Lotus Elise 250 Cup je okruhová hračka s hmotností jen 931 kg

Nový model nahrazuje verzi Elise 220 Cup. S hmotností pod tunu nebude mít kompresorem přeplňovaný čtyřválec 1,8 l těžkou práci.

O malosériové britské značce Lotus jsme dlouho neslyšeli. Naposled v souvislosti s přípravami okruhového sportovního SUV. Nyní automobilka představuje odlehčený okruhový model Lotus Elise 250 Cup, který ještě dále snižuje hmotnost už tak lehkého modelu Elise.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I přes okruhové zaměření má Lotus Elise 250 Cup značky a aspoň základní komfortní prvky včetně akustické izolace interiéru. Motor 1,8 l s kompresorem posílil na 246 koní

Model nahrazuje Elise 220 Cup, zhubl dalších 21 kg a přidal 26 koní výkonu. Nový akumulátor ušetřil až 10 kg, karbonové sedačky 6 kg a kola z lehké slitiny dalších 1,5 kg hmotnosti. Elise 250 Cup váží jen 931 kg.

Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Připlatit si můžete za karbonový aerodynamický paket, který sníží hmotnost o dalších 10 kg. S takto nízkou hmotností nebude mít posílený kompresorem přeplňovaný čtyřválec 1,8 l těžkou práci. Motor má výkon 181 kW (246 k) v 7200 ot./min. a točivý moment 250 Nm v rozmezí 3500 až 5500 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kola jsou lehčí a vpředu jsou širší pneumatiky. Karbonový aerodynamický paket sníží hmotnost o dalších 10 kg a v rychlosti 160 km/h generuje přítlak 66 kg

Z 0 na 96 km/h zrychlí tento Lotus za 3,9 sekundy. S trakcí vedle zadních pneumatik 225/45 ZR17 a samosvoru pomáhá i nastavitelný systém kontroly trakce. Přední pneumatiky 195/50 ZR16 slibují ostřejší odezvu a s rychlostí v zatáčkách pomůže vedle nově nastaveného podvozku i aerodynamika. V rychlosti 160 km/h generuje Lotus Elise 250 Cup přítlak 66 kg, v maximální rychlosti 248 km/h pak 155 kg.

Lotus ale myslí i na komfort. Za příplatek dostanete hardtop, věci jako Bluetooth či přípojka na iPod jsou ve standardu. V základu dokonce dostanete i odhlučnění interiéru, koberečky a Alcantarou čalouněná sedadla. Cenu Lotus zveřejní později, prodej začne v dubnu 2016.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků