Lotus chystá něco velkého, představí to v Paříži

Zní vám nadpis tohoto článku poněkud zvláštně? Tak to nejste sami, ale právě výše uvedená věta reflektuje vše, co vám na dané téma můžeme v tuto chvíli s jistotou říci.

Britská automobilka totiž včera při příležitosti nejdelšího dne v roce rozeslala tiskovou zprávu o tom, že přichází úsvit nové éry Lotusu. Přesně za sto dní, tedy 30. září chce na letošním autosalonu v Paříži představit světu něco přelomového a odhalit tak budoucí směřování této ikonické značky. A to je v kostce vše, co jsme z tiskové informace mohli seznat. Tedy krom pohledu na Stonehenge z přiložené fotografie, kterou vás nebudeme zatěžovat.

O tom, co Lotus v Paříži nakonec ukáže, tedy můžeme jen spekulovat. Zveřejněná tisková informace se snaží vyvolat velká očekávání a pokud nepřehání více, než je u takových zpráv obvyklé, musí to být nový model. Nic až tak přelomového se na autosalonu jinak logicky představit nedá.

Jaký vůz by to mohl být je však složitejší otázkou, možností je hned několik. Vyškrtneme-li ty velmi nepravděpodobné, pak může jít o novou generaci bratříčků Elise a Exige, kteří si již na trhu odkroutili své. Otázkou však je, co a těchto vozech zásadně měnit, beztak nemají takřka žádnou konkurenci a pro to, co dělají nejlépe, nepotřebují bohatší multimediální výbavu, hezčí palubní desku nebo svěžejší vzhled. Lepší technika by byla jiná věc, ale nejsme si jisti, zda Lotus na tomto poli za uplynulá léta jakkoli výrazně pokročil.

Jako pravděpodobnější se tak jeví druhá zajímavá možnost - Lotus do Francie přiveze nový Esprit. O následovníkovi slavného sporťáku minulých dekád se totiž hovoří již delší čas. I u nás jsme psali, že automobilka s ním počítá, ukázali jsme vám i nějaký ten špionážní snímek a publikoval informaci o tom, že na trh vstoupí v roce 2011 s motorem od BMW pod kapotou. Nyní hovoříme o podzimu 2010 jako době představení, nezapadá to pěkně do sebe?

Další věcí je, že nový či jakkoli vylepšený Elise či Exige těžko budou reprezentovat příchod nějaké nové éry. Naopak návrat k jednomu z nejslavnějších jmen historie firmy, to už lze považovat za jakýsi milník.

Ale kdo ví, třeba jsme úplně vedle a začátkem nové éry bude první Lotus s turbodieselem a emisemi CO2 pod 100 g/km. I to by nesporně byla nová éra... Uvidíme, více informací o chystané novince můžeme očekávat snad již v průběhu léta.

Klepněte pro větší obrázek 
Předběžné ztvárnění nového Espritu z roku 2007
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků