Lotus Eco Elise: vlastní cesta k ekologii

Na módní „zelenou vlnu“ se pokouší svézt i tradiční Britský výrobce lehkých sportovních vozidel. Svému modelu Elise vdechl nemalou dávku „ekologičnosti“ a celé své dílo nakonec představí na Londýnském autosalonu již za pár dní.

Určitě mnozí lidé zastávají názor, že Lotusy byly vždy v něčem výjimečné a i tento ekologický vůz si razí vlastní cestu pod heslem „když ekologičnost, tak opravdu ve všech směrech“. Při výrobě byly z velké části použité přírodní materiály, přičemž na výrobu karoserie byla využita konopná vlákna a lehké kompozitní materiály. Díky tomu e patřičně podařilo snížit celkovou hmotnost vozu, a tak je Eco Elise oproti svému soukmenovci lehčí celkem o 32 kg, což se projevilo ve zlepšené dynamice vozu a nižší spotřebě. Uvnitř pak nenajdete taky žádnou luxusní kůži, nebo alcantaru, čalounění je totiž zhotoveno z textilních materiálů, vlny a koberečky z agáve.

Pod kapotou se nezměnilo vůbec nic a ekologický Lotus pohání starý dobrý 1,8 litrový čtyřválec. „Zelený“ Lotus Elise je však díky ztraceným kilogramům o málo rychlejší a dynamičtější. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Lotus Eco Elise: interiér jak pro Robinsona...
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků