Lotus Europa: Formule pro všední den (historie)

3 komentáře

LYŽAŘ
29. července • 18:55

Ta Europa S1 má velice podobné proporce pozdější Škodě Ferat.

Petr Strolený - autor
30. července • 17:36

S tím "hrbem" za kabinou řidiče je to asi takhle. Za prvé se pod ním skrývá podélně uložený motor a za druhé šlo o co nejjednodušší a váhově nejlehčí řešení při důrazu na kvalitní aerodynamiku zádě. Nutno říct, že v této podobě je to opravdu poněkud esteticky zvláštní, ale nutno zdůraznit, že šlo o novátorské řešení, které se v mírně inovované podobě proslavilo zejména u Fordu GT40, ale i u jiných plnokrevných GTček. Zdá se, že Chapman předběhl dobu.....;-)

delph
29. července • 16:43

opět se vám povedlo vybrat si zajímavý kousek automobilové history, jen by mě zajímalo proč to měloi tka divně udělaný zadek.. vypadá to jako auto s hrbem

Doporučujeme

Články odjinud