Lotus Elise 250 Cup je okruhová hračka s hmotností jen 931 kg

Nový model nahrazuje verzi Elise 220 Cup. S hmotností pod tunu nebude mít kompresorem přeplňovaný čtyřválec 1,8 l těžkou práci.

O malosériové britské značce Lotus jsme dlouho neslyšeli. Naposled v souvislosti s přípravami okruhového sportovního SUV. Nyní automobilka představuje odlehčený okruhový model Lotus Elise 250 Cup, který ještě dále snižuje hmotnost už tak lehkého modelu Elise.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I přes okruhové zaměření má Lotus Elise 250 Cup značky a aspoň základní komfortní prvky včetně akustické izolace interiéru. Motor 1,8 l s kompresorem posílil na 246 koní

Model nahrazuje Elise 220 Cup, zhubl dalších 21 kg a přidal 26 koní výkonu. Nový akumulátor ušetřil až 10 kg, karbonové sedačky 6 kg a kola z lehké slitiny dalších 1,5 kg hmotnosti. Elise 250 Cup váží jen 931 kg.

Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Připlatit si můžete za karbonový aerodynamický paket, který sníží hmotnost o dalších 10 kg. S takto nízkou hmotností nebude mít posílený kompresorem přeplňovaný čtyřválec 1,8 l těžkou práci. Motor má výkon 181 kW (246 k) v 7200 ot./min. a točivý moment 250 Nm v rozmezí 3500 až 5500 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kola jsou lehčí a vpředu jsou širší pneumatiky. Karbonový aerodynamický paket sníží hmotnost o dalších 10 kg a v rychlosti 160 km/h generuje přítlak 66 kg

Z 0 na 96 km/h zrychlí tento Lotus za 3,9 sekundy. S trakcí vedle zadních pneumatik 225/45 ZR17 a samosvoru pomáhá i nastavitelný systém kontroly trakce. Přední pneumatiky 195/50 ZR16 slibují ostřejší odezvu a s rychlostí v zatáčkách pomůže vedle nově nastaveného podvozku i aerodynamika. V rychlosti 160 km/h generuje Lotus Elise 250 Cup přítlak 66 kg, v maximální rychlosti 248 km/h pak 155 kg.

Lotus ale myslí i na komfort. Za příplatek dostanete hardtop, věci jako Bluetooth či přípojka na iPod jsou ve standardu. V základu dokonce dostanete i odhlučnění interiéru, koberečky a Alcantarou čalouněná sedadla. Cenu Lotus zveřejní později, prodej začne v dubnu 2016.

Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků
S Audi SQ8 TDI na trati Tour de France: Jízda, kterou prostě nepochopíte

Audi SQ8 TDI (první svezení)

V rámci rozšiřování nabídky sportovních audi s písmenem S v názvu jsme se dočkali i modelu SQ8 TDI. Je to sice pět metrů dlouhé SUV, zatáčky ale zvládá jako kompaktní hatchback!

9.  7.  2019 | Svět motorů | 87 příspěvků
První jízda s novou Škodou Superb Scout: Dejte jí 2.0 TDI Evo a bude skvělá!

Škoda Superb Scout (první svezení)

První kilometry s novou Škodou Superb Scout jsme absolvovali v Rakousku. Vedle klikatých okresek nás trasa zavedla i na šotolinu a byl dostatek času k vyzkoušení nového prediktivního tempomatu. Jaký je prozatímní verdikt?

5.  7.  2019 | Jan Mička | 77 příspěvků