Londýn: za nadprůměrné emise CO2 vyšší daň

Londýnská samospráva uvažuje nad tím, jak snížit emise CO2 ve svém městě. Poslední navrhované řešení se dá nazvat prostým, avšak ne příliš příjemným pro motoristy z ostrovní metropole. Jednalo by se totiž o zavedení speciální daně, která činí 25 £ za den. Daň z CO2, jak samospráva tohle nařízení zatím nazývá, je zaměřena zejména na majitele aut, které produkují více emisí než je normální.

Na více peněz by tedy jízda po Londýně přišla zejména majitele SUV a luxusních automobilů, ale i ty, kterým v garáži stojí sportovní vůz. Pokud ovšem nemáte auto, které zapadá do jedné z výše uvedených kategorii, zato vyprodukuje více než 225g CO2/km placení se taktéž nevyhnete.

Tento nový návrh silně podporuje zejména londýnský starosta Ken Livingstone, který se taktéž zasazuje o snižování průměrných hodnot emisí či zakázání sportovních automobilů.

Snad ani nepřekvapí, že se takový nápad zrodil v hlavě Angličana. Ti se v poslední době předhánějí, kdo přijde s nejnesmyslnějším omezením toho či onoho a tento návrh už zřejmě bude onou třešinkou na dortu, je totiž nesmyslný sám o sobě. Snížit emise ve městě, budiž. Ale začít „daní z CO2”, což je plyn, který má vliv na vznik skleníkového efektu a človeku není v reálně dosažitelných koncentracích nebezpečný ani dlouhodobě, je opravdu směšné. Ještě bychom pochopili, kdyby měl za cíl pevné částice, kterých je Anglie vzhledem ke koncentraci dieselových motorů plná, nebo emise oxidů dusíku, kterých ze stejného důvodu také není málo a člověku přímo škodí. Ale řešit uprostřed města emise CO2 je buď naprosté diletanství, nebo jen prostě snaha, jak z lidí dostat další peníze a neříkat tomu běžnými jmény. Nám nezbývá než doufat, že se něčeho podobného časem nedočkáme i u nás.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků