Prestižní značka koncernu Ford Motor Company vylepšila své velké SUV Navigator. Bude to stačit v souboji proti zcela novému Cadillac Escalade?
Už loni v říjnu jsme vám podrobně představili novou generaci prestižního SUV Cadillac Escalade od General Motors, jež slavila svoji výstavní premiéru o několik týdnů později na autosalonu v Detroitu. Nyní přichází Ford se svým výrazně modernizovaným modelem Lincoln Navigator, jenž na našich silnicích patří, stejně jako Escalade, k raritám, ovšem jde prakticky o jediného přímého konkurenta Escalade.
Lincoln Navigator přepracovaný pro modelový rok 2015
V rámci faceliftu dostal Navigator především novou příď s masivní mřížkou masky chladiče, jež na každé straně obklopuje i sdružené svítilny sestavené ze zdrojů LED. Sestava nových zadních svítilen tvoří opticky průběžný vodorovný pás, i tam najdeme sady LED doplněné robustní stříbřitou lištou, která je ale jen jedním z mnoha prvků nové artilerie chromovaných ozdob. Nová jsou pochopitelně i kola, jež mají standardně dvacetipalcové slitinové ráfky.
Jak je vidět z přiložených snímků, výrazně pozměněno bylo u nového Navigatoru i pracoviště řidiče. Ten se může těšit nejen na volant obložený kombinací dřeva a kůže, ale také na startování tlačítkem a vylepšenou multimediální zábavní soustavu MyLincoln Touch. Nový Navigator má dále vynikat kvalitnějšími obkladovými a čalounickými materiály či třetí řadou sedadel s možností sklápění skrze vylepšenou soustavu PowerFold.
Zdroje LED hrají opět důležitou úlohu
Exkluzivní výbava Reserve Package pak obsahuje i kůží čalouněnou palubní desku, dekory z pravého dřeva nebo dvaadvacetipalcové lité ráfky. Dle dostupných údajů to vypadá tak, že stávající konvenční osmiválec 5,4 l bude nahrazen novým šestiválcem Ford EcoBoost s objemem 3,5 l, přímým vstřikováním a párem turbodmychadel, jež by mu měly umožnit dosáhnout výkonu kolem 276 kW a točivého momentu zhruba 580 Nm. To by ale byla pro zákazníky asi smutná informace, nový Escalade má osmiválec EcoTec3 s objemem 6,2 l a výkonem 309 kW…
Samočinná šestistupňová převodovka přenáší točivý moment standardně na kola zadní nápravy, za příplatek pak na všechna kola díky soustavě Control Trac. Standardem pro nový Navigator bude vylepšený systém adaptivních tlumičů Lincoln Drive Control, jenž dle tvrzení výrobce na základě údajů sady čidel plynule mění svoji charakteristiku každé dvě milisekundy.
Úpravy se dotkly také interiéru modelu Navigator
Nový Lincoln Navigator oslaví svoji premiéru na autosalonu v Chicagu jako vůz pro modelový rok 2015, takže prodeje mají být zahájeny v druhé polovině letošního kalendářního roku s tím, že podrobné technické specifikace a ceny budou zveřejněny později.
Escalade zůstává v obou délkách karoserie o něco větší, ovšem Navigator nabízí více prostoru pro zavazadla ve všech verzích vnitřního uspořádání.