Londýnští řidiči našli nový způsob boje proti mýtu

Londýnští majitelé luxusních vozidel našli nový způsob jak obejít místní daň. Podle platného zákona totiž musí majitelé drahých aut každý den platit poplatek ve výší 8 liber (cca 310 Kč) a to jen za provoz auta ve městě.

Místní poslanci ale zřejmě nemysleli na to, jak jednoduše se dá toto nařízení obejít - stačí si jen vůz nechat zaevidovat jako vozidlo taxislužby nebo jako vůz k pronajmutí. Za tuto registraci zaplatíte 82 liber (3 200 Kč) a pak každý rok už jen poplatek 27 liber (cca 1060 Kč). Sečteno a podtrženo, místní boháči tím určitě hodně ušetří a tak se jich k tomuto způsobu uchyluje čím dál, tím víc. Pak vznikají také velmi zajímavé statistiky, v hlavním městě Velké Britanie jezdí 8 taxíků Mercedes SL, stejný počet Rolls-Royce Phantom, 52 Range Roverů, 31 vozidel Bentley a seznam uzavírá jeden Cadillac Escalade.

Tento nejnovější trend ale nabere úplně jiných rozměrů, když do platnosti vstoupí podobný zákon vztahující se na SUV, to se potom počet taxíků možná i zdvojnásobí. Další hrozba, která obyvatelům Londýna hrozí, je zdvižení cen mýtného až na 25 liber (cca 1000 Kč) za den, což je ale opravdu extrémní.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků