Lotus 2-eleven: na okruhy levněji

Lotus uvádí na trh základní verzi modelu 2-eleven. Muší váha a 192 koní výkonu i tak slibují nevšední zážitky.

Kdo rád závodní okruhy a v rozpočtu nemá peněz nazbyt, měl by se podívat k Lotusu. Ten totiž rozšiřuje řadu 2-eleven o nový základní model, který ve svých útrobách ukrývá atmosférický motor o výkonu 141 kW/192 k, který svou sílu přenáší na zadní kola skrze šestistupňovou manuální převodovku. Silnější verze přitom doluje z vysokootáčkové osmnáctistovky plných 255 koní výkonu, ale díky použití kompresoru.

Zajímavá je bezesporu hmotnost vozu. Ta dosahuje hodnoty pouze 720 kilogramů, což znamená, že jeho hlavní výhodou bude obrovská mrštnost a rovněž solidní dynamika. Na stovku zrychlí malý speciál za 4,3 sekundy a dosáhne maximální rychlost 224 km/h.

Podvozek Lotusu Eleven je plně stavitelný, takže každý majitel si přijde na své. Nastavitelná je světlá výška, tuhost odpružení i odklon kol, možností je mnoho. Vpředu Lotus vsadil na výkonné čtyřpístkové brzdy od AP Racing. Vpředu jsou použita 16“ kola s pneumatikami 195/50 R16, vzadu si našli místo sedmnáctky o rozměru 225/45.

Model 2-eleven je k dispozici s dvěma druhy diferenciálu s omezenou svorností, přídavnou 70 l nádrží nebo volantem pro rychlé odebrání. Karoserie využívá lehké materiály z karbonových vláken a je možné ji doplnit přídavnými aerodynamickými komponenty. Jen pro příklad, zadní spoiler je schopen při rychlosti 160 km/h vytvořit přítlak 60 kg.

Základní model je k dispozici již od 34 695 Eur (873 000 Kč) bez daně, přičemž silnější verze stojí 49 573 Eur (1 250 000 Kč) bez daně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lotus 2-eleven v základní verzi

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 73 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků