Po oficiální  premiéře nového Lotusu Evija , který má tradiční britskou značku pod střechou čínského Geely  přivést do nové éry , máme nyní první možnost zahlédnout elektrický hypersport také v pohybu. | Lotus Evija Zdroj: Lotus

Po oficiální premiéře nového Lotusu Evija, který má tradiční britskou značku pod střechou čínského Geely přivést do nové éry, máme nyní první možnost zahlédnout elektrický hypersport také v pohybu. | Lotus Evija | Zdroj: Lotus

Prototyp s číslem 2 najíždí testovací kilometry, jsou ověřovány jeho vysokorychlostní schopnosti a Lotus dodává, že start produkce příští rok je zase o něco blíže. | Lotus Evija Zdroj: Lotus

Prototyp s číslem 2 najíždí testovací kilometry, jsou ověřovány jeho vysokorychlostní schopnosti a Lotus dodává, že start produkce příští rok je zase o něco blíže. | Lotus Evija | Zdroj: Lotus

Kromě testování na domácí trati v Hethelu se Evija vydá i na další okruhy po celé Evropě a samozřejmě se nezapomene i na stovky hodin jízd a tvrdého využití na veřejných silnicích v nejrůznějších podmínkách. | Lotus Evija Zdroj: Lotus

Kromě testování na domácí trati v Hethelu se Evija vydá i na další okruhy po celé Evropě a samozřejmě se nezapomene i na stovky hodin jízd a tvrdého využití na veřejných silnicích v nejrůznějších podmínkách. | Lotus Evija | Zdroj: Lotus

Všechny důležité informace o elektrickém hypersportu nám už přitom Lotus prozradil. Se čtveřicí elektromotorů (pro každé kolo jeden) cílí Evija k hranici 2000 koní (1471 kW)... | Lotus Evija Zdroj: Lotus

Všechny důležité informace o elektrickém hypersportu nám už přitom Lotus prozradil. Se čtveřicí elektromotorů (pro každé kolo jeden) cílí Evija k hranici 2000 koní (1471 kW)... | Lotus Evija | Zdroj: Lotus

...zrychlení na 100 km/h máme očekávat pod 3 vteřiny a maximální rychlost bude omezena na 320 km/h. Na tuto hranici to prý bude trvat okolo 10 vteřin. | Lotus Evija Zdroj: Lotus

...zrychlení na 100 km/h máme očekávat pod 3 vteřiny a maximální rychlost bude omezena na 320 km/h. Na tuto hranici to prý bude trvat okolo 10 vteřin. | Lotus Evija | Zdroj: Lotus

Pro Lotus půjde o první model s kompletně karbonovým monokokem, přičemž i karoserie bude zcela karbonová. Výsledný design křičí aerodynamickou účinností s velkými tunely v oblasti zadních blatníků. | Lotus Evija Zdroj: Lotus

Pro Lotus půjde o první model s kompletně karbonovým monokokem, přičemž i karoserie bude zcela karbonová. Výsledný design křičí aerodynamickou účinností s velkými tunely v oblasti zadních blatníků. | Lotus Evija | Zdroj: Lotus

Hmotnost vozu se pohybuje okolo 1680 kg a baterie uložené v podlaze mají zajistit dojezd 400 km na jedno nabití. | Lotus Evija Zdroj: Lotus

Hmotnost vozu se pohybuje okolo 1680 kg a baterie uložené v podlaze mají zajistit dojezd 400 km na jedno nabití. | Lotus Evija | Zdroj: Lotus

Hypersportu vyrobí Lotus pouze 130 kusů, každý za cenovku od 1,7 milionu liber (asi 50,6 milionu korun). | Lotus Evija Zdroj: Lotus

Hypersportu vyrobí Lotus pouze 130 kusů, každý za cenovku od 1,7 milionu liber (asi 50,6 milionu korun). | Lotus Evija | Zdroj: Lotus

Lotus Evija Zdroj: Lotus

Lotus Evija | Zdroj: Lotus

Lotus Evija Zdroj: Lotus

Lotus Evija | Zdroj: Lotus

Lotus Evija Zdroj: Lotus

Lotus Evija | Zdroj: Lotus

Lotus Evija Zdroj: Lotus

Lotus Evija | Zdroj: Lotus

Lotus Evija Zdroj: Lotus

Lotus Evija | Zdroj: Lotus

Lotus Evija Zdroj: Lotus

Lotus Evija | Zdroj: Lotus

Lotus Evija Zdroj: Lotus

Lotus Evija | Zdroj: Lotus

Prototyp s číslem 2 najíždí testovací kilometry, jsou ověřovány jeho vysokorychlostní schopnosti a Lotus dodává, že start produkce příští rok je zase o něco blíže. | Lotus Evija Zdroj: Lotus
Kromě testování na domácí trati v Hethelu se Evija vydá i na další okruhy po celé Evropě a samozřejmě se nezapomene i na stovky hodin jízd a tvrdého využití na veřejných silnicích v nejrůznějších podmínkách. | Lotus Evija Zdroj: Lotus
Všechny důležité informace o elektrickém hypersportu nám už přitom Lotus prozradil. Se čtveřicí elektromotorů (pro každé kolo jeden) cílí Evija k hranici 2000 koní (1471 kW)... | Lotus Evija Zdroj: Lotus
...zrychlení na 100 km/h máme očekávat pod 3 vteřiny a maximální rychlost bude omezena na 320 km/h. Na tuto hranici to prý bude trvat okolo 10 vteřin. | Lotus Evija Zdroj: Lotus
15
Fotogalerie

Lotus Evija poprvé v akci. Hypersport podstupuje testy ve vysokých rychlostech

Finální podobu elektrického hypersportu od Lotusu jsme již viděli. Teď se nám ovšem předvádí testovací prototyp najíždějící cenné kilometry.

Po oficiální premiéře nového Lotusu Evija, který má tradiční britskou značku pod střechou čínského Geely přivést do nové éry, máme nyní první možnost zahlédnout elektrický hypersport také v pohybu. Prototyp s číslem 2 najíždí testovací kilometry, jsou ověřovány jeho vysokorychlostní schopnosti a Lotus dodává, že start produkce příští rok je zase o něco blíže.

Kromě testování na domácí trati v Hethelu se Evija vydá i na další okruhy po celé Evropě a samozřejmě se nezapomene i na stovky hodin jízd a tvrdého využití na veřejných silnicích v nejrůznějších podmínkách.

Všechny důležité informace o elektrickém hypersportu nám už přitom Lotus prozradil. Se čtveřicí elektromotorů (pro každé kolo jeden) cílí Evija k hranici 2000 koní (1471 kW), zrychlení na 100 km/h máme očekávat pod 3 vteřiny a maximální rychlost bude omezena na 320 km/h. Na tuto hranici to prý bude trvat okolo 10 vteřin.

Pro Lotus půjde o první model s kompletně karbonovým monokokem, přičemž i karoserie bude zcela karbonová. Výsledný design křičí aerodynamickou účinností s velkými tunely v oblasti zadních blatníků. Hmotnost vozu se pohybuje okolo 1680 kg a baterie uložené v podlaze mají zajistit dojezd 400 km na jedno nabití.

Hypersportu vyrobí Lotus pouze 130 kusů, každý za cenovku od 1,7 milionu liber (asi 50,6 milionu korun).

Lotus

Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.

Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.

Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija

Doporučujeme

Články odjinud