Lišty pro registrační značky s modrým pruhem EU v prodeji

32 komentářů

RUL
13. října • 23:18

Ve všech členských státech EU, i těch nových, mají na SPZ modrý proužek už nějakou dobu, jenom ČR z nepochopitelných důvodů je jako poslední. Navíc je zarážející to, že když si někdo nalepí proužek EU, může dostat pokutu ve výši 2.000 Kč. Oddůvodňují to tím, že značka je nečitelná. Tak ať mi někdo vysvětlí proč je tolik volného místa před počátečním písmenem nové RZ. Někde na internetu jsem navíc vyčetl, že po vstupu ČR do EU si mohou řidiči nalepit modrý znak EU na RZ. Podle mne vláda chtěla ušetřit na výrobě nákladnějších nových Euroznaček a zároveň vydělat na nevědomosti řidičů, kteří si proužek dodatečně nalepili. Na svém autě jsem proužek měl do doby, než jsem přijel na technickou kontrolu, kde mi sdělili, že mi nenalepí červenou známku TK, dokud nestrhnu modrý proužek. Od státu mi to připadá dost nedomyšlené a místy jako šikana. Především by měli lidi dostatečně informovat. Možná by bylo dobré, kdyby se ČR začala chovat více evropsky. Navíc se mi nové značky vůbec nelíbí. Bylo dobré rozpoznat kdo odkad byl. Za vzor by si ČR mohla vzít Slovinsko, kde na SPZ mají jak modrý proužek EU, tak i znak obce, ve které majitel auta bydlí. No, ale u nás na "hlouposti" peníze asi nejsou.

Dix
14. října • 10:34

Od nového roku bude poplatek za vydání nových RZ 800 Kč,zatím je 300 Kč.

Petr
11. října • 15:32

Já chci SPZ bez toho stupidního pruhu, takže dokud to půjde, ponechám si starou značku BZ* ** **  Ten modrej pruh je hnusnej. Howgh.

Petr Jedlicka
11. října • 15:24

 Nevím, proč bych měl za samolepku EU platit pokutu. Pokud si přečtete dopravní vyhlášku pořádně, je tam uvedeno , že se SPZ nemůže dodatečně upravovat u traktorů, vybraných stavebních strojů a mopedů. O osobním autě tam není zmínka, takže co porušuji ?

Lipon
11. listopadu • 18:35

Petr Jedlicka ma pravdu, pokud bude nalepka splnovat nalezitosti dle vyhlasky 243/2001 Sb. v platnem zneni, tzn. bude mit uvedene rozmery, roztec hvezdicek, bude reflexni apod., tak ji LZE na registracni znacku nalepit, at si ministerstvo rika co chce
zadny zakon zakaz neobsahuje, zakon a vyhlaska pouze upravuji nalezitosti oznaceni Evropske unie a Ceske republiky a nerika, ze nalepku nelze ...
stejne tak vyhlaska uvadi, ze krajske registracni znacky MOHOU byt umisteny na podlozku se znakem Unie, nikoliv ze musi

IT
11. října • 15:12

Děkuji p. Brožovi za informaci. Je bezva, že všichni, keří "trpěli" méněcenností obyvatele EU, že jeho plechový miláček není patřičně označen pruhem, tak že už jsou spokojeni a mohou se zviditelnit... Teď už jenom zbývá, aby se lidé naučili jezdit jako evropané ( byl jsem minulý týden v Paříži na autosalonu a ta míra tolerance řidičů je úžasná= jiný svět). Jezdím tam často, ale "šok" z jízdy po nekomunistické EU mám pokaždé, když tam přijedu.... Jo, nedávno bylo téma Škodovka-shit pro socky atd. Tak za 2 dny pobytu na autosalonu a asi 2 x 1,5 hodiny pozorování zájmu lidí o O2 a kombi zejména: francouzi musí být teda všichni socky, protože na stánku Škoda-Auto bylo velmi plno a zájem lidí obdobný AUDI, Renault, Ford, Citroen. Rozhodně větší zájem než u Seatu, Hondy, Mazdy,Nissanu+všech korejců. Od francouze, který dělal průzkum návštěvníků, jak se jim O2 líbí (dělaly všechny automobilky pro vybrané modely) vím, že názory lidí byly výlučně kladné. Taková je realita, seč se to někomu může nelíbit. Jezdím novou Lagunou 2, aby bylo jasno.

Kevlar
11. října • 15:45

Mohu vědět, kolik jste se svou Lagunou už najel a jak ji máte dlouho ?

 

Mám totiž také zánovní Lagunu 2 (cca. 10 měsíců, konkrétně typ 2.2dCi Privilege Proactive, GPS Carminat, park. sensor, Xenon) a neustále mám nějaké problémy s různými náhodně se vyskytujícími electronic faults - občas např. dostanu hlášení "sensor fault" (pravděpodobně vadný přijímač senzorů tlaku v pneu), občas nereaguje rádio na ovládání u volantu, občas nenastartuje GPS (v obou případech je nutné provést reset vypnutím motoru a jeho opětovným zapnutím), občas nefunguje AutoLock (automatické zamknutí auta při vzdálení ovládací karty od auta), už 2x motor nereagoval na plyn (má drive by wire - řídící jednotka pravděpodobně nevyhodnotila požadavek od pedálu), občas nereaguje elektrické okno na požadavek ke stažení/zatažení, atd atd... Několikrát jsem byl s těmito problémy v servisu, kde vždy byla provedena diagnostika a bylo konstatováno, že auto je v nejlepší kondici...Všechny tyto bugy se vyskytují naprosto náhodně a poměrně zřídka (natolik zřídka, že mě nedokázaly naštvat natolik, abych začal podnikat nějaké razantní kroky.......). Přesto však můj celkový dojem z Laguny je - synonymum nespolehlivosti. Ale abych jen nenadával - pokud vše funguje jak má (což je v 90% veškerého času, který v tomto autě strávím), tak Laguna poskytuje výborný cestovní komfort za přijatelnou  cenu. Podle mě všechny tyto problémy pochází z bugs obsažených v řídícím firmware.... Možná, že by Renault měl na Internetu vydávat pravidelné patche a Lagunu vybavit USB rozhraním, aby si každý doma mohl dělat pravidelný update systému. 

 

 Velmi by mě zajímaly vaše zkušenosti s těmito electronic faults. Díky předem.



Stanislav
11. října • 16:10

Řek bysem, že na tom nejste ještě nejhůř, viz odkaz ...
http://www.wftv.com/newsofthestrange/3783378/detail.html
(odkaz byl na root.cz)

IT
11. října • 16:05

Půl roku a 15 tis. Jezdím málo, musím čas trávit na pracovišti. Nevím, co je to problém. Třeba to nastane, co já vím. Chytrou kartu nemám, čidla v pneu také ne.  Čidla v pneu je podle mne zbytečnost a mají s tím problémy i jiní (např VW  Touareg).Chytrá karta se dodává stejně jenom jedna, což je nepraktické,proto jenom obyčejná a ta je OK. Vše mi funguje, takže jenom kupuji naftu a jezdím. Kamarád za rok 45 tis a bez problémů. Asi záleží na štěstí, či smůle.

Kevlar
11. října • 16:40

Díky za reakci....

Já také v autě moc času netrávím - ročně najezdím tak cca. 30Kkm a to ještě jen díky tomu, že můj zaměstnavatel sídlí mimo ČR....  Jinak také musím hlavně sedět za zadku na pracovišti   Uznávám, že čidla tlaku, chytrá karta,.... jsou jen prákovinky, které  zbytečně zvyšují celkovou složitost auta a tím i jeho náchylnost k různým faults.... Jenže to víte, každý má nějakou tu úchylku a mám rád, když je auto vybavené, v rámci mým finančních možností, maximálním množstvím různých "whistles and bells". Jsem holt prostě takovej malej Inspektor Gadget.  Daň za toto "užívání" si blbůstek je snížení celkové spolehlivosti auta...



IT
11. října • 15:16

Píše se KTEŘÍ, ne keří. Upsání z nevyspání a dlouhé cesty.

Pejvl
11. října • 12:52

nevite nekdo, kde se to da koupit v Praze?

Diky

kraso
11. října • 10:05

Na plastovem ramecku pro SPZ mam prilepeny z boku plast a ne nem mam modrou nalepku EU. Nalepka tedy neni primo nalepena na znacce, ale vedle ni.

Porusuji necim vyhlasku ? Diky

Jogurt
11. října • 12:06

Bigotně vzato, porušuješ, protože "....ani v blízkosti RZ" nesmí být umístěny nápisy které by mohly zhoršit čitelnost RZ. A s uniformovaným géniem vybaveným maturitou z Údolí dutých hlav těžko vést polemiku že schválené totéž nezhoršuje čitelnost zatímco neschválené totéž ji zhoršuje.

Mirko
11. října • 9:55

Rád bych v článku viděl obrázek té "lišty", popř. odkaz na "jičínskou firmu"

 

Kacak
19. listopadu • 12:28

http://www.mdcr.cz/text/oblasti/silnicni/15x/drz-eucz.html

Stranky MinDopr. tam je oficialni fotka i nazev Jicinske firmy

Taxman
11. října • 8:38

všichni, kdo maj na autě nálepky EU, nebo v horším případě váží cestu na inspektorát a značku mění za moderní, jsou BUKVICE

Webber
14. října • 9:43

Bukvice je ten, kdo neví, že na inspektorát se už 4 roky pro značky nechodí ....... !!

Kevlar
11. října • 15:14

Souhlas! A jen doplním, že to jsou Socialistický Bukvice!



nemo
10. října • 20:55

Když je ta plastová lišta atestovaná, proč nejde atestovat i tu nálepku?

Jogurt
11. října • 9:30

Protože by čeští hobbybastleři opět lepili jak je napadne a esenbé by na blitzradarech nemohli identifikovat koho mají pozvat k odepření podání vysvětlení.

Bodik
9. října • 9:10

Já bych raději než EU značku značku nalepovací............. (AR 156)

Míša
9. října • 9:15

Ty máš 156? Jaký motor?

Bodik
9. října • 9:46

Osobně ne, ale máma si ji koupila (SportWagon, ten faceliftovaný), takže ji mám k dispozici, když moje Carisma nejede (což se nestává). Motor 1.9 JTD 16V 103 kW (cca 140 koní)

Leonardo Cupranek
9. října • 20:48

Ja mam opacny problem - EU mi nejak peprirostla (asi jsem reakcionar a nepritel pokroku). Az si koupim nove auto, nebo az mi zase nekdo ukradne znacku, tak zrejme dostanu novou s tim znackem Svazu Evropskych Socialistickych Republik. Potreboval bych najit zpusob, jak se ho zbavit, pokud mozno tak, aby nejaky organ nemohl nic namitat.

www.EuroSkeptik.cz

Kevlar
11. října • 15:11

Sdílím váš problém. Znáček SESR pravděpodobně přelepím bílou nálepkou, příp. pokud to půjde, oškrábu,  ale nejspíše jen úhlopříčně přelepím úzkou červenou lepící páskou - čímž znáček přeškrtnu. Obávám se, že takováto úprava bude sice znamenat určité riziko ze strany orgánů, avšak to jsem ochoten podstoupit...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Leonardo Cupranek
11. října • 18:57

Take to riziko podstoupim. Snad nebude az tak velke.

Nebo si pres to nalepim toto : http://www.euroskeptik.cz/images/logo.gif

Uz jsem to videl na nekolika autech v ovalnem provedeni (jako poznavaci znacku statu).

Kevlar
11. října • 22:45

Opravdu pěkné!  Dá se to někde koupit ?



Leonardo Cupranek
12. října • 0:07

To asi ne, ale da se koupit samolepici pruhledna folie do barevne tiskarny

KC
11. října • 9:32

Predpokladam, ze to pujde oskrabat. Je zajimave, ze u nas to na znacce bud mit nesmite nebo musite (doted to neslo mit, od  ted to nejde nemit). Kolegove z nekterych evropskych statu rikali, ze si kazdy muze pri prihlaseni rici, zda to na znacce chce ci nikoli a podle toho dostane znacku s oznacenum EU nebo ne, to je ale u nas nemyslitelne...

Niemand
9. října • 21:45

Prihlaste auto treba v Rusku. Myslim, ze tam Vas nic takoveho nepotka.

mercedes032
9. října • 21:28

az zjistite, jak to beztrestne odstranit (ten znak), tak se ozvete. taky bych ho tam radeji nevidel.

Doporučujeme

Články odjinud