Loni muselo do servisu přes 50 milionů aut v 868 svolávacích akcích

Mezi největší případy patří nebezpečné airbagy Takata, které při explozi mohou uvolnit kovové části a vážně zranit nebo usmrtit cestující. Mezi svolávacími akcemi ale najdeme i několik kuriózních případů.
Loni muselo do servisu přes 50 milionů aut v 868 svolávacích akcích

Rok 2015 byl z pohledu svolávacích akcí opět rekordní. Jen na americkém trhu, kde svolávací akce eviduje nebo přímo nařizuje úřad NHTSA, bylo svoláváno celkem 51,2 milionu aut v 868 samostatných servisních akcích. Některá auta musela do servisu dokonce opakovaně.

Mezi největší případy patří nebezpečné airbagy Takata, které při explozi mohou uvolnit kovové části a vážně zranit nebo usmrtit cestující. Právě řešení airbagů Takata se vyklubalo v největší svolávací akci v historii automobilového průmyslu. Koncern General Motor také pokračoval ve svolávání vozů s vadnou spínací skříňkou.

Kauza Takata: Jak zjistit, jestli máte v autě nebezpečný airbag

Kauza Takata: Jak zjistit, jestli máte v autě nebezpečný airbag

Mezi svolávacími akcemi najdeme i několik vskutku kuriózních případů. Nicméně hlavní příčinou je vždy nedostatek v oblasti bezpečnosti, ať už se jedná o funkci airbagů, brzdy, podvozek nebo třeba riziko vzniku požáru. Kvůli tomu automobilky svolávají auta velmi často.

Studie: Svolávací servisní akce prakticky neovlivňují ceny ojetin

Studie: Svolávací servisní akce prakticky neovlivňují ceny ojetin

Ne vždy se jedná o skutečně vážný problém, ale automobilky se chtějí zejména na americkém trhu pojistit a raději vyhlásí svolávací akci, než aby pak musely platit masivní pokuty až 25 000 dolarů za každé postižené auto.

Podle NHTSA je největším rizikem opomíjení svolávacích akcí ze strany majitelů. Jako příklad uvádí menší nehodu jednoho teenagera, který byl zabit úlomky z airbagu Takata v červenci 2015, přestože jeho auto bylo předmětem svolávací akce už v únoru 2010.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků