Lotus Esprit, legenda se vrátí na silnice již za dva roky

Legendární britský Lotus Esprit se opět vrátí na silnice a to již za dva roky. Stejná informace ovšem přišla již před dvěma roky, kdy se hovořilo o příchodu v roce 2006, a tak je otázka, do jaké míry je nová informace uvěřitelná. Zda je tento datum definitivní, uvidíme na jaře příštího roku, kdy má dojít k představení definitivní podoby vozu.

Co ovšem hraje do karet tomuto termínu jsou novinky z produkce Lotusu. Ten nyní v Ženevě představil platformu VVA (Versatile Vehicle Architecture), která využívá modulární systém a umožňuje využívat části karosérie a dalších dílů z ostatních modelů. Celý tento systém je založen na tom, že části karosérie jdou jednoduše "odšroubovat" a umístit na nový model. Tato jednoduchost výrazně snižuje výrobní náklady a náklady na vývoj. Pro nový model se tak udělají pouze části dílů, které budou unikátní.

Nový Esprit přijde tedy na této platformě s jeho šasi bude složeno z hliníkových části o vysoké tuhosti, což umožní dosáhnout hmotnosti okolo 1 100 kg. Esprit je konstruován tak, aby mohl pojmout jak šestiválec, tak osmiválec. Zmíněny šestiválec by měl být dopován turbodmychadlem a osmiválec by si měl Lotus vypůjčit od automobilky Toyota. Výkon by se měl pohybovat zhruba od 294 kW (400 k) a Esprit by měl zrychlit na stovku pod čtyři sekundy. Maximální rychlost by měla přesáhnou hranici 270 km/h.

Nejnovější informace jsou tak poměrně optimistické a jsou postaveny na reálném základu. Vývoj Espritu není nijak levná záležitost a pro tak malou automobilku bude velmi nákladna. Po představení platformy VVA však již nic nebrání k tomu, aby se Esprit představil v příštím roce.

Klepněte pro větší obrázek
Možná podoba nového Lotusu Esprit
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků