Lotus Elise: facelift ve stylu Evory

Lotus představuje první snímky a podrobnosti k modernizovanému modelu Elise. Ten pro rok 2010 převzal rysy větší Evory.

Lotus Elise se dočkal kompletního omlazení pro modelový rok 2011. Kromě modifikací exteriéru se změny dotkly i pohonných jednotek směřujících ke zvýšení jejich efektivity. Pojďme si tak jednotlivé změny představit pěkně popořádku.

Mezi nejvýraznější prvky modelu pro rok 2011 patří změna koncepce předních světlometů, jež se nyní spokojí s jedinými sdruženými jednotkami, do nichž jsou vestavěna denní světla složená z LED. Podle prvních snímků se zdá, že přední mlhovky chybí. Že se rekonstrukce přední části vozu se nesla v duchu služebně mladší série Evora, je znát na první pohled. Patrné je to zejména při pohledu na širokou masku chladiče.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sdružené zadní svítilny zůstaly co do své koncepce zachovány, nicméně ventilační otvory z vnějších okrajů zadní části nového typu Elise zmizely. Záď navíc nyní disponuje širokým a kompaktním nárazníkem, do jehož spodního okraje byl velmi citilivě včleněn difuzor. Podle výrobce se právě modifikace karosérie nového modelu významnou měrou podílely na snížení odporu vzduchu a ve výsledku i snížení spotřeby paliva potažmo emisí CO2 o plných 13 %. Díky tomu se všechny tři modely řady Elise nyní vměstnají pod hladinu 200 g/km a kombinovaná spotřeba začíná těsně nad hranicí 6,1 l/100km. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na omlazeném modelu se nachází nová šestistupňová, manuálně řazená převodovka s těsnějším odstupňováním, tempomat a dvě sady zcela nových litých kol. Na závěr si tak ve stručnosti shrňme jízdní výkony vozů Elise modelového roku 2011: Lotus Elise, 0-100 km/h 6,7 s, nejvyšší rychlost 200 km/h. Lotus Elise R, 0-100 km/h 5,4 s, nejvyšší rychlost 222 km/h. Lotus Elise SC, 0-100 km/h 4,6 s, nejvyšší rychlost 233 km/h.

Nezbývá než připomenout, že Lotus Elise již plných 14 let na evropských trzích plní úlohu lehkého dvoumístného vozu s motorem uloženým před zadní nápravou, jenž má i s přihlédnutím k výše popsaným modifikacím potenciál nabízet v současné době znamenitý kompromis mezi pořizovacími náklady, emisemi a jízdními zážitky. Prodeje modifikovaných vozů řady Elise budou zahájeny v dubnu letošního roku, cenové relace mají být zveřejněny souběžně s blížící se oficiální premiérou na ženevském autosalonu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Lotus Elise 2011
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

dnes | Lukáš Prejzek | 7 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků