Lordstown odhaluje svůj elektrický pick-up. S čím vyrazí proti Tesle či Fordu?

Další nový hráč na poli elektrických pick-upů zveřejňuje detaily o své chystané prvotině.

O americké společnosti Lordstown Motors jsme už dříve krátce psali. Nová start-upová značka nedávno odkoupila uzavřenou továrnu General Motors v Ohiu, kde chce začít produkci svého vlastního pick-upu na baterky. O novém konkurentovi Tesly, Fordu, Rivianu či Bollingeru se přitom nyní objevují první technické informace.

Tesla Cybertruck už má i vlastní garáž. Může stát vedle domu, ale i na Marsu

Tesla Cybertruck už má i vlastní garáž. Může stát vedle domu, ale i na Marsu

Elektrický pick-up označený jako Lordstown Endurance už lze vidět na prvotních renderech a podle automobilky má pomocí čtyř elektromotorů (jeden u každého kola) zajistit výkon až 600 koní (441 kW). Síly tedy bude dostatek. Společně s baterií o standardní kapacitě přes 70 kWh se pak mluví o dojezdu na jedno nabití kolem 320 kilometrů. To ovšem v případě té nejzákladnější varianty modelu.

Kabina bude pětimístná a působit vcelku konvenčním stylem jako u normálních pick-upů. Žádné velké sci-fi jako v případě Tesly Cybertruck. Lordstown chce nabídnout i různé praktické přípojky pro externí pracovní nástroje. Další schopností bude tažení přívěsu o hmotnosti cca 2700 kg. Nabíjení DC rychlonabíječkou má trvat maximálně kolem 1,5 hodiny.

Elektrický Ford F-150 poprvé v akci. Pracant se nebojí ani vagónů o hmotnosti 453 tun

Elektrický Ford F-150 poprvé v akci. Pracant se nebojí ani vagónů o hmotnosti 453 tun

Cenovka bude podle Lordstownu startovat na částce 52.500 dolarů bez vládního zvýhodnění při nákupu elektromobilu, tedy v přepočtu asi 1,2 milionu korun. Samozřejmě u zmíněné základní varianty.

Ambice nové automobilce nechybí. V bývalé továrně GM chce dosáhnout produkce půl milionů vozů za rok a produkce pick-upu má započít už během příštího roku. Lordstown Motors přitom zamýšlí využít pracovní sílu těch lidí, kteří právě v továrně GM po jejím zavření ztratili práci.

Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 13 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků