Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu

Lincoln se po letech rozhodl svou limuzínu Continental znovu vybavit takzvanými „sebevražednými dveřmi“. Ačkoliv tedy mluvíme pouze o vychytávce určené pro speciální výroční edici modelu.

Dnes už byste zřejmě automobily s takzvanými „sebevražednými dveřmi“ spočítali na prstech jedné ruky a to povětšinou v segmentu luxusních limuzín. Na paměti hned vyvstane Rolls-Royce, který proti sobě otevírající se dveře používá dodnes. Závěsy dveří vzadu však nyní překvapivě nabídne i americký Lincoln Continental.

Pohodlnějším nástupem a výstupem pro cestující, a možná stejně důležitěji, pořádným „wow“ efektem, se rozhodla automobilka vybavit výroční edici Continental 80th Anniversary, pochopitelně odkazující na osmdesáté narozeniny modelu Continental příští rok. Exemplářů s těmito dveřmi a prodlouženým rozvorem o 15 cm bude vyrobeno jen 80 kusů.

Nový Lincoln Aviator. Tohle můžeme Americe jen závidět!

Nový Lincoln Aviator. Tohle můžeme Americe jen závidět!

Namísto „suicide doors“ však značka znovuzavedení elegantního způsobu otevírání dveří nazývá jako „coach doors“, tedy ve volném překladu „kočárové dveře“. V méně perfektní a technicky nevychytané minulosti si takto konstruované dveře vysloužily přezdívku „sebevražedné“, jelikož se mnohdy otevíraly za jízdy působením okolního vzduchu. Také občas způsobily pasažérům nepěkná zranění v případě nehody, kdy do zrovna otevírajících dveří nabouralo kolemjedoucí auto.

Dveře ve výročním Continentalu mají mimochodem systém elektrického otevírání a zavírání, takže se pasažér nemusí obtěžovat s klikou. Podobný systém používá ostatně také Rolls-Royce. Uvnitř se kromě standardního luxusu pochlubí majitelé speciální plaketou zdůrazňující unikátnost jejich limuzíny.

Ford si chce patentovat vyhřívání bezpečnostních pásů. Ocenili byste to?

Ford si chce patentovat vyhřívání bezpečnostních pásů. Ocenili byste to?

Vzadu nechybí výklopné stolky, držáky tabletu a odkládací prostory s funkcí bezdrátového dobíjení mobilních zařízení. Řidič a spolujezdec poté usednou do pohodlných křesel s vyhříváním, odvětráváním, masážní funkcí a nastavením ve 30 úrovních. Continental je mimo to vybaven i systémem aktivního potlačování hluku a prémiovým audiosystémem Revel Ultima s 19 reproduktory.

Pod kapotou speciální verze je dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec, který zajistí dostatečných 298 kW (406 koní) a 542 Nm točivého momentu. První vozy se objeví u dealerů v létě 2019. Cena výroční edice zatím není známá. Stejně jako na standardní Continental si však mohou zájemci z Evropy nechat zajít chuť.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků