Lister dále odhaluje nejrychlejší SUV světa. Jeho F-Pace zvládne 322 km/h

Ještě se nejedná o kompletní představení, ale Lister nám alespoň dopřává pohled do interiéru jeho monstra a také potvrzuje další informace o dynamice i cenovce.

Delší dobu zapomenutý britský úpravce/výrobce Lister se již minulý rok vrátil na scénu s vyladěným Jaguarem F-Type. Teď už však pomalu chystá do nabídky i rozsáhle upravený F-Pace, který dostává oficiální označení LFP, a chce se řadit mezi nejrychlejší SUV světa. Jak už bylo dříve potvrzeno, Lister totiž s LFP míří k hranici 322 km/h.

Na kompletní specifikaci LFP si ještě musíme počkat, každopádně ale budeme mít co do činění se základem v nejsilnější variantě F-Pace SVR, která standardně používá pětilitrový osmiválec přeplňovaný kompresorem o výkonu 404 kW (550 koní). Ten ovšem Lister dále vyladil na konečných 492 kW (670 koní).

TEST Jaguar I-Pace: Stavte rychlonabíječky, Jaguar je připraven!

TEST Jaguar I-Pace: Stavte rychlonabíječky, Jaguar je připraven!

Původní akcelerace z nuly na 100 km/h za 4,3 vteřiny tak klesla na 3,5 vteřiny, zatímco hbitější jízdní vlastnosti má zajistit i rozsáhlé využití karbonových dílů na karoserii pro snížení hmotnosti a rovněž nově naladěný podvozek. Za 21palcovými koly se pak objeví masivní karbon-keramické brzdy.

Absurdně výkonné a rychlé SUV se tak bude moci postavit třeba proti Lamborghini Urus, i když jeho vlastnosti Lister v podstatě překonává. Pro srovnání, Urus produkuje 478 kW (650 koní), akceleruje na 100 km/h za 3,6 vteřiny a maximálně dosáhne na 305 km/h.

Poláci postavili kladivo na Urus. Výsledek rozhodně není pro slabochy

Poláci postavili kladivo na Urus. Výsledek rozhodně není pro slabochy

Produkce Listeru LFP bude nicméně omezená na pouhých 250 kusů. Za upravený Jaguar si bude úpravce žádat minimálně 140.000 liber, tedy v přepočtu asi 4 miliony korun. Předběžné objednávky spouští již nyní. S cenovkou Lamborghini Urus kolem 5,3 milionu korun tak vlastně můžete Lister označit za vcelku výhodnou koupi…

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků