Locus Plethore: supersport pro tři

I v Kanadě vznikají velmi zajímavé vozy. Dílo firmy Locus okouzlí nejen fantastickým poměrem 1040 koní na tunu, který se blíží vozům F1.

Většina supersportovních vozů nabízí jedno, případně dvě místa k sezení. Legendární McLaren F1 nabídl hned tři. Řidič seděl uprostřed a dva spolucestující po jeho stranách. Stejnou cestou se ubral i kanadský výrobce HHT Locus Technologies, který přišel se sportovním vozem, který má nejen fantastické parametry, ale i cenu.

Lehkost a výkonnost je mottem celého vozu. Téměř všude je použit karbon. Karbonová je karosérie, výztuhy, části podvozku, no prostě úplně vše a to jen z jednoho důvodu - nízká hmotnost. Celý vůz totiž váží neskutečných 1 250 kg, což dává předpoklady výborných jízdní výkonů.

O ty se stará americká klasika v podání osmiválce o objemu 8,2 l z produkce General Motors. V základní verzi nabízí v poslední evoluci vozu výkon 750 koní,  vrcholem je pak verze o šíleném výkonu 1300 koní. Pokud jste unešeni z Veyronu, pak vězte, že měrný výkon u Bugatti je zhruba 0,54 k/kg a u tohoto vozu pak až 1,04 k/kg. V tunovém přepočtu má Veyron 541 koní na tunu a tento skvost více než 1000. U vozů Formule 1 přitom můžeme hovořit o poměru něco přes 1300 koní na tunu, Locus tak k němu má nebývale blízko...

Celý vůz je pak svými rozměry tradičním placatým supersportem. Na délku měří 4 520 mm, na šířku 2 222 mm, na výšku 1 120 mm a rozvor má hodnotu 2 940 mm. Vůz stojí na 18" kolech z ultra lehké slitiny s pneumatikami 255/40 vpředu a neskutečnými 400/30 vzadu. Na tuto nápravu se do budoucna počítá s pneu o rozměru až 415/30 ZR 18.

Protože je to supersportovní vůz, je třeba posílat výkon na tu správnou nápravu, tedy na zadní. To se odehrává pomocí manuální šestisupňové převodovky Tremec ve speciálním hliníkovém boxu pro minimalizaci její hmotnosti. O ještě lepší trakci se pak stará samosvorný diferenciál.

Podvozek je laděn čistě účelově a vše je podřízeno maximálním jízdním výkonům. Dvojité nezávislé zavěšení s příčnými trojúhelníkovými rameny se postará o dobrou přilnavost pneumatik a stabilitu vozu. Pření 15" vrtané, ventilované AP závodní kotouče doplňují šestipístkové třmeny. Zadní závodní 14" vrtané a ventilované kotouče AP pak čtyřpístkové.

A protože ve voze budete trávit i nějaký ten čas, je na řade seznámit se s výbavou. Ta standardní nabízí el. nastavitelný volant, sedadla, vnější zrcátka a okna. Dále automatickou klimatizaci, centrální zamykání, 3 místa k sezení a kožené čalounění. O dobré audio se stará prostorový sound systém 5.1 a o dobrý výhled dozadu se vnitřní zpětné LCD zrcátko, které promítá záběry zadní kamery. Samozřejmostí jsou parkovací senzory vpředu a vzadu a také senzory tlaku v pneumatikách.

A cena? Pokud čekáte závratné sumy, tak vězte, že tento vůz lze zakoupit za solidních 250 000 kanadských dolarů, tedy v přepočtu za fantastických 4,5 mil. Kč. Za tyto peníze je to tak bezkonkurenční vůz, kterému může v této cenové a výkonnostní sféře konkurovat snad jen Ultima GTR760.

Produkční verze bude představena na počátku příštího roku v domovském Montrealu a poté si jej budete moci objednat. Do této chvíle výrobce udělal tři prototypy, se kterými na světových výstavách sbíral jedno ocenění za druhé. Inspirace legendárním McLarenem se tak vyplatila.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Locus Plethore
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků