Lotus Elise 250 Cup je okruhová hračka s hmotností jen 931 kg

Nový model nahrazuje verzi Elise 220 Cup. S hmotností pod tunu nebude mít kompresorem přeplňovaný čtyřválec 1,8 l těžkou práci.

O malosériové britské značce Lotus jsme dlouho neslyšeli. Naposled v souvislosti s přípravami okruhového sportovního SUV. Nyní automobilka představuje odlehčený okruhový model Lotus Elise 250 Cup, který ještě dále snižuje hmotnost už tak lehkého modelu Elise.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I přes okruhové zaměření má Lotus Elise 250 Cup značky a aspoň základní komfortní prvky včetně akustické izolace interiéru. Motor 1,8 l s kompresorem posílil na 246 koní

Model nahrazuje Elise 220 Cup, zhubl dalších 21 kg a přidal 26 koní výkonu. Nový akumulátor ušetřil až 10 kg, karbonové sedačky 6 kg a kola z lehké slitiny dalších 1,5 kg hmotnosti. Elise 250 Cup váží jen 931 kg.

Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Připlatit si můžete za karbonový aerodynamický paket, který sníží hmotnost o dalších 10 kg. S takto nízkou hmotností nebude mít posílený kompresorem přeplňovaný čtyřválec 1,8 l těžkou práci. Motor má výkon 181 kW (246 k) v 7200 ot./min. a točivý moment 250 Nm v rozmezí 3500 až 5500 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kola jsou lehčí a vpředu jsou širší pneumatiky. Karbonový aerodynamický paket sníží hmotnost o dalších 10 kg a v rychlosti 160 km/h generuje přítlak 66 kg

Z 0 na 96 km/h zrychlí tento Lotus za 3,9 sekundy. S trakcí vedle zadních pneumatik 225/45 ZR17 a samosvoru pomáhá i nastavitelný systém kontroly trakce. Přední pneumatiky 195/50 ZR16 slibují ostřejší odezvu a s rychlostí v zatáčkách pomůže vedle nově nastaveného podvozku i aerodynamika. V rychlosti 160 km/h generuje Lotus Elise 250 Cup přítlak 66 kg, v maximální rychlosti 248 km/h pak 155 kg.

Lotus ale myslí i na komfort. Za příplatek dostanete hardtop, věci jako Bluetooth či přípojka na iPod jsou ve standardu. V základu dokonce dostanete i odhlučnění interiéru, koberečky a Alcantarou čalouněná sedadla. Cenu Lotus zveřejní později, prodej začne v dubnu 2016.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků