Lotus Esprit, legenda se vrátí na silnice již za dva roky

Legendární britský Lotus Esprit se opět vrátí na silnice a to již za dva roky. Stejná informace ovšem přišla již před dvěma roky, kdy se hovořilo o příchodu v roce 2006, a tak je otázka, do jaké míry je nová informace uvěřitelná. Zda je tento datum definitivní, uvidíme na jaře příštího roku, kdy má dojít k představení definitivní podoby vozu.

Co ovšem hraje do karet tomuto termínu jsou novinky z produkce Lotusu. Ten nyní v Ženevě představil platformu VVA (Versatile Vehicle Architecture), která využívá modulární systém a umožňuje využívat části karosérie a dalších dílů z ostatních modelů. Celý tento systém je založen na tom, že části karosérie jdou jednoduše "odšroubovat" a umístit na nový model. Tato jednoduchost výrazně snižuje výrobní náklady a náklady na vývoj. Pro nový model se tak udělají pouze části dílů, které budou unikátní.

Nový Esprit přijde tedy na této platformě s jeho šasi bude složeno z hliníkových části o vysoké tuhosti, což umožní dosáhnout hmotnosti okolo 1 100 kg. Esprit je konstruován tak, aby mohl pojmout jak šestiválec, tak osmiválec. Zmíněny šestiválec by měl být dopován turbodmychadlem a osmiválec by si měl Lotus vypůjčit od automobilky Toyota. Výkon by se měl pohybovat zhruba od 294 kW (400 k) a Esprit by měl zrychlit na stovku pod čtyři sekundy. Maximální rychlost by měla přesáhnou hranici 270 km/h.

Nejnovější informace jsou tak poměrně optimistické a jsou postaveny na reálném základu. Vývoj Espritu není nijak levná záležitost a pro tak malou automobilku bude velmi nákladna. Po představení platformy VVA však již nic nebrání k tomu, aby se Esprit představil v příštím roce.

Klepněte pro větší obrázek
Možná podoba nového Lotusu Esprit
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků