Lotec Sirius: až 1 200 zběsilých koní se vrátí

Na počátku tohoto tisíciletí představila německá společnost Kurta Lotterschmida, vítěze šampionátu automobilů třídy C2, supersportovní vůz Lotec Sirius. Poháněn byl dvanáctiválcem Mercedes-Benz s dvojitým přeplňováním, jehož výkon se v několika stupních pohyboval od 850 do 1 200 koní. I přes řadu přehmatů, potíží a prodlev v dodávkách plánuje nyní firma Lotec představení modernizovaného typu Sirius. Podrobnější informace zatím nejsou známy, jisté však je, že se pod kapotou vozu objeví jiná pohonná jednotka, protože dvanáctiválec M-B již není k dispozici. Zachována však zůstane struktura karosérie s uhlíkovými panely přichycenými na trubkovém prostorovém rámu, takže hmotnost vozu zůstane zřejmě stále v okolí 1 400 kg. A to i přes zástavbu řady komfortních prvků včetně klimatizace nebo posilovače řízení. Lotec uváděl, že jeho předchozí model zrychloval z 0 na 100 km/h za 3,8 s a dosahoval rychlosti 390 km/h, ale tyto hodnoty nebylo nikdy možno nezávisle potvrdit.  

Klepněte pro větší obrázek
Lotec Sirius
  • 7. 1. 2009 1:12 Mac.
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 35 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků