Lithium-kyslíkové baterie zdvojnásobí dojezd a jsou levnější a lehčí

Lithium-kyslíkové baterie zdvojnásobí dojezd a jsou levnější a lehčí

Vědecký tým univerzity v Cambridge pracuje na nové generaci akumulátorů, která má najít uplatnění hlavně v silničních dopravních prostředcích – především v automobilech. Jedná se o lithium-kyslíkový akumulátor. Proti současným lihtium-iontovým má mít několik výhod.

Především by měl v případě sériové produkce stát zhruba pětinu ceny současných akumulátorů, což by zásadním způsobem snížilo náklady a zlepšilo konkurenceschopnost hybridů a elektromobilů. Nový akumulátor má účinnost 93 % (jen 7 % nahromaděné energie nejde využít, nyní je to 20 až 30 %) a vydrží zhruba 2000 nabíjecích cyklů, což je reálná životnost pět až šest let při pravidelném každodenním nabíjení.

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Dalším bonusem má být zhruba pětinová hmotnost a zároveň dvojnásobná kapacita proti aktuálnímu typu nejčastěji používaných akumulátorů. Než ale začnete plesat a podepisovat objednávku na elektromobil, zadržte.

Tým vědců z Cambridge je teprve na začátku a řeší spoustu bolestí. Nový typ akumulátoru má například velmi omezené možnosti dodávky energie a problematické je i jeho nabíjení. Tým odhaduje, že při současných technologiích bude trvat zhruba deset let, než se podaří uvést lithium-kyslíkový akumulátor do masové výroby.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

dnes | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků