Lotec Sirius: až 1 200 zběsilých koní se vrátí

Na počátku tohoto tisíciletí představila německá společnost Kurta Lotterschmida, vítěze šampionátu automobilů třídy C2, supersportovní vůz Lotec Sirius. Poháněn byl dvanáctiválcem Mercedes-Benz s dvojitým přeplňováním, jehož výkon se v několika stupních pohyboval od 850 do 1 200 koní. I přes řadu přehmatů, potíží a prodlev v dodávkách plánuje nyní firma Lotec představení modernizovaného typu Sirius. Podrobnější informace zatím nejsou známy, jisté však je, že se pod kapotou vozu objeví jiná pohonná jednotka, protože dvanáctiválec M-B již není k dispozici. Zachována však zůstane struktura karosérie s uhlíkovými panely přichycenými na trubkovém prostorovém rámu, takže hmotnost vozu zůstane zřejmě stále v okolí 1 400 kg. A to i přes zástavbu řady komfortních prvků včetně klimatizace nebo posilovače řízení. Lotec uváděl, že jeho předchozí model zrychloval z 0 na 100 km/h za 3,8 s a dosahoval rychlosti 390 km/h, ale tyto hodnoty nebylo nikdy možno nezávisle potvrdit.  

Klepněte pro větší obrázek
Lotec Sirius
  • 7. 1. 2009 1:12 Mac.
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků