Lorinser Easyhybrid: dodatečně montovaný hybridní pohon realitou

Německá ladičská společnost hodlá na trhu nabídnout dosud nevídanou položku: hybridní pohonnou soustavu Easybrid určenou pro dodatečnou montáž do vozu. Zatím bude nabízena pro sériové vozy Smart ForTwo, firma se ale chystá svou nabídku dále rozšířit.

Lorinser tak představil prototyp Smartu opatřeného elektromotorem o výkonu 41 koní (30 kW), jenž je schopen vést tento vůz na čistě elektrický pohon až 30 km, poté je třeba opět spustit spalovací motor. Systém je připraven k montáži na vozy Smart ForTwo s bubnovými brzdami vzadu. Ve zkušebním stroji Smart byl Easybrid instalován vzadu u pohonné jednotky, ale Lorinser se dal slyšet, že je snadné osadit jím také jiné sériové modely včetně Volkswagenu Polo, Renaultu Twingo nebo Fiatu 500, přičemž podmínka zůstává stejná: bubnové brzdy vzadu.

Nejsme si jisti, v čem spočívá konstrukční problém při osazení vozu kotoučovými brzdami na zadních kolech, ale takto zatím věc prezentuje sám úpravce. Na každý pád se vůz s předním pohonem stane po instalaci Easybridu čtyřkolkou, v případě brzdění se elektromotor mění v generátor elektrické energie a zpětně dobíjí akumulátory.

A cena? 5 000 eur. Není to málo, ale také to nemusí být moc, záleží na zvoleném typu vozu. Lorinser to s Easybridem myslí vážně a již na tuto soustavu přijímá objednávky. Toť vše, více toho zatím o pospané soustavě nevíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Lorinser Easyhybrid ve Smartu ForTwo
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků