzi s manuálem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled to vypadá jen jako facelift Evory, ale pod povrchem je úplně nové šasi a přepracována byla i aerodynamika. Motor má přes 400 koní a auto jede 300 km/h

Na Evoře se výrazně změnila přední část, auto dostalo také jinak řešený zadní nárazník s difuzorem a centrálním výfukem a nový tvar má i zadní křídlo. Rovněž v interiéru se Lotus polepšil a šel více k luxusu a pohodlí než ke spartánskému okruhovému autu. Povšimněte si zadních sedaček, ovšem ty budou sloužit spíše jako odkládací prostor.

Lotus Carlton (1990): (takřka) nejrychlejší sedan světa jezdil 283 km/h

Lotus Carlton (1990): (takřka) nejrychlejší sedan světa jezdil 283 km/h

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na takový interiér nejsme u Lotusu příliš zvyklí. Že by zákazníci vyměkli? To asi ani ne, spíše už jen mají svoji důstojnost. Zadní sedačky ale budou maximálně pro děti

O pohon Lotusu Evora 400 se stará kompresorem přeplňovaný šestiválec 3,5 l, který na zadní kola posílá přes šestistupňový manuál výkon 298 kW (405 k) a točivý moment 410 Nm. Za příplatek můžete mít i šestistupňový automat, ale k tomu nedostanete samosvorný diferenciál.

Podle Lotusu zrychlí Evora 400 na 100 km/h za 4,2 sekundy a rozjede se na 300 km/h, což je rychlost, která byla silničním lotusům prozatím zapovězena. Prodeje začnou v létě 2015.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků