Londýn: za nadprůměrné emise CO2 vyšší daň

Londýnská samospráva uvažuje nad tím, jak snížit emise CO2 ve svém městě. Poslední navrhované řešení se dá nazvat prostým, avšak ne příliš příjemným pro motoristy z ostrovní metropole. Jednalo by se totiž o zavedení speciální daně, která činí 25 £ za den. Daň z CO2, jak samospráva tohle nařízení zatím nazývá, je zaměřena zejména na majitele aut, které produkují více emisí než je normální.

Na více peněz by tedy jízda po Londýně přišla zejména majitele SUV a luxusních automobilů, ale i ty, kterým v garáži stojí sportovní vůz. Pokud ovšem nemáte auto, které zapadá do jedné z výše uvedených kategorii, zato vyprodukuje více než 225g CO2/km placení se taktéž nevyhnete.

Tento nový návrh silně podporuje zejména londýnský starosta Ken Livingstone, který se taktéž zasazuje o snižování průměrných hodnot emisí či zakázání sportovních automobilů.

Snad ani nepřekvapí, že se takový nápad zrodil v hlavě Angličana. Ti se v poslední době předhánějí, kdo přijde s nejnesmyslnějším omezením toho či onoho a tento návrh už zřejmě bude onou třešinkou na dortu, je totiž nesmyslný sám o sobě. Snížit emise ve městě, budiž. Ale začít „daní z CO2”, což je plyn, který má vliv na vznik skleníkového efektu a človeku není v reálně dosažitelných koncentracích nebezpečný ani dlouhodobě, je opravdu směšné. Ještě bychom pochopili, kdyby měl za cíl pevné částice, kterých je Anglie vzhledem ke koncentraci dieselových motorů plná, nebo emise oxidů dusíku, kterých ze stejného důvodu také není málo a člověku přímo škodí. Ale řešit uprostřed města emise CO2 je buď naprosté diletanství, nebo jen prostě snaha, jak z lidí dostat další peníze a neříkat tomu běžnými jmény. Nám nezbývá než doufat, že se něčeho podobného časem nedočkáme i u nás.

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 42 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků