Lotus Carlton (1990): (takřka) nejrychlejší sedan světa jezdil 283 km/h

19 komentářů

Antiautomat
16. listopadu • 14:27

konecne poriadna kara pre chlapa. Nadhera, co dodat? :-P:-P:-P

Karel
12. listopadu • 18:26

BMW Alpina B10 BiTurbo byla lepší, uměla 305km/h

Karel
12. listopadu • 18:33
Jiří  Duchoň
12. listopadu • 18:49 • redaktor AutoRevue.cz

Dobrý den, máte pravdu, taky v titulku stojí "(takřka) nejrychlejší" a Alpinu B10 BiTurbo jsem v článku zmínil ;-) Podle mých informací měla konstrukční rychlost "jen" 291 km/h (což ale na Lotus Carlton/Omega stačilo), ale pokud vím, i přes těch 300 km/h jezdila. Díky za odkaz na zajímavý článek!

Kub
13. listopadu • 9:13

ono i ten Lotus zvládl přes 300km/h
viz http://www.youtube.com/watch...

lethal924
14. listopadu • 18:15

A o par let pozdeji jim to zatrhl Brabus :-D Ale vazne. O tomto Lotusu jsem nevedel, mam moc rad auta ktera vypadaji nenapadne ale prekvapi. Od BMW by to clovek cekal vic nez od auta co vypada jak Opel. Palec nahoru!

Rumprstumpr
12. listopadu • 10:42

njn dobrej pekáč :) ,dneska už se bohužel takový káry nedělaj :-(

a co Lancia Thema 8.32
12. listopadu • 3:27

motor z Ferarri, excelentní jízdní vlastnosti, na které nemělo ani BMW 5 ani nic jiného, a na rozdíl od Lotusu Omegy to byla čistá sériovka

Jiří  Duchoň
12. listopadu • 19:48 • redaktor AutoRevue.cz

Dobrý den, jakkoli je Thema 8.32 zajímavou konstrukcí, do jejího srovnávání s BMW 5 nebo Lotus Carlton bych se nepouštěl. Také s tímto autem jsem se před pár lety svezl:http://www.autorevue.cz/vikendova-jizda-lancia-th... ... Neskutečně těžké na předek, slabé brzdy a ani těch 215 koní nijak extrémní zážitky nepřináší. Šlo tehdy spíše o to "ukázat, co taky umíme".

Xspy
12. listopadu • 2:22

:-D A je to Opel Sierra

Johny HD
11. listopadu • 22:35

Nostalgicky vzpomínám na svoji Sierru XR4i, V6 2,9 24V Cosworth se závodním kitem, převodovkou ZF, pohon 4x4, uměla až 250 km/h, policie tehdy neměla šanci, proháněl jsem i Porsche nebo motorkáře na litrových strojích, BMW M5 ode mne dostávalo na prdel :-P

Schwaboid
20. října • 15:36

No, ale motáš víc než dvě auta dohromady, Sierra XR4i byla max OHC 2,9, V6, cca 150 koní, pak byla Sierra Cosworth, DOHC 16V, kód YBD čtyřválec, od cca 200 koní, ale i přes 500, no a motor Cosworth V6, DOHC 24V se dával do Scorpia, kód BOA 195 koní a BOB myslím 204 koní. Neříkám, že někdo nemohl tohle naroubovat do Sierry, ale spíš tam byl ten čtyřválec.

Schwaboid
20. října • 15:46

XR4i byla samo OHV nikoli OHC

Pan Kája
12. listopadu • 18:59

Doufám ale, že mimo otevřené silnice. :-)

Staník
11. listopadu • 20:54

Tak tohle auto jsem potkal asi v roce 1998 na sprintu v Ostravě.
Do té doby jsem nevěděl, že vůbec něco takového existovalo.Na prdel z toho, když odsprintoval sedl asi každý,ono se to až zase tolik od normální verze nelišilo.:-))
Nebyl to ten vauxhall ,ale měl normální nápis myslím Opel omega lotus.

Rover623
11. listopadu • 7:03

Asi by bylo dobré dodat, že tohle auto je víc než s Omegou příbuzné s Opelem Senator, což je vlastně vylepšená Omega. Zadní tlumiče jsou právě převzaté ze Senatora. Motor byl společný pro Omegu i Senatora, kdy ovšem na Senatoru Opel provedl nějaké úpravy pro zvýšení výkonu (auto bylo o dost těžší než Omega), což dost často způsobovalo únik chladící kapaliny při delším stání na místě. Bohužel, ačkoli Lotus provedl hodně změn na motoru, ani jemu se nepodařilo únik chladící směsi úplně vymýtit a tak tahle auta trpěla touhle závadou (v omezené míře) také

Riwal
11. listopadu • 1:18

Lotus Omega vs. Saab 9-3 2.0T (záznam švédské policie) http://www.youtube.com/watch...

Lukas
11. listopadu • 5:20

Pekne jim vyprasil kozich :)))Podle me jim zdrh na ru odbocku kterou chlapci mijeli :))))

Patas
11. listopadu • 9:47

Hodne good… :-)

Doporučujeme

Články odjinud