Lotus Evora 400 je nejrychlejší silniční Lotus všech dob

Britská automobilka Lotus ukázala nový model Evora 400. Veřejnost ho poprvé uvidí na autosalonu v Ženevě a prý se jedná o nejsilnější a nejrychlejší silniční lotus v historii. Automobilka použila nové šasi, které je o 22 kg lehčí než u předchůdce. Nový je i podvozek, brzdy a auto má standardně samosvor, pokud si koupíte verzi s manuálem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled to vypadá jen jako facelift Evory, ale pod povrchem je úplně nové šasi a přepracována byla i aerodynamika. Motor má přes 400 koní a auto jede 300 km/h

Na Evoře se výrazně změnila přední část, auto dostalo také jinak řešený zadní nárazník s difuzorem a centrálním výfukem a nový tvar má i zadní křídlo. Rovněž v interiéru se Lotus polepšil a šel více k luxusu a pohodlí než ke spartánskému okruhovému autu. Povšimněte si zadních sedaček, ovšem ty budou sloužit spíše jako odkládací prostor.

Retro | Opel | Sportovní auta | Zajímavosti | Technika | Sedany | Fascinace | Design | Lotus

Lotus Carlton (1990): (takřka) nejrychlejší sedan světa jezdil 283 km/h

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na takový interiér nejsme u Lotusu příliš zvyklí. Že by zákazníci vyměkli? To asi ani ne, spíše už jen mají svoji důstojnost. Zadní sedačky ale budou maximálně pro děti

O pohon Lotusu Evora 400 se stará kompresorem přeplňovaný šestiválec 3,5 l, který na zadní kola posílá přes šestistupňový manuál výkon 298 kW (405 k) a točivý moment 410 Nm. Za příplatek můžete mít i šestistupňový automat, ale k tomu nedostanete samosvorný diferenciál.

Podle Lotusu zrychlí Evora 400 na 100 km/h za 4,2 sekundy a rozjede se na 300 km/h, což je rychlost, která byla silničním lotusům prozatím zapovězena. Prodeje začnou v létě 2015.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků