Loder1899 V8 Vantage: vyladěný krasavec

Nádherné tvary, luxus a propracovaná technika. Tohle vše v sobě spojuje Aston Martin V8 Vantage od firmy Loder.
Loder1899 V8 Vantage: vyladěný krasavec

Vozy Aston Martin mají v sobě obrovské charisma a kus automobilové historie. Ale najdou se i zákazníci, kteří od svého miláčka chtějí ještě víc.

Pro takové má německá ladičská firma Loder1899 v nabídce upravený model V8 Vantage. Nejde o žádnou brutální úpravu, jen zdůraznění sportovních vloh sériového auta. Vidlicový osmiválec o objemu 4,3 l dostal propracovaný výfuk se sportovními katalyzátory, což zvýšilo výkon z původních 283 (385 k) na  298 kW (405 k). Jeho maximum je položeno přesně do sedmi tisíc otáček a motor má podle slov tunera vynikající reakci na plyn. Točivý moment povyrostl na hodnotu 410 Nm při 5000 ot./min. Na dynamice se nový výfuk projeví zlepšením akcelerace na stovku o 0,1 s na výsledných 4,9 s a Aston dosáhne maximální rychlosti 280 km/h.

Loder tak nějak počítá s tím, že s jeho produkty se bude jezdit agresivněji. Proto Astonu nadělil nastavitelný podvozek. Ten umožní regulovat jak světlou výšku vozu, tak odklon kol a v neposlední řadě i tvrdost pružin a tlumičů.

Karoserie vozu dostala několik odlehčujících prvků z karbonu. Z něj je vyroben kupříkladu přední nárazník s integrovaným spoilerem, celá přední kapota, víko zavazadlového prostoru a zadní difuzor. Ten přispívá k dobrému přítlaku ve vysokých rychlostech bez potřeby použití obrovských přítlačných křídel. Ostatní prvky zase srážejí důležitou hmotnost vozu směrem dolů na výsledných 1570 kg.

Jako obutí pro svůj model Loder připravil sadu 21-palcových kol z lehké slitiny, jejichž hmotnost je ve srovnání s těmi sériovými o 25% nižší. To přispívá k redukci velmi nežádoucích neodpružených hmot na nápravách. Přední disky obouvají pneumatiky 255/30, na zadních si našly místo pneumatiky s rozměrem 295/25.

Pokud vás tahle nabídka zaujala, připravte si 147 900 Eur. Tolik si u Lodera za upravený V8 Vantage účtují. Za sériový vůz byste přitom dali 105 000 Eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Loder1899 V8 Vantage

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků