Loni muselo do servisu přes 50 milionů aut v 868 svolávacích akcích

Mezi největší případy patří nebezpečné airbagy Takata, které při explozi mohou uvolnit kovové části a vážně zranit nebo usmrtit cestující. Mezi svolávacími akcemi ale najdeme i několik kuriózních případů.
Loni muselo do servisu přes 50 milionů aut v 868 svolávacích akcích

Rok 2015 byl z pohledu svolávacích akcí opět rekordní. Jen na americkém trhu, kde svolávací akce eviduje nebo přímo nařizuje úřad NHTSA, bylo svoláváno celkem 51,2 milionu aut v 868 samostatných servisních akcích. Některá auta musela do servisu dokonce opakovaně.

Mezi největší případy patří nebezpečné airbagy Takata, které při explozi mohou uvolnit kovové části a vážně zranit nebo usmrtit cestující. Právě řešení airbagů Takata se vyklubalo v největší svolávací akci v historii automobilového průmyslu. Koncern General Motor také pokračoval ve svolávání vozů s vadnou spínací skříňkou.

Kauza Takata: Jak zjistit, jestli máte v autě nebezpečný airbag

Kauza Takata: Jak zjistit, jestli máte v autě nebezpečný airbag

Mezi svolávacími akcemi najdeme i několik vskutku kuriózních případů. Nicméně hlavní příčinou je vždy nedostatek v oblasti bezpečnosti, ať už se jedná o funkci airbagů, brzdy, podvozek nebo třeba riziko vzniku požáru. Kvůli tomu automobilky svolávají auta velmi často.

Studie: Svolávací servisní akce prakticky neovlivňují ceny ojetin

Studie: Svolávací servisní akce prakticky neovlivňují ceny ojetin

Ne vždy se jedná o skutečně vážný problém, ale automobilky se chtějí zejména na americkém trhu pojistit a raději vyhlásí svolávací akci, než aby pak musely platit masivní pokuty až 25 000 dolarů za každé postižené auto.

Podle NHTSA je největším rizikem opomíjení svolávacích akcí ze strany majitelů. Jako příklad uvádí menší nehodu jednoho teenagera, který byl zabit úlomky z airbagu Takata v červenci 2015, přestože jeho auto bylo předmětem svolávací akce už v únoru 2010.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků