Škoda Scala umí jezdit po třech kolech. Dokázala to v náročném testu Španělů

Ani nejnovější hatchback od Škody se nevyhnul takzvanému losímu testu a slalomu v režii španělských expertů. Nevedl si přitom vůbec špatně.

Španělský motoristický web km77 se již roky zabývá prováděním standardizovaného losího testu. Zkouška prověřující stabilitu vozu při náhlém vyhnutí se překážce a navrácení do jízdního pruhu tak nyní čekala i Škodu Scala. Do testu se dostala specifikace s motorem 1.5 TSI (110 kW/150 k), převodovkou DSG, sportovním podvozkem a na 18palcových kolech.

Už při první jízdě rychlostí 79 km/h se podle expertů Scala zachovala bezpečně, i když jí byly lehce vytýkány přílišné úskoky zádě vozu a výraznější zhoupnutí karoserie při náhlé změně směru. V jednu chvíli tak střídavě ztrácí kontakt s vozkou vždy jedno ze zadních kol. Španělé uvádí, že někteří rivalové Scaly v tomto segmentu zvládají losí test o něco stabilněji.

TEST Škoda Scala 1.5 TSI ACT DSG: O moc lépe už to nešlo

TEST Škoda Scala 1.5 TSI ACT DSG: O moc lépe už to nešlo

Při další jízdě v této rychlosti se poté zadařilo neshodit ani jeden kužel, stále ovšem Scala předvedla silná zhoupnutí na vnější zatížené straně podvozku. Experti ale přesto říkají, že udržet vůz pod kontrolou je snadné a jeho chování předvídatelné, a to rovněž při testech ve vyšší rychlosti 83 km/h.

Ve slalomu si Scala také vedla dobře a při rychlosti kolem 70 km/h nedošlo ke ztrátě kontroly či shození kužele. Km77 ovšem zmiňuje, že nižší a tužší sportovní podvozek nemá na výraznější náklony karoserie takový vliv, zatímco nastavitelné tlumiče s režimy Normal a Sport zajišťují pouze minimální rozdíl v celkové tvrdosti podvozku.

U videa lze zapnout anglické titulky.

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

včera | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků