Lotus EVE Hybrid: sporťák nehledejte

Lotus EVE Hybrid: sporťák nehledejte

Není žádným tajemstvím, že britskou automobilku Lotus vlastní malajský Proton. Jejich spolupráce je velmi úzká a oba si navzájem pomáhají při vývoji vozů. Posledním společným dílem je hybridní vůz.

Ten vznikl na základu Protonu Gen-2. I když se jedná o malajské auto, vývoj modelu EVE Hybrid se odehrával čistě v režii britského Lotusu. Angličané se postarali o to, že čtyřválec 1,6 o výkonu 82 kW (112 k) dostal jako pomocníka elektromotor o výkonu 30 kW (41 k). Klasický hybridní systém pak doplňuje startér, který současně slouží jako alternátor.

Režim jízdy je pak zcela tradiční, tedy elektromotor pomáhá hlavně při rozjezdu a akceleraci. Navíc systém umožňuje zcela odpojit elektromotor a jezdit jen na benzínový agregát, nebo opačně, odpojit benzínový motor a jet pouze na elektromotor.

Vůz zrychlí na stovku za 9 s (Proton Gen-2 s motorem 1,6 za 12,7 s) a dokáže jet rychlosti až 189 km/h, tedy stejně jako běžná verze. Důležitá je pak spotřeba, která v kombinaci dosáhne hodnoty 5,9 l, což je proti 7,2 litrům u běžné verze výrazný pokles.

Jak daleko má tento hybrid k sériové výrobě a prodeji na starém kontinentu zatím nevíme. Dá se ale očekávat, že si Proton nenechá ujít příležitost vyrazit s ním do boje o zákazníka co nejdříve.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lotus EVE Hybrid
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků