Loni muselo do servisu přes 50 milionů aut v 868 svolávacích akcích

Mezi největší případy patří nebezpečné airbagy Takata, které při explozi mohou uvolnit kovové části a vážně zranit nebo usmrtit cestující. Mezi svolávacími akcemi ale najdeme i několik kuriózních případů.
Loni muselo do servisu přes 50 milionů aut v 868 svolávacích akcích

Rok 2015 byl z pohledu svolávacích akcí opět rekordní. Jen na americkém trhu, kde svolávací akce eviduje nebo přímo nařizuje úřad NHTSA, bylo svoláváno celkem 51,2 milionu aut v 868 samostatných servisních akcích. Některá auta musela do servisu dokonce opakovaně.

Mezi největší případy patří nebezpečné airbagy Takata, které při explozi mohou uvolnit kovové části a vážně zranit nebo usmrtit cestující. Právě řešení airbagů Takata se vyklubalo v největší svolávací akci v historii automobilového průmyslu. Koncern General Motor také pokračoval ve svolávání vozů s vadnou spínací skříňkou.

Život řidiče | Bezpečnost | Příslušenství

Kauza Takata: Jak zjistit, jestli máte v autě nebezpečný airbag

Mezi svolávacími akcemi najdeme i několik vskutku kuriózních případů. Nicméně hlavní příčinou je vždy nedostatek v oblasti bezpečnosti, ať už se jedná o funkci airbagů, brzdy, podvozek nebo třeba riziko vzniku požáru. Kvůli tomu automobilky svolávají auta velmi často.

Ojetiny | Život řidiče | Byznys | Ceny

Studie: Svolávací servisní akce prakticky neovlivňují ceny ojetin

Ne vždy se jedná o skutečně vážný problém, ale automobilky se chtějí zejména na americkém trhu pojistit a raději vyhlásí svolávací akci, než aby pak musely platit masivní pokuty až 25 000 dolarů za každé postižené auto.

Podle NHTSA je největším rizikem opomíjení svolávacích akcí ze strany majitelů. Jako příklad uvádí menší nehodu jednoho teenagera, který byl zabit úlomky z airbagu Takata v červenci 2015, přestože jeho auto bylo předmětem svolávací akce už v únoru 2010.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků