Lotus Evora 400 je nejrychlejší silniční Lotus všech dob

Britská automobilka Lotus ukázala nový model Evora 400. Veřejnost ho poprvé uvidí na autosalonu v Ženevě a prý se jedná o nejsilnější a nejrychlejší silniční lotus v historii. Automobilka použila nové šasi, které je o 22 kg lehčí než u předchůdce. Nový je i podvozek, brzdy a auto má standardně samosvor, pokud si koupíte verzi s manuálem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled to vypadá jen jako facelift Evory, ale pod povrchem je úplně nové šasi a přepracována byla i aerodynamika. Motor má přes 400 koní a auto jede 300 km/h

Na Evoře se výrazně změnila přední část, auto dostalo také jinak řešený zadní nárazník s difuzorem a centrálním výfukem a nový tvar má i zadní křídlo. Rovněž v interiéru se Lotus polepšil a šel více k luxusu a pohodlí než ke spartánskému okruhovému autu. Povšimněte si zadních sedaček, ovšem ty budou sloužit spíše jako odkládací prostor.

Lotus Carlton (1990): (takřka) nejrychlejší sedan světa jezdil 283 km/h

Lotus Carlton (1990): (takřka) nejrychlejší sedan světa jezdil 283 km/h

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na takový interiér nejsme u Lotusu příliš zvyklí. Že by zákazníci vyměkli? To asi ani ne, spíše už jen mají svoji důstojnost. Zadní sedačky ale budou maximálně pro děti

O pohon Lotusu Evora 400 se stará kompresorem přeplňovaný šestiválec 3,5 l, který na zadní kola posílá přes šestistupňový manuál výkon 298 kW (405 k) a točivý moment 410 Nm. Za příplatek můžete mít i šestistupňový automat, ale k tomu nedostanete samosvorný diferenciál.

Podle Lotusu zrychlí Evora 400 na 100 km/h za 4,2 sekundy a rozjede se na 300 km/h, což je rychlost, která byla silničním lotusům prozatím zapovězena. Prodeje začnou v létě 2015.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistrem slova

Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistrem slova

Škoda Felicia dostávala v britských médiích celkem dost prostoru. Dokonce vyhrála prestižní anketu.

4.  6.  2020 | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

3.  6.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků