Litrový tříválec Ford opět nejlepší. Porazil osmiválec Ferrari

Litrový tříválec Ford opět nejlepší. Porazil osmiválec Ferrari

Anketa International Engine of the Year 2014 zná své výsledky. Za nejlepší motor byl už potřetí v řadě označen přeplňovaný litrový tříválec Ecoboost z dílny automobilky Ford. Zcela jednoznačně porazil druhý osmiválec Ferrari a třetí čtyřválec 1.4 TSI.

Ford 1,0 EcoBoost zvolen Motorem roku 2012

Ford 1,0 EcoBoost zvolen Motorem roku 2012

Tříválec Ecoboost získal v hlavní kategorii 351 bodů, druhý v pořadí (Ferrari 4,5 l V8) dostal 281 bodů. Třetí 1.4 TSI obdržel 254 bodů. Na konečném čtvrtém místě se umístil dvoulitr Mercedes-AMG, kterému utekla třetí příčka o dva body. Pátá příčka patří elektrickému pohonu Tesla Model S (225 bodů) a do první desítky se ještě vešel šestiválec BMW (223 bodů), přeplňovaná šestnáctistovka BMW / PSA (181 bodů), osmiválec McLaren 3,8 l (154 bodů) a přeplňovaný pětiválec 2,5 l Audi (79 bodů).

Test BMW M135i xDrive – Zapomeňte na velká M

Test BMW M135i xDrive – Zapomeňte na velká M

Anketa obsahuje také dílčí kategorie. V segmentu do jednoho litru objemu zvítězil logicky Ford se svým Ecoboostem. Poměrně zajímavé je druhé místo, které porota obsadila dvouválcem BMW o objemu 647 ccm. Tento motor vyrábí v BMW i3 elektrickou energii.

Nejlepším motorem o objemu do 1,4 litru je koncernové TSI, objem do 1,8 litru ovládla přeplňovaná jednotka BMW / PSA 1,6 l. Mezi dvoulitry zvítězil čtyřválec Mercedes (A45 AMG, CLA 45 AMG, GLA 45 AMG), velikost do 2,5 l patří pětiválci Audi (RS Q3), mezi třílitry vyhrál řadový šestiválec BMW (135i, 335i..), segment čtyřlitrových motorů patří osmiválci McLaren 3,8 l a konečně objem nad čtyři litry vyhrál osmiválec Ferrari (458 Italia).

Test Peugeot RCZ R: Zběsilost v srdci

Test Peugeot RCZ R: Zběsilost v srdci

Titul Green Engine získal elektrický systém Tesla, na druhém místě skončil benzinový generátor elektrické energie pro BMW i3 a na třetím pak elektrický pohon BMW i3. Nejlepším novým motorem je dvoulitr Mercedes-AMG, titul Performance Engine náleží osmiválci Ferrari.

Tesla Model S: Jak se jezdí na elektrony?

Tesla Model S: Jak se jezdí na elektrony?

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků