Lotus 2-eleven: na okruhy levněji

Lotus uvádí na trh základní verzi modelu 2-eleven. Muší váha a 192 koní výkonu i tak slibují nevšední zážitky.

Kdo rád závodní okruhy a v rozpočtu nemá peněz nazbyt, měl by se podívat k Lotusu. Ten totiž rozšiřuje řadu 2-eleven o nový základní model, který ve svých útrobách ukrývá atmosférický motor o výkonu 141 kW/192 k, který svou sílu přenáší na zadní kola skrze šestistupňovou manuální převodovku. Silnější verze přitom doluje z vysokootáčkové osmnáctistovky plných 255 koní výkonu, ale díky použití kompresoru.

Zajímavá je bezesporu hmotnost vozu. Ta dosahuje hodnoty pouze 720 kilogramů, což znamená, že jeho hlavní výhodou bude obrovská mrštnost a rovněž solidní dynamika. Na stovku zrychlí malý speciál za 4,3 sekundy a dosáhne maximální rychlost 224 km/h.

Podvozek Lotusu Eleven je plně stavitelný, takže každý majitel si přijde na své. Nastavitelná je světlá výška, tuhost odpružení i odklon kol, možností je mnoho. Vpředu Lotus vsadil na výkonné čtyřpístkové brzdy od AP Racing. Vpředu jsou použita 16“ kola s pneumatikami 195/50 R16, vzadu si našli místo sedmnáctky o rozměru 225/45.

Model 2-eleven je k dispozici s dvěma druhy diferenciálu s omezenou svorností, přídavnou 70 l nádrží nebo volantem pro rychlé odebrání. Karoserie využívá lehké materiály z karbonových vláken a je možné ji doplnit přídavnými aerodynamickými komponenty. Jen pro příklad, zadní spoiler je schopen při rychlosti 160 km/h vytvořit přítlak 60 kg.

Základní model je k dispozici již od 34 695 Eur (873 000 Kč) bez daně, přičemž silnější verze stojí 49 573 Eur (1 250 000 Kč) bez daně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lotus 2-eleven v základní verzi

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků