Londýn chce výrazně omezit rychlost vozů

Londýnský starosta Ken Livingstone patří bezesporu mezi šéfy metropolí, kteří se nesmazatelně zapíšou do dějin. Jeho úchvatné nápady nachází pochopení hlavně u tzv. ekologů a závistivých lidí. Starosta se zasloužil o výrazné navýšení cen za vjezd do centra pro velké vozy a urputně bojuje se vším, co může jen na oko připomínat, že je to drahé a pro takovou věc okamžitě vymyslí nové zdanění.

Nyní přišel s návrhem, že by se měla plošně snížit rychlost v obytných zónách na 20 mph, tedy na zhruba 32 km/h. Jako důvod uvádí, že po střetu s vozem, jedoucím rychlostí 40 mph umírá přes 90 procent chodců proti 2,5 procenta při srážce v rychlosti 20 mph.

Na jednu stranu se může takový nápad jevit jako dobrý a bohulibý, ale na druhou stranu se odborníci na dopravu hrozí možných kolapsů dopravy pro nízkou rychlost, při které se jednoduše silnice ucpou. Pokud vozy totiž sjedou z okruhů a magistrál, kde se jezdí rychle a najednou na pomalu jedoucí silnice, dojde okamžitě k ucpání těchto silnic.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků