Lorinser Easyhybrid: dodatečně montovaný hybridní pohon realitou

Německá ladičská společnost hodlá na trhu nabídnout dosud nevídanou položku: hybridní pohonnou soustavu Easybrid určenou pro dodatečnou montáž do vozu. Zatím bude nabízena pro sériové vozy Smart ForTwo, firma se ale chystá svou nabídku dále rozšířit.

Lorinser tak představil prototyp Smartu opatřeného elektromotorem o výkonu 41 koní (30 kW), jenž je schopen vést tento vůz na čistě elektrický pohon až 30 km, poté je třeba opět spustit spalovací motor. Systém je připraven k montáži na vozy Smart ForTwo s bubnovými brzdami vzadu. Ve zkušebním stroji Smart byl Easybrid instalován vzadu u pohonné jednotky, ale Lorinser se dal slyšet, že je snadné osadit jím také jiné sériové modely včetně Volkswagenu Polo, Renaultu Twingo nebo Fiatu 500, přičemž podmínka zůstává stejná: bubnové brzdy vzadu.

Nejsme si jisti, v čem spočívá konstrukční problém při osazení vozu kotoučovými brzdami na zadních kolech, ale takto zatím věc prezentuje sám úpravce. Na každý pád se vůz s předním pohonem stane po instalaci Easybridu čtyřkolkou, v případě brzdění se elektromotor mění v generátor elektrické energie a zpětně dobíjí akumulátory.

A cena? 5 000 eur. Není to málo, ale také to nemusí být moc, záleží na zvoleném typu vozu. Lorinser to s Easybridem myslí vážně a již na tuto soustavu přijímá objednávky. Toť vše, více toho zatím o pospané soustavě nevíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Lorinser Easyhybrid ve Smartu ForTwo
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků