Lotus EVE Hybrid: sporťák nehledejte

Není žádným tajemstvím, že britskou automobilku Lotus vlastní malajský Proton. Jejich spolupráce je velmi úzká a oba si navzájem pomáhají při vývoji vozů. Posledním společným dílem je hybridní vůz.

Ten vznikl na základu Protonu Gen-2. I když se jedná o malajské auto, vývoj modelu EVE Hybrid se odehrával čistě v režii britského Lotusu. Angličané se postarali o to, že čtyřválec 1,6 o výkonu 82 kW (112 k) dostal jako pomocníka elektromotor o výkonu 30 kW (41 k). Klasický hybridní systém pak doplňuje startér, který současně slouží jako alternátor.

Režim jízdy je pak zcela tradiční, tedy elektromotor pomáhá hlavně při rozjezdu a akceleraci. Navíc systém umožňuje zcela odpojit elektromotor a jezdit jen na benzínový agregát, nebo opačně, odpojit benzínový motor a jet pouze na elektromotor.

Vůz zrychlí na stovku za 9 s (Proton Gen-2 s motorem 1,6 za 12,7 s) a dokáže jet rychlosti až 189 km/h, tedy stejně jako běžná verze. Důležitá je pak spotřeba, která v kombinaci dosáhne hodnoty 5,9 l, což je proti 7,2 litrům u běžné verze výrazný pokles.

Jak daleko má tento hybrid k sériové výrobě a prodeji na starém kontinentu zatím nevíme. Dá se ale očekávat, že si Proton nenechá ujít příležitost vyrazit s ním do boje o zákazníka co nejdříve.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lotus EVE Hybrid
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků