Loni muselo do servisu přes 50 milionů aut v 868 svolávacích akcích

Loni muselo do servisu přes 50 milionů aut v 868 svolávacích akcích

Mezi největší případy patří nebezpečné airbagy Takata, které při explozi mohou uvolnit kovové části a vážně zranit nebo usmrtit cestující. Mezi svolávacími akcemi ale najdeme i několik kuriózních případů.

Rok 2015 byl z pohledu svolávacích akcí opět rekordní. Jen na americkém trhu, kde svolávací akce eviduje nebo přímo nařizuje úřad NHTSA, bylo svoláváno celkem 51,2 milionu aut v 868 samostatných servisních akcích. Některá auta musela do servisu dokonce opakovaně.

Mezi největší případy patří nebezpečné airbagy Takata, které při explozi mohou uvolnit kovové části a vážně zranit nebo usmrtit cestující. Právě řešení airbagů Takata se vyklubalo v největší svolávací akci v historii automobilového průmyslu. Koncern General Motor také pokračoval ve svolávání vozů s vadnou spínací skříňkou.

Mezi svolávacími akcemi najdeme i několik vskutku kuriózních případů. Nicméně hlavní příčinou je vždy nedostatek v oblasti bezpečnosti, ať už se jedná o funkci airbagů, brzdy, podvozek nebo třeba riziko vzniku požáru. Kvůli tomu automobilky svolávají auta velmi často.

Ne vždy se jedná o skutečně vážný problém, ale automobilky se chtějí zejména na americkém trhu pojistit a raději vyhlásí svolávací akci, než aby pak musely platit masivní pokuty až 25 000 dolarů za každé postižené auto.

Podle NHTSA je největším rizikem opomíjení svolávacích akcí ze strany majitelů. Jako příklad uvádí menší nehodu jednoho teenagera, který byl zabit úlomky z airbagu Takata v červenci 2015, přestože jeho auto bylo předmětem svolávací akce už v únoru 2010.

Doporučujeme

Články odjinud