Loremo, velmi úsporné vozy za běžné ceny

Souboje o vozy, které dosahují nejnižší spotřeby, zřejmě nemá konce. Německý výrobce, který se zaměřuje právě na vývoj úsporných vozů, představil v Ženevě další svá díla. Jeho vozy se navíc dočkaly produkčních verzí a rozhodně nejsou drahé.
Loremo, velmi úsporné vozy za běžné ceny

Většina vozů, které jsou představovány jako velmi úsporné, se nikdy nedočkají produkční verze a téměř vždy zůstane jen u studie či konceptu. Navíc se tyto vozy vyznačují velmi futuristickým designem, který lze jen stěží považovat za reálný. Bavorská společnost však připravila úsporný vůz, který si můžete zakoupit a směle závodit v economy run.

Loremo je malý plastový vůz s délkou 3 840 mm, šířkou 1 360 mm a výškou 1 100 mm. Díky požadavku na co nejmenší spotřebu je pak design zcela funkční. Díky tvaru dosahuje součinitele aerodynamického oporu Cx pouze 0,2, což je opravdu výborná hodnota. Díky materiálům, které jsou z větší části plasty, dosahuje hmotnosti pouhých 450 kg. Loremo je pak nabízeno ve dvou variantách LS a GT.

Loremo LS je vybaveno dvouválcovým vznětovým motorem, který je přeplňován turbodmychadlem a dává výkon 15 kW (20 k). Díky minimální hmotnosti a skvělé aerodynamice dosahuje maximální rychlosti 160 km/h a sprintuje na stovku za 20s. Výkon je přenášen přes manuální pětistupňovou převodovku na zadní kola a dojezd na 20 litrovou nádrž se pohybuje okolo 1 300 km. Kombinovaná spotřeba má tedy hodnotu 1,5 l na 100km.

Loremo GT, jak již název říká, je sportovnější a výkonnější verzi. Je dodáváno s tříválcovým vznětovým motorem, který je také přeplňován turbodmychadlem a dává výkon 37 kW (50 k). Díky tomuto výkonu zrychlí na stovku za 9 s a dosáhne neuvěřitelné maximální rychlosti 220 km/h. Kombinovaná spotřeba u této verze má hodnotu 2,7 litru na 100 km.

Loremo je schopno odvést až čtyři pasažéry, ovšem zadní sedadla jsou netypicky otočena proti směru jízdy. Ve standardní výbavě nenajdete téměř nic, ovšem za příplatek je možné vybavit vůz klimatizací, satelitní navigací, palubním počítačem, mp3 přehrávačem, koženým interiérem ad.

Cena za tyto úsporné vozy nejsou nijak přehnané. Za slabší verzi LS zaplatíte 11 000 eur (přibližně 290 000 Kč) a za silnější 14 990 eur (přibližně 430 000 Kč). Pokud ovšem máte o tento vůz zájem, musíte si počkat do roku 2009, kdy budou k dodání první kusy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Loremo LS
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků