Škoda Scala umí jezdit po třech kolech. Dokázala to v náročném testu Španělů

Ani nejnovější hatchback od Škody se nevyhnul takzvanému losímu testu a slalomu v režii španělských expertů. Nevedl si přitom vůbec špatně.

Španělský motoristický web km77 se již roky zabývá prováděním standardizovaného losího testu. Zkouška prověřující stabilitu vozu při náhlém vyhnutí se překážce a navrácení do jízdního pruhu tak nyní čekala i Škodu Scala. Do testu se dostala specifikace s motorem 1.5 TSI (110 kW/150 k), převodovkou DSG, sportovním podvozkem a na 18palcových kolech.

Už při první jízdě rychlostí 79 km/h se podle expertů Scala zachovala bezpečně, i když jí byly lehce vytýkány přílišné úskoky zádě vozu a výraznější zhoupnutí karoserie při náhlé změně směru. V jednu chvíli tak střídavě ztrácí kontakt s vozkou vždy jedno ze zadních kol. Španělé uvádí, že někteří rivalové Scaly v tomto segmentu zvládají losí test o něco stabilněji.

TEST Škoda Scala 1.5 TSI ACT DSG: O moc lépe už to nešlo

TEST Škoda Scala 1.5 TSI ACT DSG: O moc lépe už to nešlo

Při další jízdě v této rychlosti se poté zadařilo neshodit ani jeden kužel, stále ovšem Scala předvedla silná zhoupnutí na vnější zatížené straně podvozku. Experti ale přesto říkají, že udržet vůz pod kontrolou je snadné a jeho chování předvídatelné, a to rovněž při testech ve vyšší rychlosti 83 km/h.

Ve slalomu si Scala také vedla dobře a při rychlosti kolem 70 km/h nedošlo ke ztrátě kontroly či shození kužele. Km77 ovšem zmiňuje, že nižší a tužší sportovní podvozek nemá na výraznější náklony karoserie takový vliv, zatímco nastavitelné tlumiče s režimy Normal a Sport zajišťují pouze minimální rozdíl v celkové tvrdosti podvozku.

U videa lze zapnout anglické titulky.

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

včera | Jan Mička | 48 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků