Škoda Scala umí jezdit po třech kolech. Dokázala to v náročném testu Španělů

53 komentářů

Matrin
24. července • 9:33

Jo jo focus je kára se super nastaveným podvozkem i řízením sám mohu potvrdit v novém jsem se svezl cca 1200km a dvojkovýho po faceliftu sám vlastním a rozdíl je obrovský,ale scalu soudit nemohu ,ale podle videa to asi nebude úplně ono navíc pokud se na podvozku někde šetří tak to žádná elektronika nezachrání

pacho
23. července • 22:35

tento test by bol v celku zaujímavý, keby dali štandardné 16" pneu.

Aleš
24. července • 7:18

17" jsou standard pro danou motorizaci a výbavu. Nadstandard jsou 18".

fanúšik
23. července • 10:20

Nemám dobrý pocit z tých fotiek, zadok je veľký, odstredivá sila môže v krízovej situácii strhnúť celé auto mimo cestu. A pruženie na zaťaženej strane - nepísali že to má skôr tvrdé pruženie ? Na podvozku Pola postavená obluda a toto je výsledok.

.
23. července • 12:07

"Na podvozku Pola postavená obluda" To je nesmysl.

fanúšik
23. července • 12:29

Scala má A0, rovnako ako Polo, menšiu ako Golf,Leon. Kde je ten nezmysel ?

fanúšik
23. července • 12:34

Naťahovanie modulárnej platformy MÁ VPLYV na jazdné vlastnosti a tento test je toho dôkazom, pri Scale je platforma natiahnutá skoro na maximum.

.
23. července • 12:54

Tak příště nepiš "podvozok". Mimochodem, kolik osobákú to projede v 83 jako ta Scala?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ffff
23. července • 16:11

Scala to neprojede 83 km/h. Při nájezdu začne okamžitě brzdit

.
23. července • 16:20

Na to jsi přišel jak?

Ffff
23. července • 17:36

Na výjezdu bude mit mazda vyšší rychlost než scala. Diky hladsimu průjezdu a menším zásahům esp

Karel.
23. července • 22:25

Na výjezdu bude mít Mazda prd a ne vyšší rychlost. Na videích je to krásně vidět na racelogicu. Scala čas 0:24 sec. rychlost na výjezdu 53,9 km/h, Ma3 čas 0:52 sec. rychlost na výjezdu 52,1 km/h.
https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...
Takže Scala je na vjezdu i výjezdu o cca 2 km/h rychlejší.

Simon
24. července • 7:23

Výsledky Mazdy bych fakt nedával za příklad. Diskuzní plácalové sice slintají nad jejich jízdními vlastnostmi, ale to už dávno neplatí. Dnes je Mazda silný podprůměr třídy, takže nějaký benchmark je třeba Ford Focus. Srovnávat Scalu s nejhorším ve třídě vyjde asi tak nastejno, jako kdyby tvoji inteligenci někdo srovnával s kreténem a konstatoval, že máš o dva body lepší IQ, asi bys nadšený nebyl.

Patrik
23. července • 22:14

Mazda je tak příšerně nedotáčivá, že v pokusu při 80 km/h jede rovně a nedokáže se vůbec vrátit do svého pruhu. Scala ještě při nájezdové rychlosti 83 km/h dokáže manévr absolvovat i když je rozevlátá a sráží 2 kužely. Já bych tedy při krizovém manévru seděl nejraději ve Focusu, ten dává manévr nejlépe, pak ve Scale a Mazda 3 by byla v nižší střední jedna z poslední možností někde na úrovni I30, její nedotáčivost je velmi výrazná a tedy schopnost rychle měnit směr velmi omezená.

.
23. července • 17:57

Nepleteš si to náhodou se šikanou? A kterou Mazdu máš na mysli?

Ffff
23. července • 19:12

?

Ffff
23. července • 17:34

Tak snad máš oči ne? Nevidíš ten dramatický průjezd? Auto skáče jak koza. Odskočí zabrzdi o pořád dokola

fanúšik
23. července • 13:13

Asi si nepochopil zmysel testu, aj v bežnej premávke sa ti môže stať že ti skočí niečo do cesty a ty sa musíš prudko vyhnúť, nemáš čas brzdiť, 83 je bežná cestovná rýchlosť, a keď ťa vtedy auto nepodrží, alebo nebodaj kvôli jeho nestabilite skončíš v priekope - tak pre mňa je to problém.

Tom
23. července • 15:48

A u jinych to nevadi? Kolik kompaktu je lepsich?

.
23. července • 15:26

Spíše nechápeš ty co jsem nejprve psal. Můžeš nám napsat čím jezdíš, když pro tebe je Scalou zvládnutých 83 problém?

Ginter
23. července • 10:20

3 kola? Hm, není to málo Antone Pavloviči na dvounápravový automobil? To zase bude kvalita podvozek. Já u Stingera GT jej nemůžu ani zmáčknout (v garáži, a to vážím 120 kg), manželčina Golfa VII Variant Highline rozhoupu jako prase (najeto jen 35 tis.) a přitom má Stinger daleko pohodlnější podvozek než Golf. Kde je problém??? Někde se zase hodně šetřilo, abychom zaplácli podvody???

Eurohujer
25. července • 18:50

problem je ze jsi tlustý prase smradlavý

...
23. července • 10:03

Možná by jste v redakci měli více přemýšlet nad nadpisama. Aby se toho v Boleslavi nechytli nějací aktivní manageri a od zítra nebylo čtvrté kolo ke škodovce za příplatek :)

Assasin
23. července • 9:49

Tak určitě. Na VW polo s podvozkem 10 let starým - celkem slušný.

Tom
23. července • 15:46

MQB A0 je zady 10 let? To cumim

.
23. července • 9:27

Daleko lepší výsledek než nová Ma3.

Aladin
23. července • 9:49

M3 je chyba, neporovnával bych s nejhoršími. Fakt je, že Scala je znatelně horší než Corolla, Octavia, Golf. Je jasně vidět, že má těžký předek a naklání se. To není dobré. Vlastně to opět ukazuje na to, že se jedná o vůz, kde se spěchalo při vývoji. :-(

.
23. července • 9:59

Corolla? Vždyť ta nesplnila ani limit testu 77km/h. A v 80 se ani nedokázala na rozdíl od Scaly vrátit do pruhu.
https://www.youtube.com/watch...
Dtto Golf, maximum 76km/h
https://www.youtube.com/watch...

Aladin
23. července • 10:48

V 77 ukluzuje, ale dráha je klidná a předvídatelná, jako u konkurence. U Scaly je vidět, že veškerá váha klekne na vnější kolo, celá záď se totálně nadlehčí a nekontrolovatelně smýká. Kdyby neměla elektroniku, je na budce. Jsem Škodovák a mrzí mě to. Možná ten lehčí 1.0 bude stabilnější.

.
23. července • 12:14

Kecy v kleci, elektronika zasahuje u každého auta. Scala evidentně jeden z nejlepších výsledků v nižší střední. Jediné auto v této třídě předvedlo lepší výsledek, nový Focus. Zbytek se může jít od levné šáde učit.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ffff
23. července • 16:10

Výsledek je špatný. Stačí se podivat na zpomalené záběry. Auto skáče jak koza. Kdyby tam nebylo esp tak se převrátí. Další věc- je potřeba aby se měřila rychlost na výjezdu. Aby ty slintalové co si myslí že když jejich suv ma vyšší najezdovou rychlost než hatchback tak má lepší výsledek. Jenže suv při prvním natočení volantem začne prudce brzdit a proto to vypadá že ma lepší výsledek. Ale nižší auto nebo sporťáky se to snaží projed najezdovou rychlostí. Proto tady pak lidi plkaj nesmysly.

666
23. července • 15:00

Předně Scala NEPATŘÍ do C segmentu, stejně jako OIII NEPATŘÍ do D segmentu, byť ti marketing Škody a jejich kámoši snaží tvrdit.

Tom
23. července • 15:46

A kde marketing skody tvrdi, ze patri do stredni tridy?
Byt, kde je ta hranice a proc by nemohla?

HH1982
24. července • 15:12

Dealeři u prodejců Škoda Auto tvrdí ve velkém, že je to prostě kompaktní třída, C, nižší střední. Jeden mamlas prodejce mi dokonce dokázal oznámit, že Scala je ve vyšší třídě než Seat Leon. Scala je moc pěkné auto a má mnohem lépe udělaný interiér než konkurenti VW Polo a Seat Ibiza (což jsou skuteční sourozenci postaveni na stejné platformě) a těch cca 8cm navíc na rozvoru je prostě znát. Řekl bych, že je to auto někde mezi VW Polo a Golfem, je jen škoda, že to zase Škoda uchopila po svém, na malou platformu naplácala hamatné auto a teď se bude tvářit jako king a bude se chytat každého centimetru, aby deklasovala třeba i Golf ve velikosti kufru atd. - to je prostě pro vozy této značka tak nějak typické. Pokud bych vybíral auto z B segmentu od koncernu, tak by byla Scala (nebo Kamiq) horký kandidát - cena je ale bohužel v porovnání s Polem a Ibizou tak brutální, že bych do toho prostě nakonec nešel a nejspíš připlatil pár korun třeba za Leon nebo Golf. Možná bych nakonec ani připlácet nemusel, třeba by ta auta vyšla i na míň...

Aleš
23. července • 22:04

Vždyť je tam jasně napsáno kompaktní třídy, o střední třídě ani slovo.

666
23. července • 23:36

Jejich kámoši z SDA - http://portal.sda-cia.cz/stat.php...

Kankunen
23. července • 9:41

ale na mokrým asfaltu.

Joe Doe
23. července • 14:08

Myslim, ze si tu ludia pletu original elk test zo Svedska s touto spanielskou kopiou.Svedsky test:
"Although only one car has gone through the test at 43.5mph in the wet, 42 have done so in the dry. They’re a very varied bunch, including four Audis, seven BMWs and five Mazdas."https://readcars.co/2018/05/13/the-best-and-s... ...

.
23. července • 9:45
Karel.
23. července • 9:47

Jj, Mazdy z poslední doby předvádí tragické výsledky.
https://www.youtube.com/watch...

petr prokopec
23. července • 9:22

Mě stačí škoda kodiak, mám jí čiplou a výkonu je tam opravdu dostatek, kola jsem vypodlozkoval a mám ji cca o 4 Cm širší podvozek jsem snížil o 3 Cm, u nás na moravě v Buchlovských serpentinách, když jí dám napít tak letí jako raketa a spotřeba se drží někde pod 6- ti litry a to ji docela honim

Switch007
23. července • 11:21

Kupovat si vysoké a úzké SUV, abych jej následně snížil a rozšířil... super logika ;-)

stealth01
23. července • 12:57

To je zajímavé, kolik lidí na to tomu třídnímu šaškovi skočí.

Switch007
23. července • 23:54

No někteří lidi jsou toho fakt schopni, takže by mě nepřekvapilo, kdyby to byla pravda :-D

Setr
23. července • 10:36

:-D výbornej text, až divadelní... Jak obecní Lojza chválí svoje voly.

Assasin
23. července • 9:51

:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D

runner42
23. července • 8:53

Nadzvednutí zadního kola je v losím testu hodnocení jako neprošel.

Joe Doe
23. července • 8:43

Svedi robia svoj losi test s autom, ktore je nalozene na maximalnu povolenu hmotnost.Ako to robia Spanieli?

KKK
23. července • 8:25

ještě, že jsou ty elektronické systémy, to je ušetřeného materiálu za pořádný podvozek

Kankunen
23. července • 8:41

Malý rozdíl mezi režimem sport a normal. Já třeba vůbec nepoznal u minulé Q5 kdy je nastaveno komfort a kdy sport.

Eurohujer
25. července • 18:44

jezdis jako prase, jinak bys to poznala

Doporučujeme

Články odjinud