Lister se vrací! Pekelný Thunder má 666 koní a zvládne 335 km/h

Slavná britská automobilka Lister Cars se vrací ve velkém stylu. Model Thunder s výkonem 666 koňských sil a maximálkou 335 km/h má být jen začátkem.

Lister Cars vyrábí sportovní vozy již od padesátých let minulého století. Teď se vrací se sporťákem založeným na modelu Jaguar F-Type. Modelu s názvem Thunder se vyrobí pohých 99 kusů. Cena je stanovena na 139.950 liber, což je v přepočtu něco málo přes 4 miliony korun. 

Vysoce výkonná verze Jaguar F-Type skrývá přeplňovaný osmiválec s objemem 5,0 litru a výkonem 666 koňských sil. Zrychlení z nuly na sto vůz zvládne 3,2 sekundy, maximální rychlost činí 335 km/h. Tento kousek tak bez větších problémů porazí i nejrychlejší řadu F-Type SVR.

Jaguar segment sportovních vozů neopustí. Příští F-Type by měl být elektrifikován

Jaguar segment sportovních vozů neopustí. Příští F-Type by měl být elektrifikován

Modifikace Thunder zahrnuju nové nastavení podvozku, které zvyšuje jeho agilitu, zvenku samozřejmě nechybí ani tradiční zelené barva Listeru.  Vůz bude mít také luxusní interiér s koženými sedadly. Automobilka z Cambridge bude nabízet také několik zajímavých balíčků. Sadu z uhlíkových vláken si například budete moci dokoupit za cenu od 19950 liber (přibližně 570 000 korun).

"Chceme se opět stát synonymem úprav vozů značky Jaguar. Zákazníkům chceme nabídnout vylepšené výkony na zakázku a designové alternativy k uznávanému modelářskému programu Jaguar. Přestože nejsme přímo spojeni s Jaguar Land Rover, Lister upravuje vozy Jaguar již 65 let. Náš nový Lister Thunder je nejrychlejší a nejsilnější Lister, který kdy vznikl. Jsem naprosto hrdý na to, co jsme dosáhli. A Thunder je jen začátek," řekl  Lawrence Whittaker, generální ředitel Lister Cars.

V minulosti se například mluvilo také o přípravě hypervozu Lister. Na stovku by se dostal za méně než tři vteřiny, maximálka by dosahovala více než 400 km/h. Model Thunder by tak mohl být prvním krokem k tomuto cíli. 

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků