Lotus Eco Elise: vlastní cesta k ekologii

Na módní „zelenou vlnu“ se pokouší svézt i tradiční Britský výrobce lehkých sportovních vozidel. Svému modelu Elise vdechl nemalou dávku „ekologičnosti“ a celé své dílo nakonec představí na Londýnském autosalonu již za pár dní.

Určitě mnozí lidé zastávají názor, že Lotusy byly vždy v něčem výjimečné a i tento ekologický vůz si razí vlastní cestu pod heslem „když ekologičnost, tak opravdu ve všech směrech“. Při výrobě byly z velké části použité přírodní materiály, přičemž na výrobu karoserie byla využita konopná vlákna a lehké kompozitní materiály. Díky tomu e patřičně podařilo snížit celkovou hmotnost vozu, a tak je Eco Elise oproti svému soukmenovci lehčí celkem o 32 kg, což se projevilo ve zlepšené dynamice vozu a nižší spotřebě. Uvnitř pak nenajdete taky žádnou luxusní kůži, nebo alcantaru, čalounění je totiž zhotoveno z textilních materiálů, vlny a koberečky z agáve.

Pod kapotou se nezměnilo vůbec nic a ekologický Lotus pohání starý dobrý 1,8 litrový čtyřválec. „Zelený“ Lotus Elise je však díky ztraceným kilogramům o málo rychlejší a dynamičtější. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Lotus Eco Elise: interiér jak pro Robinsona...
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 4 příspěvky
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků