Lotus chystá něco velkého, představí to v Paříži

Lotus chystá něco velkého, představí to v Paříži

Zní vám nadpis tohoto článku poněkud zvláštně? Tak to nejste sami, ale právě výše uvedená věta reflektuje vše, co vám na dané téma můžeme v tuto chvíli s jistotou říci.

Britská automobilka totiž včera při příležitosti nejdelšího dne v roce rozeslala tiskovou zprávu o tom, že přichází úsvit nové éry Lotusu. Přesně za sto dní, tedy 30. září chce na letošním autosalonu v Paříži představit světu něco přelomového a odhalit tak budoucí směřování této ikonické značky. A to je v kostce vše, co jsme z tiskové informace mohli seznat. Tedy krom pohledu na Stonehenge z přiložené fotografie, kterou vás nebudeme zatěžovat.

O tom, co Lotus v Paříži nakonec ukáže, tedy můžeme jen spekulovat. Zveřejněná tisková informace se snaží vyvolat velká očekávání a pokud nepřehání více, než je u takových zpráv obvyklé, musí to být nový model. Nic až tak přelomového se na autosalonu jinak logicky představit nedá.

Jaký vůz by to mohl být je však složitejší otázkou, možností je hned několik. Vyškrtneme-li ty velmi nepravděpodobné, pak může jít o novou generaci bratříčků Elise a Exige, kteří si již na trhu odkroutili své. Otázkou však je, co a těchto vozech zásadně měnit, beztak nemají takřka žádnou konkurenci a pro to, co dělají nejlépe, nepotřebují bohatší multimediální výbavu, hezčí palubní desku nebo svěžejší vzhled. Lepší technika by byla jiná věc, ale nejsme si jisti, zda Lotus na tomto poli za uplynulá léta jakkoli výrazně pokročil.

Jako pravděpodobnější se tak jeví druhá zajímavá možnost - Lotus do Francie přiveze nový Esprit. O následovníkovi slavného sporťáku minulých dekád se totiž hovoří již delší čas. I u nás jsme psali, že automobilka s ním počítá, ukázali jsme vám i nějaký ten špionážní snímek a publikoval informaci o tom, že na trh vstoupí v roce 2011 s motorem od BMW pod kapotou. Nyní hovoříme o podzimu 2010 jako době představení, nezapadá to pěkně do sebe?

Další věcí je, že nový či jakkoli vylepšený Elise či Exige těžko budou reprezentovat příchod nějaké nové éry. Naopak návrat k jednomu z nejslavnějších jmen historie firmy, to už lze považovat za jakýsi milník.

Ale kdo ví, třeba jsme úplně vedle a začátkem nové éry bude první Lotus s turbodieselem a emisemi CO2 pod 100 g/km. I to by nesporně byla nová éra... Uvidíme, více informací o chystané novince můžeme očekávat snad již v průběhu léta.

Klepněte pro větší obrázek 
Předběžné ztvárnění nového Espritu z roku 2007

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků