Lotus Clark Type 25 Elise SC: speciální motokára

Lotus se rozhodnul oslavit úspěchy minulosti speciálním modelem, který dostal jméno po slavném Jimu Clarkovi. Ten získal dva tituly mistra světa F1, a to v roce 1963 a 1965 a celkově pak v barvách týmu 25 vítězství.

Podobné statistiky ale někdy přináší řadu nevýhod, protože v tomto případě se Lotus rozhodl vyrobit pouze 25 exemplářů. Uvedení na trh bude přesně 40 let poté, co v roce 1968 Jim Clark zahynul při závodech na německém Hockenheimu.

Design vozu byl inspirován monopostem z roku 1963 a bude vyveden výhradně v zelenožlutém barvě karoserie. Sériově bude vůz vybaven odnímatelným střešním dílem, černými sportovními sedadly, volantem potaženým černou kůží a dřevěnou hlavicí řadící páky.

O pohon vozu se stará známý agregát o objemu 1,8 litru, který je dopován kompresorem. Na zadní kola tak putuje solidních 217 koní výkonu a když vezmeme do úvahy hmotnost jen 903 kg, stojí před námi hodně rychlý vůz. Sprint na stovku zvládne již za 4,3 sekundy a dosáhne maximální rychlost 238 km/h.

Za model Clark Type 25 Elise SC si Lotus účtuje 72 tisíc Eur.

Klepněte pro větší obrázek
Lotus Clark Type 25 Elise SC

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků