Litrový tříválec Ford opět nejlepší. Porazil osmiválec Ferrari

Litrový tříválec Ford opět nejlepší. Porazil osmiválec Ferrari

Anketa International Engine of the Year 2014 zná své výsledky. Za nejlepší motor byl už potřetí v řadě označen přeplňovaný litrový tříválec Ecoboost z dílny automobilky Ford. Zcela jednoznačně porazil druhý osmiválec Ferrari a třetí čtyřválec 1.4 TSI.

Ford 1,0 EcoBoost zvolen Motorem roku 2012

Ford 1,0 EcoBoost zvolen Motorem roku 2012

Tříválec Ecoboost získal v hlavní kategorii 351 bodů, druhý v pořadí (Ferrari 4,5 l V8) dostal 281 bodů. Třetí 1.4 TSI obdržel 254 bodů. Na konečném čtvrtém místě se umístil dvoulitr Mercedes-AMG, kterému utekla třetí příčka o dva body. Pátá příčka patří elektrickému pohonu Tesla Model S (225 bodů) a do první desítky se ještě vešel šestiválec BMW (223 bodů), přeplňovaná šestnáctistovka BMW / PSA (181 bodů), osmiválec McLaren 3,8 l (154 bodů) a přeplňovaný pětiválec 2,5 l Audi (79 bodů).

Test BMW M135i xDrive – Zapomeňte na velká M

Test BMW M135i xDrive – Zapomeňte na velká M

Anketa obsahuje také dílčí kategorie. V segmentu do jednoho litru objemu zvítězil logicky Ford se svým Ecoboostem. Poměrně zajímavé je druhé místo, které porota obsadila dvouválcem BMW o objemu 647 ccm. Tento motor vyrábí v BMW i3 elektrickou energii.

Nejlepším motorem o objemu do 1,4 litru je koncernové TSI, objem do 1,8 litru ovládla přeplňovaná jednotka BMW / PSA 1,6 l. Mezi dvoulitry zvítězil čtyřválec Mercedes (A45 AMG, CLA 45 AMG, GLA 45 AMG), velikost do 2,5 l patří pětiválci Audi (RS Q3), mezi třílitry vyhrál řadový šestiválec BMW (135i, 335i..), segment čtyřlitrových motorů patří osmiválci McLaren 3,8 l a konečně objem nad čtyři litry vyhrál osmiválec Ferrari (458 Italia).

Test Peugeot RCZ R: Zběsilost v srdci

Test Peugeot RCZ R: Zběsilost v srdci

Titul Green Engine získal elektrický systém Tesla, na druhém místě skončil benzinový generátor elektrické energie pro BMW i3 a na třetím pak elektrický pohon BMW i3. Nejlepším novým motorem je dvoulitr Mercedes-AMG, titul Performance Engine náleží osmiválci Ferrari.

Tesla Model S: Jak se jezdí na elektrony?

Tesla Model S: Jak se jezdí na elektrony?

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 39 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků