Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu

Lincoln se po letech rozhodl svou limuzínu Continental znovu vybavit takzvanými „sebevražednými dveřmi“. Ačkoliv tedy mluvíme pouze o vychytávce určené pro speciální výroční edici modelu.

Dnes už byste zřejmě automobily s takzvanými „sebevražednými dveřmi“ spočítali na prstech jedné ruky a to povětšinou v segmentu luxusních limuzín. Na paměti hned vyvstane Rolls-Royce, který proti sobě otevírající se dveře používá dodnes. Závěsy dveří vzadu však nyní překvapivě nabídne i americký Lincoln Continental.

Pohodlnějším nástupem a výstupem pro cestující, a možná stejně důležitěji, pořádným „wow“ efektem, se rozhodla automobilka vybavit výroční edici Continental 80th Anniversary, pochopitelně odkazující na osmdesáté narozeniny modelu Continental příští rok. Exemplářů s těmito dveřmi a prodlouženým rozvorem o 15 cm bude vyrobeno jen 80 kusů.

Nový Lincoln Aviator. Tohle můžeme Americe jen závidět!

Nový Lincoln Aviator. Tohle můžeme Americe jen závidět!

Namísto „suicide doors“ však značka znovuzavedení elegantního způsobu otevírání dveří nazývá jako „coach doors“, tedy ve volném překladu „kočárové dveře“. V méně perfektní a technicky nevychytané minulosti si takto konstruované dveře vysloužily přezdívku „sebevražedné“, jelikož se mnohdy otevíraly za jízdy působením okolního vzduchu. Také občas způsobily pasažérům nepěkná zranění v případě nehody, kdy do zrovna otevírajících dveří nabouralo kolemjedoucí auto.

Dveře ve výročním Continentalu mají mimochodem systém elektrického otevírání a zavírání, takže se pasažér nemusí obtěžovat s klikou. Podobný systém používá ostatně také Rolls-Royce. Uvnitř se kromě standardního luxusu pochlubí majitelé speciální plaketou zdůrazňující unikátnost jejich limuzíny.

Ford si chce patentovat vyhřívání bezpečnostních pásů. Ocenili byste to?

Ford si chce patentovat vyhřívání bezpečnostních pásů. Ocenili byste to?

Vzadu nechybí výklopné stolky, držáky tabletu a odkládací prostory s funkcí bezdrátového dobíjení mobilních zařízení. Řidič a spolujezdec poté usednou do pohodlných křesel s vyhříváním, odvětráváním, masážní funkcí a nastavením ve 30 úrovních. Continental je mimo to vybaven i systémem aktivního potlačování hluku a prémiovým audiosystémem Revel Ultima s 19 reproduktory.

Pod kapotou speciální verze je dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec, který zajistí dostatečných 298 kW (406 koní) a 542 Nm točivého momentu. První vozy se objeví u dealerů v létě 2019. Cena výroční edice zatím není známá. Stejně jako na standardní Continental si však mohou zájemci z Evropy nechat zajít chuť.

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

dnes | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 20 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 149 příspěvků