Škoda Scala umí jezdit po třech kolech. Dokázala to v náročném testu Španělů

Ani nejnovější hatchback od Škody se nevyhnul takzvanému losímu testu a slalomu v režii španělských expertů. Nevedl si přitom vůbec špatně.

Španělský motoristický web km77 se již roky zabývá prováděním standardizovaného losího testu. Zkouška prověřující stabilitu vozu při náhlém vyhnutí se překážce a navrácení do jízdního pruhu tak nyní čekala i Škodu Scala. Do testu se dostala specifikace s motorem 1.5 TSI (110 kW/150 k), převodovkou DSG, sportovním podvozkem a na 18palcových kolech.

Už při první jízdě rychlostí 79 km/h se podle expertů Scala zachovala bezpečně, i když jí byly lehce vytýkány přílišné úskoky zádě vozu a výraznější zhoupnutí karoserie při náhlé změně směru. V jednu chvíli tak střídavě ztrácí kontakt s vozkou vždy jedno ze zadních kol. Španělé uvádí, že někteří rivalové Scaly v tomto segmentu zvládají losí test o něco stabilněji.

TEST Škoda Scala 1.5 TSI ACT DSG: O moc lépe už to nešlo

TEST Škoda Scala 1.5 TSI ACT DSG: O moc lépe už to nešlo

Při další jízdě v této rychlosti se poté zadařilo neshodit ani jeden kužel, stále ovšem Scala předvedla silná zhoupnutí na vnější zatížené straně podvozku. Experti ale přesto říkají, že udržet vůz pod kontrolou je snadné a jeho chování předvídatelné, a to rovněž při testech ve vyšší rychlosti 83 km/h.

Ve slalomu si Scala také vedla dobře a při rychlosti kolem 70 km/h nedošlo ke ztrátě kontroly či shození kužele. Km77 ovšem zmiňuje, že nižší a tužší sportovní podvozek nemá na výraznější náklony karoserie takový vliv, zatímco nastavitelné tlumiče s režimy Normal a Sport zajišťují pouze minimální rozdíl v celkové tvrdosti podvozku.

U videa lze zapnout anglické titulky.

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků