Lotus 2-Eleven: ještě rychlejší než tvrdí výrobce

Těsně před ženevským autosalonem představila automobilka Lotus nový model s názvem 2-Eleven. Auto, které bylo stvořeno pro okruhové jízdy však překvapilo v prvním ostrém testu. A v čem?

Tip: Podrobné představení Lotusu 2-Eleven naleznete zde.

Lotus u této 670 kg těžké okruhové motokáry udává zrychlení na stovku za 3,9 s a na 160 km/h za 9,1 s. Už tak úctyhodné údaje se však hned při prvním oficiálním měření ukázaly jako zbytečně skromné. 255 koní, které dává motor 1,8 VVTL-i umí trochu více.

Britský Autocar naměřil Lotusu zrychlení na stovku za tovární 3,9 sekundy, ovšem akceleraci na 160 zvládl tento vůz za fantastických 8,9 s. Pro srovnání - obdobného času ve zrychlení na 160 km/h dosahují vozy jako BMW M6, Lamborghini Gallardo, Ferrari 430 a další supersporty s výkonem okolo 500 koní.

Pokud si k parametrům 2-Eleven postavíte cenu, která se pohybuje okolo 2 milionů Kč, jen těžko pro něj budete hledat konkurenta. Pochopitelně, konstrukce Lotus 2-Eleven je výsledkem smýšlení ryzího puristy, ale u superportů by se na nic jiného než na rychlost hrát nemělo. Počkáme si na okruhové časy, 2-Eleven má na to být na technických okruzích k neporažení...

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků