Za projektem stojí experti se zkušenostmi z Tesly, Lucid Motors a Lotusu. Kupé a roadster budou velmi svižné a neujedou málo.
Zjednodušit a odlehčit – mantra Colina Chapmana, díky které byly vozy Lotus vždy více než dost rychlé. Zdá se, že tento přístup může fungovat i v éře elektromobilů, kterým je otylost často vytýkána. Důkazem je projekt nových sportovních aut s názvem Longbow, za nimiž stojí trio zakladatelů s velmi zajímavými zkušenostmi.
Daniel Davey začínal u Tesly v Palo Alto v roce 2010 a podílel se po odbočce s uvedením různých firem ze Silicon Valley v Evropě také na uvedení Tesly Model 3. Mark Tapscott má více než dvacet let zkušeností v automobilovém průmyslu, pracoval u Tesly, Lucid Motors nebo čínského BYDu. Jenny Keisuová pak stála u zrodu elektromobility v loďařství jako výkonná ředitelka společnosti X Shore.
Společnost Longbow chce být prvním britským výrobcem ultralehkých elektrických sportovních aut s dvěma modely – kupé Roadster a kabrioletem Speedster, který bude k mání v limitované edici 150 kusů. Název odkazuje na tradiční anglický (někdy také velšský) luk z tisového, jilmového nebo jasanového dřeva, který se proslavil zejména za stoleté války s velkým dostřelem až 180 metrů.
Vozy dostanou hliníkové šasi vlastní konstrukce. Roadster má vážit jen 995 kilogramů a zrychlí na 100 km/h za 3,6 sekundy – tato hmotnost je mimochodem ne nepodobná první generaci Mazdy MX-5 v její nejlehčí podobě bez doplňkové výbavy. Dojezd by měl dle výpočtů, simulací a testování dosahovat až k 450 kilometrům dle WLTP. Speedster bez střechy by na vahách měl vykazovat hmotnost pouhých 895 kilogramů, zdolávat stovku za 3,5 sekundy a ujet až 442 kilometrů.
Daniel Davey, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Longbow, uvedl: „V rámci revoluce v e-mobilitě jsme ztratili něco důležitého. Mnoho moderních 'sportovních vozů' váží 1500 kg a elektromobily mohou dosáhnout téměř dvojnásobku. Je potřeba, aby byl elektrický sporťák více orientovaný na řidiče, aby byl dostupný a cenově přijatelný pro ty, kteří milují řízení a místa, kam je zavede. Proto jsme vytvořili Longbow. Naše první dva vozy, Speedster a Roadster, ztělesňují vše, čím by měl moderní vůz pro řidiče být: obratný, vyvážený, elektrický a vzrušující. Oživujeme ikonu, lehký britský sporťák.“ Speedster startuje s cenou v přepočtu 2,5 milionu korun, Roadster na 1,9 milionu korun. Vyráběny budou ručně ve Spojeném království.