Lister dále odhaluje nejrychlejší SUV světa. Jeho F-Pace zvládne 322 km/h

Ještě se nejedná o kompletní představení, ale Lister nám alespoň dopřává pohled do interiéru jeho monstra a také potvrzuje další informace o dynamice i cenovce.

Delší dobu zapomenutý britský úpravce/výrobce Lister se již minulý rok vrátil na scénu s vyladěným Jaguarem F-Type. Teď už však pomalu chystá do nabídky i rozsáhle upravený F-Pace, který dostává oficiální označení LFP, a chce se řadit mezi nejrychlejší SUV světa. Jak už bylo dříve potvrzeno, Lister totiž s LFP míří k hranici 322 km/h.

Na kompletní specifikaci LFP si ještě musíme počkat, každopádně ale budeme mít co do činění se základem v nejsilnější variantě F-Pace SVR, která standardně používá pětilitrový osmiválec přeplňovaný kompresorem o výkonu 404 kW (550 koní). Ten ovšem Lister dále vyladil na konečných 492 kW (670 koní).

TEST Jaguar I-Pace: Stavte rychlonabíječky, Jaguar je připraven!

TEST Jaguar I-Pace: Stavte rychlonabíječky, Jaguar je připraven!

Původní akcelerace z nuly na 100 km/h za 4,3 vteřiny tak klesla na 3,5 vteřiny, zatímco hbitější jízdní vlastnosti má zajistit i rozsáhlé využití karbonových dílů na karoserii pro snížení hmotnosti a rovněž nově naladěný podvozek. Za 21palcovými koly se pak objeví masivní karbon-keramické brzdy.

Absurdně výkonné a rychlé SUV se tak bude moci postavit třeba proti Lamborghini Urus, i když jeho vlastnosti Lister v podstatě překonává. Pro srovnání, Urus produkuje 478 kW (650 koní), akceleruje na 100 km/h za 3,6 vteřiny a maximálně dosáhne na 305 km/h.

Poláci postavili kladivo na Urus. Výsledek rozhodně není pro slabochy

Poláci postavili kladivo na Urus. Výsledek rozhodně není pro slabochy

Produkce Listeru LFP bude nicméně omezená na pouhých 250 kusů. Za upravený Jaguar si bude úpravce žádat minimálně 140.000 liber, tedy v přepočtu asi 4 miliony korun. Předběžné objednávky spouští již nyní. S cenovkou Lamborghini Urus kolem 5,3 milionu korun tak vlastně můžete Lister označit za vcelku výhodnou koupi…

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 21 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků