Lotus Elise 250 Cup je okruhová hračka s hmotností jen 931 kg

Nový model nahrazuje verzi Elise 220 Cup. S hmotností pod tunu nebude mít kompresorem přeplňovaný čtyřválec 1,8 l těžkou práci.

O malosériové britské značce Lotus jsme dlouho neslyšeli. Naposled v souvislosti s přípravami okruhového sportovního SUV. Nyní automobilka představuje odlehčený okruhový model Lotus Elise 250 Cup, který ještě dále snižuje hmotnost už tak lehkého modelu Elise.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I přes okruhové zaměření má Lotus Elise 250 Cup značky a aspoň základní komfortní prvky včetně akustické izolace interiéru. Motor 1,8 l s kompresorem posílil na 246 koní

Model nahrazuje Elise 220 Cup, zhubl dalších 21 kg a přidal 26 koní výkonu. Nový akumulátor ušetřil až 10 kg, karbonové sedačky 6 kg a kola z lehké slitiny dalších 1,5 kg hmotnosti. Elise 250 Cup váží jen 931 kg.

Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Připlatit si můžete za karbonový aerodynamický paket, který sníží hmotnost o dalších 10 kg. S takto nízkou hmotností nebude mít posílený kompresorem přeplňovaný čtyřválec 1,8 l těžkou práci. Motor má výkon 181 kW (246 k) v 7200 ot./min. a točivý moment 250 Nm v rozmezí 3500 až 5500 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kola jsou lehčí a vpředu jsou širší pneumatiky. Karbonový aerodynamický paket sníží hmotnost o dalších 10 kg a v rychlosti 160 km/h generuje přítlak 66 kg

Z 0 na 96 km/h zrychlí tento Lotus za 3,9 sekundy. S trakcí vedle zadních pneumatik 225/45 ZR17 a samosvoru pomáhá i nastavitelný systém kontroly trakce. Přední pneumatiky 195/50 ZR16 slibují ostřejší odezvu a s rychlostí v zatáčkách pomůže vedle nově nastaveného podvozku i aerodynamika. V rychlosti 160 km/h generuje Lotus Elise 250 Cup přítlak 66 kg, v maximální rychlosti 248 km/h pak 155 kg.

Lotus ale myslí i na komfort. Za příplatek dostanete hardtop, věci jako Bluetooth či přípojka na iPod jsou ve standardu. V základu dokonce dostanete i odhlučnění interiéru, koberečky a Alcantarou čalouněná sedadla. Cenu Lotus zveřejní později, prodej začne v dubnu 2016.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků