Lotus 2-Eleven: s větrem o závod

Lotus přiveze do Ženevy nový model 2-Eleven. Auto stvořené pro okruhy bude ve svém živlu jen stěží hledat konkurenty.

Lotus své fanoušky již za pár dnů potěší opravdovým skvostem. Na autosalon do Ženevy přiveze nový model 2-Eleven, který rozhodně stojí za bližší představení. Po modelech Elise a Exige tak dorazil další vůz představující zábavu na čtyřech kolech v tom nejlepším smyslu slova.

Pro pohon Lotus zvolil kompresorem přeplňovaný agregát o objemu 1,8 litru s proměnným časováním ventilů VVTL-i. Ten dává maximální výkon 188 kW (255 k) při 8000 otáčkách za minutu, točivý moment vrcholí na hodnotě 242 Nm při vysokých 7000 otáčkách. Z těchto hodnot je jasné, v jakém pásmu se bude cítit motor nejlépe. Že výkony nic moc? To jsme vám ještě neřekli, kolik Eleven váží. V prázdném stavu jen 670 kg, takže výkonová hmotnost je pohybuje na hranici 2,6 kg/k. To, myslím si, nepotřebuje další komentář…

Pokud vás ale zajímají čísla, tady jsou. Stovku zvládne Eleven za 3,9 sekundy, 160 km/h mu patří za 9,1 sekundy a akcelerace se zastaví při rychlosti 250 km/h. Nový Lotus bude používat šestistupňovou manuální převodovku z modelu Exige S.

Jak již bylo zmiňováno, tajemství úspěchu tkví v téměř muší váze. Za tu můžeme vděčit použitým uhlíkovým kompozitům, které jsou lehké, no zároveň velmi pevné a nešetřilo se ani hliníkem.

Podvozek Lotusu Eleven je plně stavitelný, takže každý majitel si přijde na své. Nastavitelná je světlá výška, tuhost odpružení i odklon kol, možností je mnoho. Brzdy jsou dvoupístkové na všech kolech, přední připravila firma AP Racing, zadní si Lotus nechal vyrobit u Bremba. Vpředu jsou použita 16“ kola s pneumatikami 195/50 R16, vzadu si našli místo sedmnáctky o rozměru 225/45.

Co je ale důležité, Lotus Eleven bude k dostání ve dvou variantách. Ta první bude určena i do běžného provozu a bude vybavena předepsaným osvětlením a další výbavou. Verze určená na okruhy bude těchto prvků zbavena, čím se ušetří ještě nějaký ten kilogram navíc. Další odlišností bude jiný aerodynamický paket, který zahrnuje přední i zadní spoiler s větším přítlakem, vše pochopitelně vyrobeno z uhlíkových kompozitů. Specialitou bude závodní sedadlo podle specifikací FIA.

První objednávky začne Lotus přijímat ihned po ženevském autosalonu a ceny ve Velké Británii jsou již na světě. Za silniční verzi sporťáku jsi automobilka zaúčtuje 39 995 Liber(1,68 mil. Kč / 2,04 mil. Sk), okruhová verze vás vyjde na 49 575 Liber (2,08 mil. Kč /2,53 mil. Sk). To rozhodně nezní nezajímavě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lotus 2-Eleven

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků