Lotus Clark Type 25 Elise SC: speciální motokára

Lotus se rozhodnul oslavit úspěchy minulosti speciálním modelem, který dostal jméno po slavném Jimu Clarkovi. Ten získal dva tituly mistra světa F1, a to v roce 1963 a 1965 a celkově pak v barvách týmu 25 vítězství.

Podobné statistiky ale někdy přináší řadu nevýhod, protože v tomto případě se Lotus rozhodl vyrobit pouze 25 exemplářů. Uvedení na trh bude přesně 40 let poté, co v roce 1968 Jim Clark zahynul při závodech na německém Hockenheimu.

Design vozu byl inspirován monopostem z roku 1963 a bude vyveden výhradně v zelenožlutém barvě karoserie. Sériově bude vůz vybaven odnímatelným střešním dílem, černými sportovními sedadly, volantem potaženým černou kůží a dřevěnou hlavicí řadící páky.

O pohon vozu se stará známý agregát o objemu 1,8 litru, který je dopován kompresorem. Na zadní kola tak putuje solidních 217 koní výkonu a když vezmeme do úvahy hmotnost jen 903 kg, stojí před námi hodně rychlý vůz. Sprint na stovku zvládne již za 4,3 sekundy a dosáhne maximální rychlost 238 km/h.

Za model Clark Type 25 Elise SC si Lotus účtuje 72 tisíc Eur.

Klepněte pro větší obrázek
Lotus Clark Type 25 Elise SC

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků