Lotus City Car: s Lotusem do města

Stánek Lotusu na letošním autosalonu v Paříži patří bezpochyby především nové inkarnaci sportovního modelu Esprit. Přesto je toho zde k vidění překvapivě dost, krom dalších třech až čtyřech sportovních automobilech může být řeč i o studii malého vozu pro městský provoz.

Lotus jí říká City Car Concept a zračí se v ní hlavně dlouholeté zkušenosti Lotusu s lehkými automobilovými konstrukcemi, zároveň touto premiérou Lotus naznačil, že se nebojí nových věcí. Škála kategorií, kterou studie Lotusu pokrývají, se proto citelně rozšiřuje a sahá od prvotřídních supersportů až po kompaktní minivozy.

Do druhé skupiny patří také Lotus City Car Concept, jenž naznačuje, že půjde o projekt městského vozítka do podmínek, kde prostoru je málo a provozní rychlosti jsou nízké. Jak je na jednom z přiložených obrázků patrné, bude to vůz poháněný hybridní soustavou bez přímé vazby spalovacího motoru na hnaná kola. Pohyb zajistí hospodárný elektromotor s výkonem 73 koní (54 kW), točivým momentem 240 Nm, jediným převodem a schopností ujet na jedno nabití baterií až 65 km, což většině motoristů bohatě postačí. A pokud nikoli, nachází se v záloze kompaktní motor s vnitřním spalováním, jenž celkový akční rádius kompaktního Lotusu prodlouží údajně až na 480 km. Akumulátory lze dobíjet z běžné domácí elektrické sítě.

Tato spalovací jednotka byla převzata z hybridu Lotus Evora 414E Hybrid představeného letos na jaře, jde tedy o zážehový tříválec s objemem 1,2 l využívaný výhradně k dobíjení li-ionových akumulátorů. Elektromotor vozu s pohotovostní hmotností 1 400 kg umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 9,0 s a dosáhnout rychlosti 170 km/h. Interiér je koncipován pro čtyřčlennou posádku a je čalouněn látkovými potahy v zelenožluté kombinaci a doplněn specifickým volantem Lotus, jeho vzdušnosti napomáhá instalace prosklené střechy.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lotus City Car
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků