co je toto za kretena ??? :-O :-O
Nine out of 10 pedestrians will be killed if hit by a car travelling at 40mph, two out of 10 at 30mph and one in 40 at 20mph." ...a 10 z deseti srazilo auto. Proto zakážeme auta a budeme jezdti na koních. Protože výzkum říká, že v uplnulém roce v obytných zonach žádný člověk nebyl sražen koněm.Paroubek hadr...
Článek na BBC:http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/london/7296489.stmV Londýně je 400 označených obytných zón, kde je limit 20mph. Livingstone chce jejich počet zvýšit. A chce instalovat radary apod., a rušit retardéry.A zelení ho kritizují, že je to jen flikování a limit 20mph má být výrezně rozšířenější.
Napr. v Holandsku je casto k videni 30 v obytnych zonach (plosne po celem meste). To ale neni samo o sobe problem, protoze vsude jsou "hlavni tahy" ci privadece, ktere jsou od obytnych zon oddelene (naspem treba) a kde se jezdi 50 a 70.
No plošnou jsem ji tedy ještě neviděl snad v žádném městě. 30 bývá v některých menších uličkách obytných čtvrtí a okolo škol. Často se taky vidí značka s nápisem "Víc než padesát nesmíš, ale méně můžeš" případně "Dobrovolně 30 km", což ale nejsou značky příkazové.
Při 30Kmh na trojku mi auto žere 7.5l/100Km, při 60 na pětku 3.5l Tenhle krok není zrovna zelený. Navíc při nižších rychlostech zemře méně lidí a ti lidé co přežijí budou dále jezdit autem a budou celkově více zamořovat životní prostředí, než kdyby umřeli.
ctyrku nemas... ?
Při 60 na pětku. Ty budeš driver :-D:-D:-D
Ahoj, co přesně špatného je na jízdě 60 na pětku? Není ono to paušalizování bez znalosti konkrétního auta trošku hloupé?
Ptáš se vážně, nebo se pokoušíš o vtip ??? Už jsi viděl aby někdo "normální" jezdil 60 km/hod na 5. rychlostní stupeň ??? A navíc vypouštěl takový nesmysly, že mu to "žere" 3,5 litru ? Sorry, ale tohle snad nemyslíš vážně. Jasně, že jsou rozdílná auta, ale ukaž mi, které dokáže jezdit 60 km na pětku.
si sofer amater, ze ? :-)
Ja jezdim s Chevroletem Aveo na 5 50 a vubec zadny problem. na mesto to staci
Ptám se vážně. Běžně totiž na 5 60 jezdím a motor s tím nemá problém. Zvládal to v 1.6 Golfu IV a zvládá to teď i v 2.0 oktávce s turbem (obojí benzín), kdy dokáže i zrychlovat, aniž bych měl pocit, že ho trápím (tím netvrdím, že je to nějaké raketové zrychlení). Takže uvádím dva příklady aut, které na 5 jezdí 60 bez problémů.
Mazda 6 2.0 benzín s tím taky nemá problém, na tu pětku dokáže na konci obce i zrychlit a obejde se to jak říkáš bez nějakých projevů nevole. Spotřeba na pětku při 60 je 4.0 - 5.0, podle toho, jaký je přesně sklon silnice.
No samozřejmě. Ti lidé výše vůbec nevědí, o čem mluví. Já jezdil 55 na šestku (TDI, volnoběžné otáčky) a na rovině to žralo 2.5 litru. Samozřejmě že to jde - a pokud to TDI má 430Nm (tedy ono při tom volnoběhu má samozřejmě méně), tak ani mírnější kopec ho nerozhází.Nyní bohužel v benzínovém 3.2V6 mi automat pětku řadí až v 75km/h i při velmi nesportovním stylu jízdy, ale při jízdě po rovině či z kopce si tam manuálně nechá vecpat pětku i mírně pod 70ti. Kdybych měl manuál, tak si myslím, že šedesátka na pětku by neměl být problém.
Téměř každé auto bez problémů jede 60 na 5. rychlostní stupeň, pokud z této rychlosti nehodlá akcelerovat. Doporučuji si sednout do nějakého vozu s automatem a uvidíte, co tam ten SW kopne při takové jízdě. A věřte tomu, že ta spotřeba při této ustálené jízdě bude pár deci, maximálně litrů.Samo, pokud bude kopec, přijde akcelerace apod. je třeba podřadit, ale jinak je to v klidu.
No to je ale přesně ono. Já nikde netvrdím, že tam při 60 km nemůže být zakvedlaná pětka, ale je nesmysl tvrdit, že na ni budu normálně jezdit a bude mi to baštit 3,5 litru. Poslední věta to vystihuje : Samo, pokud bude kopec, přijde akcelerace apod. je třeba podřadit, ale jinak je to v klidu. To je to o čem píšu.
Chcelo by to doplnit informaciu, co je to "Obytna zona", inak je to len zase neferove navazanie sa do niekoho ineho. Je to jednoducho nevyvazene podana informacia. Ale v tomto ste konkretne vy expert.
vážený pane, než začnete někoho kritizovat, vypláchněte si oči a naučte se číst, v článku máte uvedeno:"Nyní přišel s návrhem, že by se měla plošně snížit rychlost v obytných zónách na 20 mph, tedy na zhruba 32 km/h."vidíte tam "v obytných zónách"? Pokud ne, zašlu vám 30 Kč jako poplatek na vyšetření zraku. Takže expert jste tu ty, za každou cenu kritizovat, obouvat se do druhých a přitom být jenom slepý a tupý.
No, pravdu povediac som cakal este nejaku reakciu, popripade ospravedlnenie za tie nadavky, ale vidim, ze to sa od cloveka vasej urovne asi ocakavat neda...
radku, ja chci taky poslat 30 kč :-D
nahoďte číslo účtu a večer pošlu B-]
Moj prispevok prave kritizoval to, ze pokial neuvediete, ze co sa mysli pod pojmom "obytne zony", tak je to nevyvazene a ucelove informovanie. Pokial by ste to tam doplnili, potom by som vedel posudit, ci je to naozaj taky zly napad ako ho prezentujete v clanku, alebo nie.To, ze ste v takejto kritike rozlicnych podobnych opatreni celkom plodny - a preto som vas nazval, ze ste na to expert - je moj subjektivny nazor na vas a na vasu redaktorsku cinnost. Citam Autorevue pravidelne.Takze dakujem pekne za nadavky. Vasa autorita stupla zase o nieco vyssie.
...to je zbytecny, hlavne ze na ty blaboly klikame, ze pane redaktore....:-|
Co poslat někoho (však vy víte), aby zkontroloval něco (však vy víte) B-]
Asi pan autor neví, že u nás je v obytné zóně max. 20 km/h. Že neprotestuje proti tomu!?
Robka: jenže ony obytné zóny o kterých se mluví v Londýně a ty u nás, kde je omezení na 20 kmh jsou něco jiného. V Londýně má jít o zóny, kde se bydlí, ne o zony označené danými značkami obytná (pěší) zóna, jako u nás, kde je omezeni 20 kmh.
Nojo, Ken dosáhl toho, že provoz v placených zónách je stejný jako předtím, ale jezdí tam víc kusů Toyoty Prius, za níž se poplatek neplatí. U nás by určitě někoho napadlo, jestli Ken náhodou od Toyoty tak trochu neinkasuje nějaké všimné, když se tak hezky postaral o zvýšení prodejů.Když tenhle londýnský Jára Cimrman, génius slepých cest, přišel teď s novým geniálním nápadem, podsouvá mi to myšlenku, jestli Toyota nemá nějaký nový model s omezovačem rychlosti....... nebo na Toyotu se limit možná nebude vztahovat????
U nás je v obytné zóně max 30Kmh, ne?
Léčba je jednoduchá - když už bohatí žerou, ať u toho aspoň nemlaskají (tj. ať neprovokují Kena nápadnými a luxusními auty). Až všichni v Londýně budou jezdit Fábií, bude tam hej :-D
Je to krok správným směrem.
Jasne, a proc se drzet zbytecne u zdi, at to rovno usnizi na 5MPH, ze? :-)
No vidíš. Mohl bys dělat starostu v Londýně. :-D
A pred auty muzou zase behat chlapici s praporky...
Taky nechapu, proc to delaji takhle postupne a polovicate! Max. 5 km/hod. a pred kazdym autem bezec s praporkem (i na dalnici) a veskere srazky budou vyresene! :-D
Až mu někdo vnukne myšlenku, že pokud úplně zakáže silniční dopravu a tak zachrání další životy, protože lidé téměř neumírají, když se budou srážet jen mezi sebou, tak to bude teprve geroj....A bude to určitě zdůvodňovat klasickým klišé "I kdyby to zachránilo byť jediný život..."
No jo, rudý Ken...
... zrovna vede volební kampaň za znovuzvolení ... Silně mi připomíná soc. demokraty před minulými volbami ... Uvidíme co s ním svede Porsche u soudu ...
Presne ... Vsak i u nás je takových populistických pitomců hromady ....
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.