Lotus Eco Elise: vlastní cesta k ekologii

Na módní „zelenou vlnu“ se pokouší svézt i tradiční Britský výrobce lehkých sportovních vozidel. Svému modelu Elise vdechl nemalou dávku „ekologičnosti“ a celé své dílo nakonec představí na Londýnském autosalonu již za pár dní.

Určitě mnozí lidé zastávají názor, že Lotusy byly vždy v něčem výjimečné a i tento ekologický vůz si razí vlastní cestu pod heslem „když ekologičnost, tak opravdu ve všech směrech“. Při výrobě byly z velké části použité přírodní materiály, přičemž na výrobu karoserie byla využita konopná vlákna a lehké kompozitní materiály. Díky tomu e patřičně podařilo snížit celkovou hmotnost vozu, a tak je Eco Elise oproti svému soukmenovci lehčí celkem o 32 kg, což se projevilo ve zlepšené dynamice vozu a nižší spotřebě. Uvnitř pak nenajdete taky žádnou luxusní kůži, nebo alcantaru, čalounění je totiž zhotoveno z textilních materiálů, vlny a koberečky z agáve.

Pod kapotou se nezměnilo vůbec nic a ekologický Lotus pohání starý dobrý 1,8 litrový čtyřválec. „Zelený“ Lotus Elise je však díky ztraceným kilogramům o málo rychlejší a dynamičtější. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Lotus Eco Elise: interiér jak pro Robinsona...
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 12 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky