Lotus Esprit: naděje značky opožděna, nebo zrušena?

S automobilkou Lotus, jež v současnosti patří koncernu DRB-Hicom, to nevypadá dobře, ale zdá se, že bude ještě hůře.

Ale pěkně po pořádku. Na předloňském autosalonu v Paříži představil Lotus předprodukční provedení zcela nové generace špičkového supersportovního modelu Lotus Esprit, jenž se však stal jen jedním z plných šesti modelů v rámci frontální ofenzívy této značky. Ale od té doby se toho mnoho změnilo. Již krátce po uzavření pařížského autosalonu v roce 2010 jsme vás informovali o tom, že právě Esprit je jediným modelem ve fázi vývoje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lotus Esprit, nová generace plánovaná původně již pro příští rok...

Již tehdy bylo jasné, že situace Lotusu není tak růžová a perspektivní, jak nás tehdejší šéf automobilky Dany Bahar přesvědčoval. Samotný majitel Lotusu, finančními problémy strádající malajský Proton, se záhy stal majetkem koncernu DRB-Hicom a samotný Dany Bahar byl z vedoucího postu v rámci představenstva značky Lotus odvolán.

Lotus Esprit 2013: legenda se vrací

Lotus Esprit 2013: legenda se vrací

I když jsme koncem loňského roku zachytili informaci o tom, že se značka Lotus Cars Ltd. nakonec dočká podpory z britských státních fondů, nic pozitivního se u Lotusu neobjevilo. Na letošním autosalonu v Paříži Lotus chyběl a celá společnost Lotus údajně prochází kompletním auditem hospodaření a plánů pro budoucnost nařízeným představiteli DRB-Hicom.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
JIž studie z roku 2010 působila docela reálným dojmem

Zprávy o (byť možná pouze dočasném) zastavení programu Esprit jsou zklamáním, neboť již v Paříži v roce 2010 jsme viděli zcela nový supersport Lotus Esprit v takřka konečném provedení a zveřejněny byly tehdy také jeho technické specifikace, přičemž sériová výroba měla naběhnout již v příštím roce. Nyní je prakticky jisté, že se tento termín dodržet nepodaří a vyjádření stávajícího vedení Lotusu se omezuje na strohé konstatování: „Upevňujeme naše dlouhodobé plány. Tyto plány jsou přísně tajné.“

Lotus Esprit 2013 je jediným novým Lotusem ve vývoji

Lotus Esprit 2013 je jediným novým Lotusem ve vývoji

Pod kapotou sériových Espritů se mají nacházet vidlicové osmiválce Lexus s objemem 5,0 l, jež ale byly v konstrukčních dílnách Lotusu náležitě upraveny. Díky těmto modifikacím dává jednotka nejvyšší výkon 550 britských koní (410 kW, 557 koní), resp. 620 britských koní (462 kW, 629 koní) ve verzi R. V kombinaci se sedmistupňovou sekvenční převodovkou s řazením páčkami pod volantem a soustavou KERS má vůz zrychlovat z klidu na 100 km/h v rozmezí od 3,2 do 3,5 s a produkovat emise CO2 ve výši okolo 250 g/km.
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Lotus Esprit: vyrazí nakonec na silnice?
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 20 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků