Litrový tříválec Ford opět nejlepší. Porazil osmiválec Ferrari

Litrový tříválec Ford opět nejlepší. Porazil osmiválec Ferrari

Anketa International Engine of the Year 2014 zná své výsledky. Za nejlepší motor byl už potřetí v řadě označen přeplňovaný litrový tříválec Ecoboost z dílny automobilky Ford. Zcela jednoznačně porazil druhý osmiválec Ferrari a třetí čtyřválec 1.4 TSI.

Ford 1,0 EcoBoost zvolen Motorem roku 2012

Ford 1,0 EcoBoost zvolen Motorem roku 2012

Tříválec Ecoboost získal v hlavní kategorii 351 bodů, druhý v pořadí (Ferrari 4,5 l V8) dostal 281 bodů. Třetí 1.4 TSI obdržel 254 bodů. Na konečném čtvrtém místě se umístil dvoulitr Mercedes-AMG, kterému utekla třetí příčka o dva body. Pátá příčka patří elektrickému pohonu Tesla Model S (225 bodů) a do první desítky se ještě vešel šestiválec BMW (223 bodů), přeplňovaná šestnáctistovka BMW / PSA (181 bodů), osmiválec McLaren 3,8 l (154 bodů) a přeplňovaný pětiválec 2,5 l Audi (79 bodů).

Test BMW M135i xDrive – Zapomeňte na velká M

Test BMW M135i xDrive – Zapomeňte na velká M

Anketa obsahuje také dílčí kategorie. V segmentu do jednoho litru objemu zvítězil logicky Ford se svým Ecoboostem. Poměrně zajímavé je druhé místo, které porota obsadila dvouválcem BMW o objemu 647 ccm. Tento motor vyrábí v BMW i3 elektrickou energii.

Nejlepším motorem o objemu do 1,4 litru je koncernové TSI, objem do 1,8 litru ovládla přeplňovaná jednotka BMW / PSA 1,6 l. Mezi dvoulitry zvítězil čtyřválec Mercedes (A45 AMG, CLA 45 AMG, GLA 45 AMG), velikost do 2,5 l patří pětiválci Audi (RS Q3), mezi třílitry vyhrál řadový šestiválec BMW (135i, 335i..), segment čtyřlitrových motorů patří osmiválci McLaren 3,8 l a konečně objem nad čtyři litry vyhrál osmiválec Ferrari (458 Italia).

Test Peugeot RCZ R: Zběsilost v srdci

Test Peugeot RCZ R: Zběsilost v srdci

Titul Green Engine získal elektrický systém Tesla, na druhém místě skončil benzinový generátor elektrické energie pro BMW i3 a na třetím pak elektrický pohon BMW i3. Nejlepším novým motorem je dvoulitr Mercedes-AMG, titul Performance Engine náleží osmiválci Ferrari.

Tesla Model S: Jak se jezdí na elektrony?

Tesla Model S: Jak se jezdí na elektrony?

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 158 232 km
Cena: 109 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků