Lotus EVE Hybrid: sporťák nehledejte

Není žádným tajemstvím, že britskou automobilku Lotus vlastní malajský Proton. Jejich spolupráce je velmi úzká a oba si navzájem pomáhají při vývoji vozů. Posledním společným dílem je hybridní vůz.

Ten vznikl na základu Protonu Gen-2. I když se jedná o malajské auto, vývoj modelu EVE Hybrid se odehrával čistě v režii britského Lotusu. Angličané se postarali o to, že čtyřválec 1,6 o výkonu 82 kW (112 k) dostal jako pomocníka elektromotor o výkonu 30 kW (41 k). Klasický hybridní systém pak doplňuje startér, který současně slouží jako alternátor.

Režim jízdy je pak zcela tradiční, tedy elektromotor pomáhá hlavně při rozjezdu a akceleraci. Navíc systém umožňuje zcela odpojit elektromotor a jezdit jen na benzínový agregát, nebo opačně, odpojit benzínový motor a jet pouze na elektromotor.

Vůz zrychlí na stovku za 9 s (Proton Gen-2 s motorem 1,6 za 12,7 s) a dokáže jet rychlosti až 189 km/h, tedy stejně jako běžná verze. Důležitá je pak spotřeba, která v kombinaci dosáhne hodnoty 5,9 l, což je proti 7,2 litrům u běžné verze výrazný pokles.

Jak daleko má tento hybrid k sériové výrobě a prodeji na starém kontinentu zatím nevíme. Dá se ale očekávat, že si Proton nenechá ujít příležitost vyrazit s ním do boje o zákazníka co nejdříve.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lotus EVE Hybrid
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 2 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků