Lotus Evija poprvé v akci. Hypersport podstupuje testy ve vysokých rychlostech

Finální podobu elektrického hypersportu od Lotusu jsme již viděli. Teď se nám ovšem předvádí testovací prototyp najíždějící cenné kilometry.

Po oficiální premiéře nového Lotusu Evija, který má tradiční britskou značku pod střechou čínského Geely přivést do nové éry, máme nyní první možnost zahlédnout elektrický hypersport také v pohybu. Prototyp s číslem 2 najíždí testovací kilometry, jsou ověřovány jeho vysokorychlostní schopnosti a Lotus dodává, že start produkce příští rok je zase o něco blíže.

Toto je první elektrický Lotus! Má skoro 2000 koní a je levnější než Bugatti Chiron

Toto je první elektrický Lotus! Má skoro 2000 koní a je levnější než Bugatti Chiron

Kromě testování na domácí trati v Hethelu se Evija vydá i na další okruhy po celé Evropě a samozřejmě se nezapomene i na stovky hodin jízd a tvrdého využití na veřejných silnicích v nejrůznějších podmínkách.

Všechny důležité informace o elektrickém hypersportu nám už přitom Lotus prozradil. Se čtveřicí elektromotorů (pro každé kolo jeden) cílí Evija k hranici 2000 koní (1471 kW), zrychlení na 100 km/h máme očekávat pod 3 vteřiny a maximální rychlost bude omezena na 320 km/h. Na tuto hranici to prý bude trvat okolo 10 vteřin.

Rodin FZED chce uspět tam, kde Lotus selhal. Unikátní formule stojí balík

Rodin FZED chce uspět tam, kde Lotus selhal. Unikátní formule stojí balík

Pro Lotus půjde o první model s kompletně karbonovým monokokem, přičemž i karoserie bude zcela karbonová. Výsledný design křičí aerodynamickou účinností s velkými tunely v oblasti zadních blatníků. Hmotnost vozu se pohybuje okolo 1680 kg a baterie uložené v podlaze mají zajistit dojezd 400 km na jedno nabití.

Hypersportu vyrobí Lotus pouze 130 kusů, každý za cenovku od 1,7 milionu liber (asi 50,6 milionu korun).

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

včera | Petr Schnagl | 15 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 144 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 82 příspěvků