Lithium-kyslíkové baterie zdvojnásobí dojezd a jsou levnější a lehčí

Lithium-kyslíkové baterie zdvojnásobí dojezd a jsou levnější a lehčí

Vědecký tým univerzity v Cambridge pracuje na nové generaci akumulátorů, která má najít uplatnění hlavně v silničních dopravních prostředcích – především v automobilech. Jedná se o lithium-kyslíkový akumulátor. Proti současným lihtium-iontovým má mít několik výhod.

Především by měl v případě sériové produkce stát zhruba pětinu ceny současných akumulátorů, což by zásadním způsobem snížilo náklady a zlepšilo konkurenceschopnost hybridů a elektromobilů. Nový akumulátor má účinnost 93 % (jen 7 % nahromaděné energie nejde využít, nyní je to 20 až 30 %) a vydrží zhruba 2000 nabíjecích cyklů, což je reálná životnost pět až šest let při pravidelném každodenním nabíjení.

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Dalším bonusem má být zhruba pětinová hmotnost a zároveň dvojnásobná kapacita proti aktuálnímu typu nejčastěji používaných akumulátorů. Než ale začnete plesat a podepisovat objednávku na elektromobil, zadržte.

Tým vědců z Cambridge je teprve na začátku a řeší spoustu bolestí. Nový typ akumulátoru má například velmi omezené možnosti dodávky energie a problematické je i jeho nabíjení. Tým odhaduje, že při současných technologiích bude trvat zhruba deset let, než se podaří uvést lithium-kyslíkový akumulátor do masové výroby.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků