Lotus Esprit, legenda se vrátí na silnice již za dva roky

Legendární britský Lotus Esprit se opět vrátí na silnice a to již za dva roky. Stejná informace ovšem přišla již před dvěma roky, kdy se hovořilo o příchodu v roce 2006, a tak je otázka, do jaké míry je nová informace uvěřitelná. Zda je tento datum definitivní, uvidíme na jaře příštího roku, kdy má dojít k představení definitivní podoby vozu.

Co ovšem hraje do karet tomuto termínu jsou novinky z produkce Lotusu. Ten nyní v Ženevě představil platformu VVA (Versatile Vehicle Architecture), která využívá modulární systém a umožňuje využívat části karosérie a dalších dílů z ostatních modelů. Celý tento systém je založen na tom, že části karosérie jdou jednoduše "odšroubovat" a umístit na nový model. Tato jednoduchost výrazně snižuje výrobní náklady a náklady na vývoj. Pro nový model se tak udělají pouze části dílů, které budou unikátní.

Nový Esprit přijde tedy na této platformě s jeho šasi bude složeno z hliníkových části o vysoké tuhosti, což umožní dosáhnout hmotnosti okolo 1 100 kg. Esprit je konstruován tak, aby mohl pojmout jak šestiválec, tak osmiválec. Zmíněny šestiválec by měl být dopován turbodmychadlem a osmiválec by si měl Lotus vypůjčit od automobilky Toyota. Výkon by se měl pohybovat zhruba od 294 kW (400 k) a Esprit by měl zrychlit na stovku pod čtyři sekundy. Maximální rychlost by měla přesáhnou hranici 270 km/h.

Nejnovější informace jsou tak poměrně optimistické a jsou postaveny na reálném základu. Vývoj Espritu není nijak levná záležitost a pro tak malou automobilku bude velmi nákladna. Po představení platformy VVA však již nic nebrání k tomu, aby se Esprit představil v příštím roce.

Klepněte pro větší obrázek
Možná podoba nového Lotusu Esprit
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků