Škoda Scala umí jezdit po třech kolech. Dokázala to v náročném testu Španělů

Ani nejnovější hatchback od Škody se nevyhnul takzvanému losímu testu a slalomu v režii španělských expertů. Nevedl si přitom vůbec špatně.

Španělský motoristický web km77 se již roky zabývá prováděním standardizovaného losího testu. Zkouška prověřující stabilitu vozu při náhlém vyhnutí se překážce a navrácení do jízdního pruhu tak nyní čekala i Škodu Scala. Do testu se dostala specifikace s motorem 1.5 TSI (110 kW/150 k), převodovkou DSG, sportovním podvozkem a na 18palcových kolech.

Už při první jízdě rychlostí 79 km/h se podle expertů Scala zachovala bezpečně, i když jí byly lehce vytýkány přílišné úskoky zádě vozu a výraznější zhoupnutí karoserie při náhlé změně směru. V jednu chvíli tak střídavě ztrácí kontakt s vozkou vždy jedno ze zadních kol. Španělé uvádí, že někteří rivalové Scaly v tomto segmentu zvládají losí test o něco stabilněji.

TEST Škoda Scala 1.5 TSI ACT DSG: O moc lépe už to nešlo

TEST Škoda Scala 1.5 TSI ACT DSG: O moc lépe už to nešlo

Při další jízdě v této rychlosti se poté zadařilo neshodit ani jeden kužel, stále ovšem Scala předvedla silná zhoupnutí na vnější zatížené straně podvozku. Experti ale přesto říkají, že udržet vůz pod kontrolou je snadné a jeho chování předvídatelné, a to rovněž při testech ve vyšší rychlosti 83 km/h.

Ve slalomu si Scala také vedla dobře a při rychlosti kolem 70 km/h nedošlo ke ztrátě kontroly či shození kužele. Km77 ovšem zmiňuje, že nižší a tužší sportovní podvozek nemá na výraznější náklony karoserie takový vliv, zatímco nastavitelné tlumiče s režimy Normal a Sport zajišťují pouze minimální rozdíl v celkové tvrdosti podvozku.

U videa lze zapnout anglické titulky.

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince 2018 v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 68 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků