Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu

Lincoln se po letech rozhodl svou limuzínu Continental znovu vybavit takzvanými „sebevražednými dveřmi“. Ačkoliv tedy mluvíme pouze o vychytávce určené pro speciální výroční edici modelu.

Dnes už byste zřejmě automobily s takzvanými „sebevražednými dveřmi“ spočítali na prstech jedné ruky a to povětšinou v segmentu luxusních limuzín. Na paměti hned vyvstane Rolls-Royce, který proti sobě otevírající se dveře používá dodnes. Závěsy dveří vzadu však nyní překvapivě nabídne i americký Lincoln Continental.

Pohodlnějším nástupem a výstupem pro cestující, a možná stejně důležitěji, pořádným „wow“ efektem, se rozhodla automobilka vybavit výroční edici Continental 80th Anniversary, pochopitelně odkazující na osmdesáté narozeniny modelu Continental příští rok. Exemplářů s těmito dveřmi a prodlouženým rozvorem o 15 cm bude vyrobeno jen 80 kusů.

Nový Lincoln Aviator. Tohle můžeme Americe jen závidět!

Nový Lincoln Aviator. Tohle můžeme Americe jen závidět!

Namísto „suicide doors“ však značka znovuzavedení elegantního způsobu otevírání dveří nazývá jako „coach doors“, tedy ve volném překladu „kočárové dveře“. V méně perfektní a technicky nevychytané minulosti si takto konstruované dveře vysloužily přezdívku „sebevražedné“, jelikož se mnohdy otevíraly za jízdy působením okolního vzduchu. Také občas způsobily pasažérům nepěkná zranění v případě nehody, kdy do zrovna otevírajících dveří nabouralo kolemjedoucí auto.

Dveře ve výročním Continentalu mají mimochodem systém elektrického otevírání a zavírání, takže se pasažér nemusí obtěžovat s klikou. Podobný systém používá ostatně také Rolls-Royce. Uvnitř se kromě standardního luxusu pochlubí majitelé speciální plaketou zdůrazňující unikátnost jejich limuzíny.

Ford si chce patentovat vyhřívání bezpečnostních pásů. Ocenili byste to?

Ford si chce patentovat vyhřívání bezpečnostních pásů. Ocenili byste to?

Vzadu nechybí výklopné stolky, držáky tabletu a odkládací prostory s funkcí bezdrátového dobíjení mobilních zařízení. Řidič a spolujezdec poté usednou do pohodlných křesel s vyhříváním, odvětráváním, masážní funkcí a nastavením ve 30 úrovních. Continental je mimo to vybaven i systémem aktivního potlačování hluku a prémiovým audiosystémem Revel Ultima s 19 reproduktory.

Pod kapotou speciální verze je dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec, který zajistí dostatečných 298 kW (406 koní) a 542 Nm točivého momentu. První vozy se objeví u dealerů v létě 2019. Cena výroční edice zatím není známá. Stejně jako na standardní Continental si však mohou zájemci z Evropy nechat zajít chuť.

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 31 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků