Loder1899 V8 Vantage: vyladěný krasavec

Nádherné tvary, luxus a propracovaná technika. Tohle vše v sobě spojuje Aston Martin V8 Vantage od firmy Loder.
Loder1899 V8 Vantage: vyladěný krasavec

Vozy Aston Martin mají v sobě obrovské charisma a kus automobilové historie. Ale najdou se i zákazníci, kteří od svého miláčka chtějí ještě víc.

Pro takové má německá ladičská firma Loder1899 v nabídce upravený model V8 Vantage. Nejde o žádnou brutální úpravu, jen zdůraznění sportovních vloh sériového auta. Vidlicový osmiválec o objemu 4,3 l dostal propracovaný výfuk se sportovními katalyzátory, což zvýšilo výkon z původních 283 (385 k) na  298 kW (405 k). Jeho maximum je položeno přesně do sedmi tisíc otáček a motor má podle slov tunera vynikající reakci na plyn. Točivý moment povyrostl na hodnotu 410 Nm při 5000 ot./min. Na dynamice se nový výfuk projeví zlepšením akcelerace na stovku o 0,1 s na výsledných 4,9 s a Aston dosáhne maximální rychlosti 280 km/h.

Loder tak nějak počítá s tím, že s jeho produkty se bude jezdit agresivněji. Proto Astonu nadělil nastavitelný podvozek. Ten umožní regulovat jak světlou výšku vozu, tak odklon kol a v neposlední řadě i tvrdost pružin a tlumičů.

Karoserie vozu dostala několik odlehčujících prvků z karbonu. Z něj je vyroben kupříkladu přední nárazník s integrovaným spoilerem, celá přední kapota, víko zavazadlového prostoru a zadní difuzor. Ten přispívá k dobrému přítlaku ve vysokých rychlostech bez potřeby použití obrovských přítlačných křídel. Ostatní prvky zase srážejí důležitou hmotnost vozu směrem dolů na výsledných 1570 kg.

Jako obutí pro svůj model Loder připravil sadu 21-palcových kol z lehké slitiny, jejichž hmotnost je ve srovnání s těmi sériovými o 25% nižší. To přispívá k redukci velmi nežádoucích neodpružených hmot na nápravách. Přední disky obouvají pneumatiky 255/30, na zadních si našly místo pneumatiky s rozměrem 295/25.

Pokud vás tahle nabídka zaujala, připravte si 147 900 Eur. Tolik si u Lodera za upravený V8 Vantage účtují. Za sériový vůz byste přitom dali 105 000 Eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Loder1899 V8 Vantage

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků