K výročí 60 let od zisku mistrovského titulu v šampionátu Formule 1 a rovněž vítězství v závodě Indianapolis 500 nyní vzdává britský Lotus poctu svému továrnímu pilotovi Jimu Clarkovi. | Lotus Emira Clark Edition & Type 38 (1965) Zdroj: Lotus

K výročí 60 let od zisku mistrovského titulu v šampionátu Formule 1 a rovněž vítězství v závodě Indianapolis 500 nyní vzdává britský Lotus poctu svému továrnímu pilotovi Jimu Clarkovi. | Lotus Emira Clark Edition & Type 38 (1965) | Zdroj: Lotus

Na úspěchy jednoho z nejzručnějších závodníků historie odkazuje nová limitovaná edice sporťáku Emira, která se v mnoha stylistických ohledech inspirovala prvky Clarkova vítězného monopostu Type 38 z roku 1965. | Lotus Emira Clark Edition Zdroj: Lotus

Na úspěchy jednoho z nejzručnějších závodníků historie odkazuje nová limitovaná edice sporťáku Emira, která se v mnoha stylistických ohledech inspirovala prvky Clarkova vítězného monopostu Type 38 z roku 1965. | Lotus Emira Clark Edition | Zdroj: Lotus

Zjevná inspirace ve formuli začíná pochopitelně lakováním zeleným odstínem Clark Racing Green a kontrastně žlutým čumákem vozu, pokračujícím ve formě pruhu přes karoserii. | Lotus Emira Clark Edition Zdroj: Lotus

Zjevná inspirace ve formuli začíná pochopitelně lakováním zeleným odstínem Clark Racing Green a kontrastně žlutým čumákem vozu, pokračujícím ve formě pruhu přes karoserii. | Lotus Emira Clark Edition | Zdroj: Lotus

Z dalších exteriérových detailů je třeba zmínit hliníkové víčko nádrže s modře eloxovaným středem, žluté koncovky výfuku nebo stříbrná zrcátka, opět podobně jako na monopostu. Další žlutý pruh zde také obkresluje boční prolisy nad sáním motoru. | Lotus Emira Clark Edition Zdroj: Lotus

Z dalších exteriérových detailů je třeba zmínit hliníkové víčko nádrže s modře eloxovaným středem, žluté koncovky výfuku nebo stříbrná zrcátka, opět podobně jako na monopostu. Další žlutý pruh zde také obkresluje boční prolisy nad sáním motoru. | Lotus Emira Clark Edition | Zdroj: Lotus

Ani v interiéru speciální Emiry se přitom Lotus nebál uctít historický závoďák. Typické červené čalounění tak v modelu reinterpretuje skrze části oděné do výrazné červené Alcantary a kůže. | Lotus Emira Clark Edition Zdroj: Lotus

Ani v interiéru speciální Emiry se přitom Lotus nebál uctít historický závoďák. Typické červené čalounění tak v modelu reinterpretuje skrze části oděné do výrazné červené Alcantary a kůže. | Lotus Emira Clark Edition | Zdroj: Lotus

Lze vypíchnout, že odkazem na monopost je takto kontrastně zbarvené jen okolí řidiče (volant, středový tunel, sedačka a část palubní desky), zatímco zbytek kabiny zůstal neutrálně černý. | Lotus Emira Clark Edition & Type 38 (1965) Zdroj: Lotus

Lze vypíchnout, že odkazem na monopost je takto kontrastně zbarvené jen okolí řidiče (volant, středový tunel, sedačka a část palubní desky), zatímco zbytek kabiny zůstal neutrálně černý. | Lotus Emira Clark Edition & Type 38 (1965) | Zdroj: Lotus

Řadicí páka dostala klasickou dřevěnou hlavici a za zmínku stojí i pamětní plaketa s Clarkovým osobním tartanem ze skotského Lochcarronu. | Lotus Emira Clark Edition & Type 38 (1965) Zdroj: Lotus

Řadicí páka dostala klasickou dřevěnou hlavici a za zmínku stojí i pamětní plaketa s Clarkovým osobním tartanem ze skotského Lochcarronu. | Lotus Emira Clark Edition & Type 38 (1965) | Zdroj: Lotus

Limitovanou produkci 60 kusů zdůrazní číslované karbonové kryty prahů. | Lotus Emira Clark Edition Zdroj: Lotus

Limitovanou produkci 60 kusů zdůrazní číslované karbonové kryty prahů. | Lotus Emira Clark Edition | Zdroj: Lotus

Technicky vychází Emira Clark Edition z šestiválcového provedení, uprostřed tedy naleznou zákazníci standardní 3,5litrový V6 o výkonu 405 koní (298 kW). | Lotus Emira Clark Edition Zdroj: Lotus

Technicky vychází Emira Clark Edition z šestiválcového provedení, uprostřed tedy naleznou zákazníci standardní 3,5litrový V6 o výkonu 405 koní (298 kW). | Lotus Emira Clark Edition | Zdroj: Lotus

Cenovku své speciality stanovuje Lotus na 140.000 eur (cca 3,5 milionu korun), tedy se slušným příplatkem oproti standardnímu modelu s šestiválcem (cca 2,8 milionu korun). | Lotus Emira Clark Edition Zdroj: Lotus

Cenovku své speciality stanovuje Lotus na 140.000 eur (cca 3,5 milionu korun), tedy se slušným příplatkem oproti standardnímu modelu s šestiválcem (cca 2,8 milionu korun). | Lotus Emira Clark Edition | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira Clark Edition Zdroj: Lotus

| Lotus Emira Clark Edition | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira Clark Edition Zdroj: Lotus

| Lotus Emira Clark Edition | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira Clark Edition Zdroj: Lotus

| Lotus Emira Clark Edition | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira Clark Edition Zdroj: Lotus

| Lotus Emira Clark Edition | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira Clark Edition & Type 38 (1965) Zdroj: Lotus

| Lotus Emira Clark Edition & Type 38 (1965) | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira Clark Edition Zdroj: Lotus

| Lotus Emira Clark Edition | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira Clark Edition Zdroj: Lotus

| Lotus Emira Clark Edition | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira Clark Edition Zdroj: Lotus

| Lotus Emira Clark Edition | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira Clark Edition Zdroj: Lotus

| Lotus Emira Clark Edition | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira Clark Edition Zdroj: Lotus

| Lotus Emira Clark Edition | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira Clark Edition Zdroj: Lotus

| Lotus Emira Clark Edition | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira Clark Edition Zdroj: Lotus

| Lotus Emira Clark Edition | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira Clark Edition Zdroj: Lotus

| Lotus Emira Clark Edition | Zdroj: Lotus

| Lotus Emira Clark Edition Zdroj: Lotus

| Lotus Emira Clark Edition | Zdroj: Lotus

| Lotus Type 38 (1965) Zdroj: Lotus

| Lotus Type 38 (1965) | Zdroj: Lotus

| Lotus Type 38 (1965) Zdroj: Lotus

| Lotus Type 38 (1965) | Zdroj: Lotus

| Lotus Type 38 (1965) Zdroj: Lotus

| Lotus Type 38 (1965) | Zdroj: Lotus

| Jim Clark Zdroj: Lotus

| Jim Clark | Zdroj: Lotus

Na úspěchy jednoho z nejzručnějších závodníků historie odkazuje nová limitovaná edice sporťáku Emira, která se v mnoha stylistických ohledech inspirovala prvky Clarkova vítězného monopostu Type 38 z roku 1965. | Lotus Emira Clark Edition Zdroj: Lotus
Zjevná inspirace ve formuli začíná pochopitelně lakováním zeleným odstínem Clark Racing Green a kontrastně žlutým čumákem vozu, pokračujícím ve formě pruhu přes karoserii. | Lotus Emira Clark Edition Zdroj: Lotus
Z dalších exteriérových detailů je třeba zmínit hliníkové víčko nádrže s modře eloxovaným středem, žluté koncovky výfuku nebo stříbrná zrcátka, opět podobně jako na monopostu. Další žlutý pruh zde také obkresluje boční prolisy nad sáním motoru. | Lotus Emira Clark Edition Zdroj: Lotus
Ani v interiéru speciální Emiry se přitom Lotus nebál uctít historický závoďák. Typické červené čalounění tak v modelu reinterpretuje skrze části oděné do výrazné červené Alcantary a kůže. | Lotus Emira Clark Edition Zdroj: Lotus
28
Fotogalerie

Lotus Emira v edici Jima Clarka má skvělé detaily. Interiér však nesedne každému

V případě této speciální edice se britská značka nedržela zpátky, šedesát kousků Emiry obléká do výrazných barev.

K výročí 60 let od zisku mistrovského titulu v šampionátu formule 1 a rovněž vítězství v závodě Indianapolis 500 nyní vzdává britský Lotus poctu svému továrnímu pilotovi Jimu Clarkovi. Na úspěchy jednoho z nejzručnějších závodníků historie odkazuje nová limitovaná edice sporťáku Emira, která se v mnoha stylistických ohledech inspirovala prvky Clarkova vítězného monopostu Type 38 z roku 1965.

Zjevná inspirace ve formuli začíná pochopitelně lakováním zeleným odstínem Clark Racing Green a kontrastně žlutým čumákem vozu, pokračujícím ve formě pruhu přes karoserii. Z dalších exteriérových detailů je třeba zmínit hliníkové víčko nádrže s modře eloxovaným středem, žluté koncovky výfuku nebo stříbrná zrcátka, opět podobně jako na monopostu. Další žlutý pruh zde také obkresluje boční prolisy nad sáním motoru.

Ani v interiéru speciální Emiry se přitom Lotus nebál uctít historický závoďák. Typické červené čalounění tak v modelu reinterpretuje skrze části oděné do výrazné červené Alcantary a kůže. Lze vypíchnout, že odkazem na monopost je takto kontrastně zbarvené jen okolí řidiče (volant, středový tunel, sedačka a část palubní desky), zatímco zbytek kabiny zůstal neutrálně černý. Řadicí páka dostala klasickou dřevěnou hlavici a za zmínku stojí i pamětní plaketa s Clarkovým osobním tartanem ze skotského Lochcarronu.

Limitovanou edici 60 kusů zdůrazní číslované karbonové kryty prahů. Technicky vychází Emira Clark Edition z šestiválcového provedení, uprostřed tedy naleznou zákazníci standardní 3,5litrový V6 o výkonu 405 koní (298 kW). Cenovku své speciality stanovuje Lotus na 140.000 eur (cca 3,5 milionu korun), tedy se slušným příplatkem oproti standardnímu modelu s šestiválcem (cca 2,8 milionu korun).

Zdroj: Lotus | Zdroj videa: Lotus

Lotus

Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.

Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.

Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija

Doporučujeme

Články odjinud