Lotus Eletre (2022) Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) | Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) | Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) | Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) | Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) | Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) | Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) | Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) | Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) | Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) | Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) | Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) | Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) | Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) | Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) | Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) | Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) | Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) | Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) | Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) | Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) | Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) | Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) | Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) | Zdroj: Lotus

Lotus Eletre (2022) Zdroj: Lotus
Lotus Eletre (2022) Zdroj: Lotus
Lotus Eletre (2022) Zdroj: Lotus
Lotus Eletre (2022) Zdroj: Lotus
24
Fotogalerie

Lotus Eletre je tady! Elektrické SUV pro celý svět má přes 600 koní, ale hmotnost tají

Lotus chce během příštích pár let představit ještě rivala pro Porsche Taycan a nástupce modelu Elise.

Řada z vás do poslední chvíle určitě čekala, že se vám to jen zdá, ale opak je pravdou. Britská automobilka Lotus, celosvětově známá svými lehkými sportovními vozy, představila svůj první vůz s karoserií SUV. Navíc nemá pod kapotou spalovací motor, ale jezdí na elektřinu a také má pohon všech kol, což je u značky poprvé.

Aby těch šoků nebylo málo, tak půjde o první Lotus vyráběný v Číně, odkud bude dovážený do celého světa. Jmenuje se Eletre a zákazníci z Číny a Evropy se svých aut dočkají již v příštím roce. Auto stojí na zcela nové platformě EPA (Electric Premium Architecture), na které bude představen i nový Elise a rival pro Porsche Taycan.

800V elektromobil má baterii umístěnou v podlaze a na každé nápravě jeden elektromotor. Ohledně technických údajů není Lotus tak úplně konkrétní a sděluje nám, že baterie má kapacitu více než 100 kWh a vydrží k ujetí 600 km. Nabíjet se pak dokáže výkonem až 350 W. Výkon se odvíjí od zvolené verze, ale ani v základu by to nemělo být pod 600 koní.

Lotus udává zrychlení z 0 na 100 km/h pod 3,0 sekundy a dosáhnutí maximální rychlosti 260 km/h. O pohodlí se budou starat vzduchové odpružení a aktivní tlumiče. Agilitu a stabilitu zase zajistí aktivní stabilizátory a natáčení zadní nápravy. Eletre také není žádný drobek, má 5103 mm na délku, 2135 mm na šířku a 1630 mm na výšku.

Je tedy ještě o kousek větší než Porsche Cayenne a výkonově si došlapuje na jeho verzi Turbo. Na všech trzích pak bude možné auto posadit na 23palcová kola, pod kterými lze mít karbon-keramické brzdy. Zvenku je poznat designový jazyk Emiry a zajímavostí jsou jednotky dálkového měření Lidar. Na trzích, kde je to povolené, má Eletre kamerová vnější zpětná zrcátka.

Interiéru dominuje obří displej uprostřed palubní desky o velikosti 15,1 palce. Digitální přístrojový štít je řešený pouze proužkem o výšce 30 mm. Bezpochyby se jedná o nejtěžší auto v historii značky, zrovna tento údaj ale automobilka zatím tají. Výroba začne později v tomto roce.

Lotus

Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.

Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.

Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija

Doporučujeme

Články odjinud