Lotus 2-eleven: na okruhy levněji

Lotus uvádí na trh základní verzi modelu 2-eleven. Muší váha a 192 koní výkonu i tak slibují nevšední zážitky.

Kdo rád závodní okruhy a v rozpočtu nemá peněz nazbyt, měl by se podívat k Lotusu. Ten totiž rozšiřuje řadu 2-eleven o nový základní model, který ve svých útrobách ukrývá atmosférický motor o výkonu 141 kW/192 k, který svou sílu přenáší na zadní kola skrze šestistupňovou manuální převodovku. Silnější verze přitom doluje z vysokootáčkové osmnáctistovky plných 255 koní výkonu, ale díky použití kompresoru.

Zajímavá je bezesporu hmotnost vozu. Ta dosahuje hodnoty pouze 720 kilogramů, což znamená, že jeho hlavní výhodou bude obrovská mrštnost a rovněž solidní dynamika. Na stovku zrychlí malý speciál za 4,3 sekundy a dosáhne maximální rychlost 224 km/h.

Podvozek Lotusu Eleven je plně stavitelný, takže každý majitel si přijde na své. Nastavitelná je světlá výška, tuhost odpružení i odklon kol, možností je mnoho. Vpředu Lotus vsadil na výkonné čtyřpístkové brzdy od AP Racing. Vpředu jsou použita 16“ kola s pneumatikami 195/50 R16, vzadu si našli místo sedmnáctky o rozměru 225/45.

Model 2-eleven je k dispozici s dvěma druhy diferenciálu s omezenou svorností, přídavnou 70 l nádrží nebo volantem pro rychlé odebrání. Karoserie využívá lehké materiály z karbonových vláken a je možné ji doplnit přídavnými aerodynamickými komponenty. Jen pro příklad, zadní spoiler je schopen při rychlosti 160 km/h vytvořit přítlak 60 kg.

Základní model je k dispozici již od 34 695 Eur (873 000 Kč) bez daně, přičemž silnější verze stojí 49 573 Eur (1 250 000 Kč) bez daně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lotus 2-eleven v základní verzi

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků