Lopraisovo výročí: dvacet let Monsieur Dakar

16 komentářů

dzyn
30. ledna • 0:21

...no mozna dobre myselny pokus o uctu p. Lopraisovi, ale autor to asi trosku prehnal. To je clanek tak mozna do blesku(tim jsem myslel pro nezasvecene masy lidi). Nechce se mi to nikde hledat, ale Loprais s motory Deutz jezdi uz pomerne dlouho, jediny kdo drzel Tatru byl Tomecek a jeho tym. A byt Lopraisem, tak se zamyslim, jestli jsem se bavil s tim spravnym novinarem, zvlast kdyz to zduraznuje...........a jeste jsem nepochopil tu fotku s tou De Azevedovou Tarou....myslel jsem ze jde o Lopraise...
Omlouvam se autorovi za kritiku, ale pokud jde o puvodni prispevky, tak bych cekal aspon trosku soudnosti.....

Jiří Duchoň
30. ledna • 8:52

Dobrý den, z Vašeho příspěvku jsem pochopil pouze to, že nemáte rád autora článku a máte potřebu jej kárat. Například netuším, čím jsem to v článku "přehnal", proč je článek "tak možná do blesku" a kde se projevuje nedostatek soudnosti. Opravdu máte pocit, že je článek "pro nezasvěcené masy"? Proboha čím? A že byl Tomeček se svým týmem jediným, kdo držel Tatru, tak to byl od Vás skutečně zásah...

dzyn
31. ledna • 1:42

Vsim jsem si, ze se ten prvni odkaz nevesel na radek.staci do googlu napsat : dakar 1998 loprais...a druhy odkaz je na clanek, ktery jsem uvadel vyse....

dzyn
31. ledna • 1:37

Dobry den, pokud jsem se Vas nejk osobne dotkl, tak se velice omlouvam a opravdu nic proti Vam nemam a Vase jmeno jsem zjistil pri psani komentare. Kdysi jsem take prispival a vim co to obnasi a ze to neni jednoduche, ale fakta jsou fakta. Clanek tak na me opravdu pusobi, jako ze je pro ty masy z bulvaru. V clanku uvadite:"Závodní vozy dodnes vycházejí z modelu Tatra 815 a donedávna byly poháněny vzduchem chlazenými motory Tatra. Pro letošní ročník byl připraven vůz s označením Tatra 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1." Takto se mimo jine jmenoval i lonsky. Kdyz jsem cetl ze donedavna byly vozy pohaneny motory Tatra, tak v tom vidim velkou nesrovnalost. Pokud se budeme bavit jen o vozech znacky Tatra, tak jsou pohaneny agregaty Tatra dodnes, prave tym okolo T. Tomecka, viz, jejich stranky. Pokud o Teamu Loprais, tak jejich vozy nejsou pohaneny agregaty Tatra uz peknou radku let viz. http://portal.dakar.cz/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=24uz zde se doctete, ze v Tatre p. Lopraise je motor Deutz a to je rok 1998. Toto auto, "Pumu", lze dodnes nalezt na strankach Teamu Loprais, je urcene k reklamnim ucelum. Zde je i foto ze stranek daneho tymu, kde je logo Deutz:
http://www.loprais.cz/loprais/rubriky/vozidla/img/puma-evo1_4v.jpg (nad reklamou CP)A jen pro srovnanin, na stejne tema je i tento clanek:
http://web.dakar.cz/content/view/1275/9/Takze jeste jednou se Vam osobne omlouvam, ale mohu Vas ujistit, ze proti Vam konkretne nic nemam, jako cloveku. Beru Vas jako autora prispevku....a tomu patril muj prvni komentar. Jsem velkym fanouskem aut a take Dakru, sledujiho pozorne uz mnoho let.
Doufam, ze pochopite me duvody, proc jsem na Vas prispevek reagoval.Preji prijemnu den.
P.S.: Jak jsem psal vcera, nechtelo se mi nic hledat, dnes jsem si tu "praci" dal a nasel jsem to vsechno za cca 2 minuty. Jak jste to myslel s tim Tomeckem v posledni vete?

Tomáš
2. února • 21:28

Jenže Tatra používá motory Deutz i do sériových vozů, zejména pokud jde auto do západnějších zemí, neboť tam je s motorem Tatra kvůli servisu vůz neprodejný.
Navíc motor Tatra díky své koncepci nejde naladit na tak vysoký výkon a při dostatečné spolehlivosti už vůbec ne.
Čili ta poznámka s Tomečkem je fakt mimo.
Tatra s motorem Tatra vítezila tehdy, když ještě Dakar byl vytrvalostní soutěží a měla dobrodružný charakter - tedy v dobách, kdy soutež řídil ještě zakladatel Thierry Sabin. Dnes už je to rally, závod speciálů, jako každá jiná rally - jen je trochu delší. Do závodu vyjíždějí obludy jako Kamaz nabo DAF, jež se sériovými vozy opravdu moc společného nemají. Už to není ten Dakar, rytířský souboj "panů jezdců". Karel Loprais si přezdívku "Pan Dakar" vysloužil mj. proto, že se na trati i mimo ni "rytířsky" choval.

Sutrak
27. ledna • 22:21

Ac si uspechu Karla Lopraise vazim, pri poslednich rocnicich se jiz jako zavodnik moc nechoval. Obvykle byvaval schovan za dunou a cekal, az jak to projedou ostatni...Ale jinak cest tomu, co prokazal Tatre!

klooop
27. ledna • 18:52

Mám takovýhle schopný, český lidi rád, ale vždycky když se někdo z nich objeví v reklamě na AAA Auto (Loprais, Jágr,...?), klesnou v mých očích min. o 50%, bohužel nevím čím to je... :-/

Lukas-E30
28. ledna • 11:51

čim to je???asi penězma....když sveho času bylo AAA jednim z Lopraisovo největších sponzorů....tak holt musel za penizky něco udělat.... :-(

machromachr
27. ledna • 18:30

lopreee lopreee ty trotleee, ten ma tak co oslavovat, typycky ceskej komous az na strechu tlusty maly plesaty prase delajici podradnou praci kamionaka. delat brm brm v pousti s bolsevickym pozustatkem nehospodarnosti a koncentraci technicke blbosti tatrou ktera jezdi snad na pisek se jen tak nevidi.

klooop
27. ledna • 18:58

ty seš ale vůl, typycký kecy, jak je něco vymyšlený za komunistů je špatný co? jak něco není vymyšlený před půl rokem je zastaralý a nahovno viď? To že to funguje už desetiletí, a konkurence se nechytá svědčí o genialitě lidí co to vymysleli a taky to svědčí o tvý blbosti... Nemusíš mít rád Lopraise, ale Tatra je super...

Tomáš
2. února • 21:16

Jo, vůl to je, až na pádu.
Ale že se na Tatru konkurence nechytá už dlouho není pravda. Přece jenom se nedá 80 let spoléhat na stejnou koncepci a jen ji pomalu vylepšovat. Tatra se jen pomalu probírá z krize, kterou začala už koncem 80-tých let. To, že je Tatra jízdními vlastnostmi a spolehlivostí nedostižní na Sibiři ji nevrátí do bývalých desetitisícových ročních výrobních sérií.
Tatra chtě nechtě bude muset vyvinout novou koncepci, opět o krok pře dkonkurencí, tak aby zachovala vlastnosti v terénu a notně přitom vylepšila vlastnosti na silnici.
Jen se obávám, že na tak velký vývoj dlouho nebude mít peníze...

Jiří Duchoň
27. ledna • 23:26

Souhlasím, projev hulvátství podobného kalibru jsem opravdu už dlouho neslyšel. Někteří čtenáři mě opravdu jen tak nepřestanou přivádět k němému úžasu, zvláště při interakci neznalosti s absencí základní lidské slušnosti...

Major
27. ledna • 12:31

Mam dojem, ze na tomto aute je ze seriove produkce toho stejne, jako seriovych dilu na voze F1 :-D

Karel
27. ledna • 14:30

To rozhodně ne, sériový je celý rám, sériový (byť poladěný) je motor a převodovka, sériová je kabina (přidané je vystužení), sériové jsou poloosy, odpružení je sestavené ze sériových komponent.

Jiří Duchoň
27. ledna • 15:11

Dobrý den, máte naprostou pravdu. Vzhledem k omezeným prostředkům, jež Tatra Maraton Team tradičně má, bychom ani "terénní ef jedničku" čekat nemohli.

yoggi
27. ledna • 9:29

uz ju poladil, hlavne motor doteraz mal tusim cca nieco cez 600HP, teraz uz tych 820HP moze konkurovat ( neviem ako tuto sezonu su ostatni ale minulu boli zhruba na takej urovni). pojazdit v tom v terene by nebolo odveci, ono ani na dialnici sa to nestrati :)

Doporučujeme

Články odjinud