Lotus 2-Eleven: ještě rychlejší než tvrdí výrobce

Těsně před ženevským autosalonem představila automobilka Lotus nový model s názvem 2-Eleven. Auto, které bylo stvořeno pro okruhové jízdy však překvapilo v prvním ostrém testu. A v čem?

Tip: Podrobné představení Lotusu 2-Eleven naleznete zde.

Lotus u této 670 kg těžké okruhové motokáry udává zrychlení na stovku za 3,9 s a na 160 km/h za 9,1 s. Už tak úctyhodné údaje se však hned při prvním oficiálním měření ukázaly jako zbytečně skromné. 255 koní, které dává motor 1,8 VVTL-i umí trochu více.

Britský Autocar naměřil Lotusu zrychlení na stovku za tovární 3,9 sekundy, ovšem akceleraci na 160 zvládl tento vůz za fantastických 8,9 s. Pro srovnání - obdobného času ve zrychlení na 160 km/h dosahují vozy jako BMW M6, Lamborghini Gallardo, Ferrari 430 a další supersporty s výkonem okolo 500 koní.

Pokud si k parametrům 2-Eleven postavíte cenu, která se pohybuje okolo 2 milionů Kč, jen těžko pro něj budete hledat konkurenta. Pochopitelně, konstrukce Lotus 2-Eleven je výsledkem smýšlení ryzího puristy, ale u superportů by se na nic jiného než na rychlost hrát nemělo. Počkáme si na okruhové časy, 2-Eleven má na to být na technických okruzích k neporažení...

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků