Londýn chce výrazně omezit rychlost vozů

Londýnský starosta Ken Livingstone patří bezesporu mezi šéfy metropolí, kteří se nesmazatelně zapíšou do dějin. Jeho úchvatné nápady nachází pochopení hlavně u tzv. ekologů a závistivých lidí. Starosta se zasloužil o výrazné navýšení cen za vjezd do centra pro velké vozy a urputně bojuje se vším, co může jen na oko připomínat, že je to drahé a pro takovou věc okamžitě vymyslí nové zdanění.

Nyní přišel s návrhem, že by se měla plošně snížit rychlost v obytných zónách na 20 mph, tedy na zhruba 32 km/h. Jako důvod uvádí, že po střetu s vozem, jedoucím rychlostí 40 mph umírá přes 90 procent chodců proti 2,5 procenta při srážce v rychlosti 20 mph.

Na jednu stranu se může takový nápad jevit jako dobrý a bohulibý, ale na druhou stranu se odborníci na dopravu hrozí možných kolapsů dopravy pro nízkou rychlost, při které se jednoduše silnice ucpou. Pokud vozy totiž sjedou z okruhů a magistrál, kde se jezdí rychle a najednou na pomalu jedoucí silnice, dojde okamžitě k ucpání těchto silnic.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků