Lotus Elise: facelift ve stylu Evory

Lotus představuje první snímky a podrobnosti k modernizovanému modelu Elise. Ten pro rok 2010 převzal rysy větší Evory.

Lotus Elise se dočkal kompletního omlazení pro modelový rok 2011. Kromě modifikací exteriéru se změny dotkly i pohonných jednotek směřujících ke zvýšení jejich efektivity. Pojďme si tak jednotlivé změny představit pěkně popořádku.

Mezi nejvýraznější prvky modelu pro rok 2011 patří změna koncepce předních světlometů, jež se nyní spokojí s jedinými sdruženými jednotkami, do nichž jsou vestavěna denní světla složená z LED. Podle prvních snímků se zdá, že přední mlhovky chybí. Že se rekonstrukce přední části vozu se nesla v duchu služebně mladší série Evora, je znát na první pohled. Patrné je to zejména při pohledu na širokou masku chladiče.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sdružené zadní svítilny zůstaly co do své koncepce zachovány, nicméně ventilační otvory z vnějších okrajů zadní části nového typu Elise zmizely. Záď navíc nyní disponuje širokým a kompaktním nárazníkem, do jehož spodního okraje byl velmi citilivě včleněn difuzor. Podle výrobce se právě modifikace karosérie nového modelu významnou měrou podílely na snížení odporu vzduchu a ve výsledku i snížení spotřeby paliva potažmo emisí CO2 o plných 13 %. Díky tomu se všechny tři modely řady Elise nyní vměstnají pod hladinu 200 g/km a kombinovaná spotřeba začíná těsně nad hranicí 6,1 l/100km. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na omlazeném modelu se nachází nová šestistupňová, manuálně řazená převodovka s těsnějším odstupňováním, tempomat a dvě sady zcela nových litých kol. Na závěr si tak ve stručnosti shrňme jízdní výkony vozů Elise modelového roku 2011: Lotus Elise, 0-100 km/h 6,7 s, nejvyšší rychlost 200 km/h. Lotus Elise R, 0-100 km/h 5,4 s, nejvyšší rychlost 222 km/h. Lotus Elise SC, 0-100 km/h 4,6 s, nejvyšší rychlost 233 km/h.

Nezbývá než připomenout, že Lotus Elise již plných 14 let na evropských trzích plní úlohu lehkého dvoumístného vozu s motorem uloženým před zadní nápravou, jenž má i s přihlédnutím k výše popsaným modifikacím potenciál nabízet v současné době znamenitý kompromis mezi pořizovacími náklady, emisemi a jízdními zážitky. Prodeje modifikovaných vozů řady Elise budou zahájeny v dubnu letošního roku, cenové relace mají být zveřejněny souběžně s blížící se oficiální premiérou na ženevském autosalonu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Lotus Elise 2011
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků