Lotus Clark Type 25 Elise SC: speciální motokára

Lotus se rozhodnul oslavit úspěchy minulosti speciálním modelem, který dostal jméno po slavném Jimu Clarkovi. Ten získal dva tituly mistra světa F1, a to v roce 1963 a 1965 a celkově pak v barvách týmu 25 vítězství.

Podobné statistiky ale někdy přináší řadu nevýhod, protože v tomto případě se Lotus rozhodl vyrobit pouze 25 exemplářů. Uvedení na trh bude přesně 40 let poté, co v roce 1968 Jim Clark zahynul při závodech na německém Hockenheimu.

Design vozu byl inspirován monopostem z roku 1963 a bude vyveden výhradně v zelenožlutém barvě karoserie. Sériově bude vůz vybaven odnímatelným střešním dílem, černými sportovními sedadly, volantem potaženým černou kůží a dřevěnou hlavicí řadící páky.

O pohon vozu se stará známý agregát o objemu 1,8 litru, který je dopován kompresorem. Na zadní kola tak putuje solidních 217 koní výkonu a když vezmeme do úvahy hmotnost jen 903 kg, stojí před námi hodně rychlý vůz. Sprint na stovku zvládne již za 4,3 sekundy a dosáhne maximální rychlost 238 km/h.

Za model Clark Type 25 Elise SC si Lotus účtuje 72 tisíc Eur.

Klepněte pro větší obrázek
Lotus Clark Type 25 Elise SC

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 15 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků