Já především oboum moc gratuluji, 3. místa dosáhli na úplně novém voze po velmi krátkém testování a povedlo se jim porazit 2 diseslová auta (i když jedno odstoupilo úplně). Velmi slibný začátek sezóny!!!
V Le Mans prvni 2 pricky Diesel, v poslednim zavode WTCC prvnich 6 pricek obsadilo 6 (!!) Seatu TDI a jasne vedou poradi znacek.. Zajimalo by me jak to dokazou okomentovat a radne zesmesnit odpurci TDI v R8 atd. "Diesel do sportaku nepatri".. urcite?Dalsi zastavka F1 ;]
Když srovnat tak srovnat. Oba motory jsou shodné konstrukce tedy pístové se spalováním směsi vzduchu a paliva. Rozdíl je ve vlastnostech paliva. Je to podobné jak, které vede k jinému konstrukčnímu řešení zápálení směsi. Hlavním rozdílem obou paliv je rychlost hoření, která limituje nafťáky otáčkami cca 5000 ot/min a benzínu cca 20 000 ot/min (konstrukční limit spíš než palivový). Teoreticky je možno říct, že benzínový motor při shodném objemu může mít čtyřnásobný výkon. V těchto závodech se to narovnává tak, že nafťáky mají povoleno přeplňování a benzíny jsou atmosférické.
a v Le mans jazdili Porsche 917/30 v r. 1971. V12 5,5 boxer Twin turbo teda ako nafty audi R10 TDI a peugeot HDI ale porsche malo uz vtedy vykon 1100koni a krutiaci moment 1100Nm. Z benzinu viac dostanes ako z nafty ked sa chce ale pravidla su pravidla...
Staci dat rovna pravidla pro diesel i benzin a uvidime, jak se ty turbodiesely poperou se stejne velkymi turbobenziny. Jo ze soudruzi s ropaky si umi vyjednat ta spravna pravidla je jen jedna stranka mince, nepredpokladam ovsem, ze by prumerny ropakomilny truhlik dokazal videt i tu druhou.
já bych to zas tak nepřeceňoval,co se týče WTCC, tak okruh Pueblo leží více než 2000 metrů nad mořem......takže přeplňovanej motor je na tom v tomhle případě poněkud lépe...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.