Lithium-kyslíkové baterie zdvojnásobí dojezd a jsou levnější a lehčí

Lithium-kyslíkové baterie zdvojnásobí dojezd a jsou levnější a lehčí

Vědecký tým univerzity v Cambridge pracuje na nové generaci akumulátorů, která má najít uplatnění hlavně v silničních dopravních prostředcích – především v automobilech. Jedná se o lithium-kyslíkový akumulátor. Proti současným lihtium-iontovým má mít několik výhod.

Především by měl v případě sériové produkce stát zhruba pětinu ceny současných akumulátorů, což by zásadním způsobem snížilo náklady a zlepšilo konkurenceschopnost hybridů a elektromobilů. Nový akumulátor má účinnost 93 % (jen 7 % nahromaděné energie nejde využít, nyní je to 20 až 30 %) a vydrží zhruba 2000 nabíjecích cyklů, což je reálná životnost pět až šest let při pravidelném každodenním nabíjení.

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Dalším bonusem má být zhruba pětinová hmotnost a zároveň dvojnásobná kapacita proti aktuálnímu typu nejčastěji používaných akumulátorů. Než ale začnete plesat a podepisovat objednávku na elektromobil, zadržte.

Tým vědců z Cambridge je teprve na začátku a řeší spoustu bolestí. Nový typ akumulátoru má například velmi omezené možnosti dodávky energie a problematické je i jeho nabíjení. Tým odhaduje, že při současných technologiích bude trvat zhruba deset let, než se podaří uvést lithium-kyslíkový akumulátor do masové výroby.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 6 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky